T
terrivel
Ok, nu har jag något viktigt att ta upp! Jo, jag har planerat att köpa häst. jag har visserligen redan en häst, men hon ska säljas pga hon fick en skada i ryggen, så hon kan inte bli riden mer
.). Hon hade ett föl 3 år sedan, men han såldes till en bra kompis någon månad sen. Så nu ska hade jag tänkt att köpa ny häst. Mitt problem är att jag hade tänkt att vara utbytesstudent första termin i andra året av gymnasiet (börjar gymnasiet nästa år
), med då skulle det verkligen köra ihop sig om jag nyss köpt ny häst! Min ide var att jag skulle köpa häst och sen lämna ut den i foder ett halvår. men nackdelen med det är att för det första så är det svårt att få tag i någon som bara vill ha hästen i ett halvår, och sen om jag inte hittade någon så skulle jag nog bli rätt desperat. Mina föräldrar tycker att det är en otroligt dålig ide
. dom tycker istället att jag ska ha häst på foder och sen köpa häst när jag kommer tillbaka från utlandet. och med deras ide kommer nästa problem: jag vill verkligen satsa på att tävla!!, och det är svårt med foderhäst. jag vill inte vänta tills jag är 18 för att börja tävla igen. dessutom så är jag inte så sugen på att ha häst på foder
. så vad faaaan ska jag göra???
vad skulle ni ha gjort??? ska jag bara skita i att åka som utbytesstudent? har gått runt och tänkt på detta i flera dagar nu utan att komma till något beslut
så snälla, berätta van ni skulle ha gjort i min situation!(jag behöver verkligen råd!)