Vad ska vi göra?

pjw

Trådstartare
Jag ska försöka göra mig så förstådd som möjligt och göra en lång historia kort.
Jag skriver det här för min pappa då varken han eller vi vet vad vi ska ta oss till längre.

Min kusin "flyttade" hem till pappa. Till en början var det lugnt. Han var inte där hela tiden men allt eftersom flyttade han dit allt mer och mer saker. Folkbokförde sig och bytte postadress. Pappa förstod ingenting. Men eftersom att han inte kan säga nej till någonting sa han ingenting.

Nu, ett år senare bor han kvar och i mina ögon har det eskalerat.
Min kusin är tidigare fosterbarn. Har inte haft problem men hållit på med droger.
Efter att bott här soppas länge har han lärt känna en drös med "pack" som springer hemma hos oss pappa. Pappa har sagt ett flertal gånger till min kusin att han inte vill att det springer folk här men han varken lyssnar eller respekterar.

Jag har haft på känn ett bra tag att han börjat med droger.
Han sover hela tiden, åker iväg på nätterna, har gått ner allt mer och mer i vikt, är blek och har aldrig pengar. För cirka 2 månader sedan hittades amfetamin i huset. Ingen hade varit där förutom min kusin och hans vänner som var där när amfetaminet hittades. Polis tillkallades men dom "kunde inte göra något". Kort därefter hittade vi gräs men där kunde dom heller inte "sätta någon på det".

Vänner till mig som umgås med några utav hans vänner har både sett honom och hört att han tagit bland annat amfetamin och marijuana/gräs/hasch, ja vad det nu heter.

Pappa orkar inte mer.
Jag har försökt ta diskussionen med min kusin att flytta men han lyssnar inte och det blir bara kaos.
Min lillebror som är 15 år har försökt att prata med honom och samma reaktion där.

Pappa har även han försökt prata med honom men inte lyssnar han där heller.

Varken vi eller allra minst min lillebror ska finna sig runt droger. Vad ska vi göra?
Han lyssnar inte! Det ända han gör är att skrika och hota med saker och gömmer sig för att inte ta diskussionen.

Kan man tillkalla någon eftersom att han ger blanka fan i vad vi säger?
Snälla, inga dömande kommentarer. Endast hjälpsamma, tack.
 
Borde inte polis kunna avhysa honom från platsen, kanske måste din pappa på något sätt "säga upp" honom eftersom han är bokförd där, betalar han någon hyra? Ring polisen och hör hur ni ska göra, är man 20 får man ta ansvar för sina handlingar och vägrar han sköta sig eller flytta så får ni ta till andra medel. Det är helt absurt att han inte respekterar din pappas önskningar och framförallt att det bor en minderåring som inte alls ska utsättas för droger! Dags för honom att växa upp. Ta ingen diskussion men honom innan ni vet precis hur man går tillväga för att avhysa honom så ni känner att ni har på fötterna.
Lycka till!
 
Ställ väskorna utanför dörren och byt lås.

Ni har bett snällt men inte fått något som helst resultat. Att 15-åringen bor i samma hus borde vara skäl nog att ta ställning till ett drogfritt boende.

Ja, han kommer att bli skitarg, hota och möjligen ge sig på saker. Men det går över. Känner ni. Er fysiskt hotade så ring polisen. Man kan inte fortsätta vara snäll för att det är synd om honom, det vidmakthåller beteendet och är en signal att det går utmärkt att fortsätta hålla på som han gjort eftersom hon får ett fördelaktigt resultat av det.
 
Jag ska försöka göra mig så förstådd som möjligt och göra en lång historia kort.
Jag skriver det här för min pappa då varken han eller vi vet vad vi ska ta oss till längre.

Min kusin "flyttade" hem till pappa. Till en början var det lugnt. Han var inte där hela tiden men allt eftersom flyttade han dit allt mer och mer saker. Folkbokförde sig och bytte postadress. Pappa förstod ingenting. Men eftersom att han inte kan säga nej till någonting sa han ingenting.

Nu, ett år senare bor han kvar och i mina ögon har det eskalerat.
Min kusin är tidigare fosterbarn. Har inte haft problem men hållit på med droger.
Efter att bott här soppas länge har han lärt känna en drös med "pack" som springer hemma hos oss pappa. Pappa har sagt ett flertal gånger till min kusin att han inte vill att det springer folk här men han varken lyssnar eller respekterar.

Jag har haft på känn ett bra tag att han börjat med droger.
Han sover hela tiden, åker iväg på nätterna, har gått ner allt mer och mer i vikt, är blek och har aldrig pengar. För cirka 2 månader sedan hittades amfetamin i huset. Ingen hade varit där förutom min kusin och hans vänner som var där när amfetaminet hittades. Polis tillkallades men dom "kunde inte göra något". Kort därefter hittade vi gräs men där kunde dom heller inte "sätta någon på det".

Vänner till mig som umgås med några utav hans vänner har både sett honom och hört att han tagit bland annat amfetamin och marijuana/gräs/hasch, ja vad det nu heter.

Pappa orkar inte mer.
Jag har försökt ta diskussionen med min kusin att flytta men han lyssnar inte och det blir bara kaos.
Min lillebror som är 15 år har försökt att prata med honom och samma reaktion där.

Pappa har även han försökt prata med honom men inte lyssnar han där heller.

Varken vi eller allra minst min lillebror ska finna sig runt droger. Vad ska vi göra?
Han lyssnar inte! Det ända han gör är att skrika och hota med saker och gömmer sig för att inte ta diskussionen.

Kan man tillkalla någon eftersom att han ger blanka fan i vad vi säger?
Snälla, inga dömande kommentarer. Endast hjälpsamma, tack.
Din pappa möjliggör kusinens missbruk iom att denne får bo kvar och fortsätta sitt destruktiva leverne, med andra ord är han medberoende. Kan ni kontakta kommunens drogmottagning? De brukar kunna rådgöra och stötta i såna här frågor.
Helt klart är att kusinen OMGÅENDE måste flytta, om inte annat, packa dennes saker och ställ utanför dörren, byt lås. HÅLL ut, för självklart kommer inte kusin att ge sig så lätt. Denne har ju drömläge, gratis boende OCH kunna missbruka fritt!
För er skull OCH även kusinens, se till att få ut honom, ge missbruket konsekvenser!
Lycka till!
 
Din pappa möjliggör kusinens missbruk iom att denne får bo kvar och fortsätta sitt destruktiva leverne, med andra ord är han medberoende. Kan ni kontakta kommunens drogmottagning? De brukar kunna rådgöra och stötta i såna här frågor.
Helt klart är att kusinen OMGÅENDE måste flytta, om inte annat, packa dennes saker och ställ utanför dörren, byt lås. HÅLL ut, för självklart kommer inte kusin att ge sig så lätt. Denne har ju drömläge, gratis boende OCH kunna missbruka fritt!
För er skull OCH även kusinens, se till att få ut honom, ge missbruket konsekvenser!
Lycka till!
Ursäkta om jag kapar tråden, men jag funderar på det där och undrar om du kan ge ett svar Texaz. Min man har en släkting som är ung och missbrukar då och då. I perioder jobbar han och sen är det igång igen. Han är gravt deprimerad också. Han bor hos sin pappa men är ju vuxen. Ska pappan slänga ut honom ur huset? Han är ju sällan där men ändå.
 
NÄR han missbrukar ja! Är han garanterat ren så kan han få komma. Så länge man tillåter missbrukare att fortsätta OCH bo kvar så har man ju godkänt missbruket, sagt att det är helt ok!
Genom att ge missbruket konsekvenser kan man hjälpa till att bryta ett missbruk. Även där tipsar jag om drogmottagningen, finns inom soc och de har god kunskap om det här
 
Ursäkta om jag kapar tråden, men jag funderar på det där och undrar om du kan ge ett svar Texaz. Min man har en släkting som är ung och missbrukar då och då. I perioder jobbar han och sen är det igång igen. Han är gravt deprimerad också. Han bor hos sin pappa men är ju vuxen. Ska pappan slänga ut honom ur huset? Han är ju sällan där men ändå.


I detta fall vet man inte vad som är vad. Missbrukar han för att han är deprimerad eller är han deprimerad för att han missbrukar?
 
Jag ska försöka göra mig så förstådd som möjligt och göra en lång historia kort.
Jag skriver det här för min pappa då varken han eller vi vet vad vi ska ta oss till längre.

Min kusin "flyttade" hem till pappa. Till en början var det lugnt. Han var inte där hela tiden men allt eftersom flyttade han dit allt mer och mer saker. Folkbokförde sig och bytte postadress. Pappa förstod ingenting. Men eftersom att han inte kan säga nej till någonting sa han ingenting.

Nu, ett år senare bor han kvar och i mina ögon har det eskalerat.
Min kusin är tidigare fosterbarn. Har inte haft problem men hållit på med droger.
Efter att bott här soppas länge har han lärt känna en drös med "pack" som springer hemma hos oss pappa. Pappa har sagt ett flertal gånger till min kusin att han inte vill att det springer folk här men han varken lyssnar eller respekterar.

Jag har haft på känn ett bra tag att han börjat med droger.
Han sover hela tiden, åker iväg på nätterna, har gått ner allt mer och mer i vikt, är blek och har aldrig pengar. För cirka 2 månader sedan hittades amfetamin i huset. Ingen hade varit där förutom min kusin och hans vänner som var där när amfetaminet hittades. Polis tillkallades men dom "kunde inte göra något". Kort därefter hittade vi gräs men där kunde dom heller inte "sätta någon på det".

Vänner till mig som umgås med några utav hans vänner har både sett honom och hört att han tagit bland annat amfetamin och marijuana/gräs/hasch, ja vad det nu heter.

Pappa orkar inte mer.
Jag har försökt ta diskussionen med min kusin att flytta men han lyssnar inte och det blir bara kaos.
Min lillebror som är 15 år har försökt att prata med honom och samma reaktion där.

Pappa har även han försökt prata med honom men inte lyssnar han där heller.

Varken vi eller allra minst min lillebror ska finna sig runt droger. Vad ska vi göra?
Han lyssnar inte! Det ända han gör är att skrika och hota med saker och gömmer sig för att inte ta diskussionen.

Kan man tillkalla någon eftersom att han ger blanka fan i vad vi säger?
Snälla, inga dömande kommentarer. Endast hjälpsamma, tack.

Ring polisen och få honom avhyst.
 
Om jag inte minns fel måste man begära avhysning genom KFM, eftersom killen är skriven på adressen och bor där så är det hans hem och polisen kan inte avhysa någon från deras hem.
Å andra sidan kan han räknas som inneboende och då kan man säga upp honom på dagen.
Komplicerat det där...
 

Liknande trådar

Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
1 803
Senast: lizzie
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 931
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 900
Senast: sjoberga
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 025
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp