Bukefalos 28 år!

Vad sysslar vi med, del XV?

Status
Stängd för vidare inlägg.
En av dagens kommentarer från jobbet, där en person i styrelsen för branschorganisationen frågar om det går att ha två såna där system samtidigt på en dator.. Med system avsågs program :banghead::banghead:
Ok, ingen it person (no shit) men en person som är med pch fattar beslut om utveckling av system i en på området lite efterbliven branch. Friskt blod behöver in :meh:
Fö är datorer dyra ch inte alls arbetsbesparande, går så bra med kollegieblock. De bärbara datorerna i bilarna håller ju bara några år. Sagt av sama person som bett mig titta på ett par av dem.. 7 år gamla med vista. De kör tom en burk med xp på. O_o
Och deras adminkostnader hade minsann inte heller minskat med datorerna. Nä, kanske beror på att ni inte vet hur man använder dem och kontoristen inte vet varför hon gör saker? :devil:

Tror jag kommit på varför jag är på ruttet humör ;) Det tar på krafterna att vistas på en annan planet om dagarna :meh:

XP... herregud :crazy: Fast trots allt var det bättre än Vilse (som jag helt hoppade över och gick direkt på 7:an :D). Mina vänner inom IT fick gråa hår av Vilse :p
 
Suuck, faran med att jobba i djurbutik - det finns en söt gerbil till salu som är hur trevlig och mysig som helst, hon låg stilla och lät sig bli klappad när de andra vågar sig knappt fram till handen ... då kan man inte låta bli att undra om man inte har plats för någon bur hemma då detta tillfälle lär knappast dyka upp igen ju .. :angel::love: så söt, suuck :love:
 
Suuck, faran med att jobba i djurbutik - det finns en söt gerbil till salu som är hur trevlig och mysig som helst, hon låg stilla och lät sig bli klappad när de andra vågar sig knappt fram till handen ... då kan man inte låta bli att undra om man inte har plats för någon bur hemma då detta tillfälle lär knappast dyka upp igen ju .. :angel::love: så söt, suuck :love:
Dessutom så har tanken att det inte vore så dumt med ett litet fiskakvarium dykt upp i huvudet :cautious:

Detta yrke är ju rent av förenat med fara :nailbiting::p
 
Så där, nu har jag kommit över chocken att möta @dobbis och hennes mördar hund IRL. Väl hemma igen njuter av en öl (Skageraks Gukd) för det kan ju inte kallas Norrlands när det inhandlats på Stena, eller?

Tackar så mycket för kaffe, kakor, försök till hångel döden utförd av dobberman wannabeen och att jag fick vara så nära BADKARET som 50 cm under den Guidade "See The Dobbis House" touren :)
 
Fast så gör man väl inte på första dejten med ett snyggt och inbjudande BADKAR (@aprilmaj tycker jag ska extra + poäng för att använda stora bokstäver två gånger), eller är jag bara gammalmodig som tycker så?
Är du riktigt snäll och behandlar det med kärlek ,ömhet och lukta gott skum ,så får du kanske prova det när resten av rummet är klart
 
Vår nya kompis Bruno kollar på min stekta jordgubbsröda kropp och bara:
"Maybee you need some marijuana".
Jag bara: "or perhaps an igloo"
Och sen visar han sig sin hemgjorda marijuana-hudcreme tillverkad av marijuanablad och olivolja. Har nu marinerat mig i detta. Kaozzzz. Fortsättning följer...
 
Vår nya kompis Bruno kollar på min stekta jordgubbsröda kropp och bara:
"Maybee you need some marijuana".
Jag bara: "or perhaps an igloo"
Och sen visar han sig sin hemgjorda marijuana-hudcreme tillverkad av marijuanablad och olivolja. Har nu marinerat mig i detta. Kaozzzz. Fortsättning följer...

Its legal för "Medical" purposes, men farbror blå här hemma lär inte bli så glad om du använder oljan inom en vecka för du kommer hem. Rock on and party full time :)
 
Vågar jag säga att vi hade badkar, bastu och pool :o

Nar vi bodde i Florida hade vi ett jacuzzi badkar i ett badrum, dush kabin i bada badrummen, en "hot tub" pa porchen och en pool utanfor porchen. :cool:
Pa de 6-7 aren vi bodde dar anvande jag hot tuben en (1) gang, jacuzzi badkaret 2 eller 3 ganger. Poolen nagra fler ganger men det var nog inte mer an max 5 ganger per sommar. :cautious:
Daremot anvande jag var stora "oversized" dusch kabin i glas minst en gang om dagen. ;)
 
Nar vi bodde i Florida hade vi ett jacuzzi badkar i ett badrum, dush kabin i bada badrummen, en "hot tub" pa porchen och en pool utanfor porchen. :cool:
Pa de 6-7 aren vi bodde dar anvande jag hot tuben en (1) gang, jacuzzi badkaret 2 eller 3 ganger. Poolen nagra fler ganger men det var nog inte mer an max 5 ganger per sommar. :cautious:
Daremot anvande jag var stora "oversized" dusch kabin i glas minst en gang om dagen. ;)

Jag var "liten", bodde där när jag var 7-14 år. Bastun använde jag aldrig, badkaret ibland och poolen så ofta dt gick :)
 
Vår nya kompis Bruno kollar på min stekta jordgubbsröda kropp och bara:
"Maybee you need some marijuana".
Jag bara: "or perhaps an igloo"
Och sen visar han sig sin hemgjorda marijuana-hudcreme tillverkad av marijuanablad och olivolja. Har nu marinerat mig i detta. Kaozzzz. Fortsättning följer...

Så, hjälpte det? :D
Gissar att" marijuana"-bladen egentligen är hampa, och hampa i sig har många bra vårdande egenskaper, det dåliga blir ju när det "omvandlas" till narkotika ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag planerar att flytta till Stockholm eller någonstans i närheten, tidigast den 1/12, och alternativet att hyra en omöblerad lägenhet...
Svar
1
· Visningar
313
Senast: Amha
·
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
660
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 196
Senast: Norma
·
Hundavel & Ras Om allt går som jag vill kommer jag skaffa valp nästa år och planerar för fullt för vilken ras jag ska välja. Har idag en jaktgolden...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 319
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp