Vad skulle ni göra med två miljoner kronor?

Sv: Vad skulle ni göra med två miljoner kronor?

Jag skulle utan tvekan köpa en bostad! Förhoppningsvis räcker det till en resa eller två också

Det beror helt på! Hade jag pengarna som "fickpengar" hade jag rest och sen sparat resten. Då är 2 miljoner sjukt mycket. Men annars så skulle jag lägga undan det till en lägenhet.

Ta körkort och köpa bil, betala skulder, ge en del till min pappa och sedan shoppa och resa upp resten.

Först och främst slopa studielån resten av studietiden (två terminer), spara resten till framtida boende. Och så hade jag väl unnat mig en resa bara för att :D

Det skulle ju räcka halvvägs till ett hus! :) Så då skulle husletandet kunna bli allvar på en gång. Om det inte var hus så skulle jag helt enkelt investera delvis och så leva för pengarna tills jag får jobb, det är vidrigt att inte ha någon vettig inkomst...

Jag skulle köpa en soffa (har numera en luftmadrass på golvet istället, ingen lyckad kombination när man har en valp kan tilläggas). Och jag skulle flytta. Eller ja, jag skulle nog flytta först, och sen köpa soffan. Men ja. :p :D

Och sen vara lite lugn och prova på det där som kallas att andas.

Jag skulle skippa lånen från csn och göra en budget för vad som kommer behövas för att leva på under mina kommande studieår och sedan skulle jag ta med sambon på en resa genom Europa till sommaren. Göra roliga saker med honom överlag samt ta körkort och mc-kort står också högt på listan.

* betala av csn
* ta körkort
* köpa bil
* spara

1. Betala av huset
  2. Köpa ny bil med drag
  3. Köpa husvagn
  4. Renovera ett par rum i huset

Sen är det nog slut på pengar ;)

1. Renovera klart huset
2. Köra nuvarande bilen ut för ett stup och köpa en ny
3. Göra upp en budget och börja plugga utan att ta studielån :)

Köpa en etta för 1,5 miljon, spara 300 000 och sen leva upp resten.

Återbetala studielånen och lägga resten på en fin lägenhet.

Betala av huse, resterande miljon skulle jag ha på sparkontot för framtida bruk, resa för, köpa ny bil när det är dags att byta den gamla osv.

Jag skulle, precis som alla andra, köpa bostad eller betala av skulder på redan existerande sådan. Skulle betala alla andra ev skulder jag hade också :-)

Resterande pengar skulle jag spara och ha som en trevlig buffert under "resten av livet" så jag känner att jag kan sätta guldkant på tillvaron genom att göra ungefär precis vad jag vill när jag vill; åka på massor av resor, köpa ny bil, köpa större bostad o.s.v. o.s.v.

Jag skulle ha svårt att fatta det, så pengarna skulle nog stå orörda på ett konto i något år innan jag fattat att jag haft dem/vågat använda dem.

Sen skulle jag inse att husletandet inte behövde vara på skoj längre och så förhoppningsvis hitta ett hus! Allt skulle inte gå åt och resten av pengarna skulle få bli en buffert för kommande renoveringar av huset och sådär.

En mindre summa skulle gå till någon/några resor/guldkant också.

//r

Just nu skulle jag nog inte gjort så mycket med dem. Åkt på nån nice resa till våren typ, sparat resten.

Rest upp max 200 000 sen skulle jag ha sparat resten till att köpa boende.

Betala snickare till mitt och sambons framtida boende, så att det skulle bli klart typ... Nu:)

Tagit tjänstledigt under resten av min studietid samt resa iväg med sambon till Irland och dricka en Guinness.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fem nya forskningsprojekt med fokus på hästvälfärd tilldelas två miljoner kronor från Agria forskningsfond via Stiftelsen Hästforskning...
Svar
0
· Visningar
88
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tre ridklubbar får bidrag på totalt flera miljoner kronor från Allmänna arvsfonden. Bidraget skapar stora möjligheter för klubbarna, som...
Svar
0
· Visningar
90
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sveriges hetaste travtränare heter Daniel Wäjersten. Stjärnan vinner både Svenskt Travkriterium och Svenskt Travoaks. Totala...
Svar
0
· Visningar
79
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka