Vad skulle ni gjort???

T

terrivel

Ok, nu har jag något viktigt att ta upp! Jo, jag har planerat att köpa häst. jag har visserligen redan en häst, men hon ska säljas pga hon fick en skada i ryggen, så hon kan inte bli riden mer :cry: :cry:.). Hon hade ett föl 3 år sedan, men han såldes till en bra kompis någon månad sen. Så nu ska hade jag tänkt att köpa ny häst. Mitt problem är att jag hade tänkt att vara utbytesstudent första termin i andra året av gymnasiet (börjar gymnasiet nästa år :D ), med då skulle det verkligen köra ihop sig om jag nyss köpt ny häst! Min ide var att jag skulle köpa häst och sen lämna ut den i foder ett halvår. men nackdelen med det är att för det första så är det svårt att få tag i någon som bara vill ha hästen i ett halvår, och sen om jag inte hittade någon så skulle jag nog bli rätt desperat. Mina föräldrar tycker att det är en otroligt dålig ide :crazy: . dom tycker istället att jag ska ha häst på foder och sen köpa häst när jag kommer tillbaka från utlandet. och med deras ide kommer nästa problem: jag vill verkligen satsa på att tävla!!, och det är svårt med foderhäst. jag vill inte vänta tills jag är 18 för att börja tävla igen. dessutom så är jag inte så sugen på att ha häst på foder :( . så vad faaaan ska jag göra???:confused: vad skulle ni ha gjort??? ska jag bara skita i att åka som utbytesstudent? har gått runt och tänkt på detta i flera dagar nu utan att komma till något beslut:( :mad: så snälla, berätta van ni skulle ha gjort i min situation!(jag behöver verkligen råd!)

Sv: Vad skulle ni gjort???

Vet inte om jag uppfattat dig rätt.

Men du skriver att du är sugen på att tävla och då inte på en foderhäst.

Du skriver också att du ska iväg som utbytesstudent. Jag tycker att det är svårt att få ihop häst och skola överhuvudtaget.det går men svårt både med tid och ekonomi.

Jag skulle gjort ett val, antingen köpa häst och börja tävla llr att åka iväg som utbytesstudent.
Mitt val hade nog blivit att plugga. Du lever bara en gång och det är mycket smidigare att plugga nu och ha det gjort. Att köpa häst kan du göra när du kommer tillbaka, då har du upplevt mer saker och dessutom är du färdigutbildad och kan skaffa dig ett bra jobb vilket säkerligen ger mer inkomst. Bäst för både dig och pållen ;)

Lycka till!

Liknande trådar

Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 251
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 603
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 389
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 016

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form
  • Blandraser och renraser
  • Valp med diarré?

Hästrelaterat

Tillbaka