Vad sysslar vi med? Del XVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Första egna turen i Torup, än så länge har det gått bra men läskigt!
Vaknade inte alls av mobilen utan Syster vaknade i rummet bredvid och fick väcka mig :o
Hade varit nice att försova sig första dagen på nya jobbet, eller inte..
 
Första egna turen i Torup, än så länge har det gått bra men läskigt!
Vaknade inte alls av mobilen utan Syster vaknade i rummet bredvid och fick väcka mig :o
Hade varit nice att försova sig första dagen på nya jobbet, eller inte..
Jag vaknade för tidigt igen istället :D nu har jag en halvtimme på mig att göra allt som tar en kvart, så jag ligger i sängen en stund till.
 
Det här kännsbju stabilt. Somnade strax efter halv två i natt och vaknade typ nyss. Kanske är tidigt att skippa sömntabletterna?
 
Jag tycker absolut inte att du är överkänslig, det skulle nog gjort de flesta ledsna. Men det finns några saker som kanske bör påpekas, och till att börja med så kan man tyvärr inte "förvänta sig" att få samma stöd tillbaka som man gett, hoppas på - självklart! Men inte räkna med det. Sedan så är det väl så att om man själv har mkt med sig själv, så kan man vara dålig på att se utanför sin egen bubbla (vilket egentligen inte är en ursäkt, men en förklaring). Slutligen bör det väl sägas att tyvärr så verkar inte alla förstå att ett djur kan stå en lika nära som en människa, och kan därmed inte föreställa sig hur ledsen man kan bli vid en förlust. Kan det vara så i det här fallet kanske? Om han blev förvånad så kanske det är så.

Jag själv, som både mår dåligt själv och därmed har viss förståelse på grund av egen erfarenhet, och dessutom är utrustad med en smärttröskel som är skyhög när det kommer till att "stå ut med" andras misär och inte har något emot att stötta mer än vad jag blir stöttad själv, har också trots allt det där blivit uppriktigt förvånad när en person som visat sig vara oerhört känslig och empatisk helt plötsligt är totalt oförstående när det rör någon annan än den själv. Då blev jag riktigt ledsen, även om det inte rörde sig om någon dejting, utan bara en vänskapsrelation, hade det varit något slags förhållande hade jag nog varit ännu mer skör. I det fallet gick det inte att komma till någon form av förståelse, så den vänskapen rann ut i sanden. Men i de flesta fall tror jag ändå att det är möjligt att komma till någon form av konsensus om man kommunicerar väl.
Håller med i mkt.
Han mår inte bra och har börjat hos terapeut. Vi pratade igår och han sa att självklart bryr han sig ju om mig. Men han är helt enkelt en person som inte tänker på att stötta i de lägena någon är ledsen. Det gäller även hans familj och vänner, och det har vi pratat om.

Jag får helt enkelt avvakta och se. Och prata ut på Buke. :p
Men det är trist när vissa delar funkat så bra och andra inte i en relation.
 
Håller med i mkt.
Han mår inte bra och har börjat hos terapeut. Vi pratade igår och han sa att självklart bryr han sig ju om mig. Men han är helt enkelt en person som inte tänker på att stötta i de lägena någon är ledsen. Det gäller även hans familj och vänner, och det har vi pratat om.

Jag får helt enkelt avvakta och se. Och prata ut på Buke. :p
Men det är trist när vissa delar funkat så bra och andra inte i en relation.

Om den delen inte fungerar skulle det vara en dealbreaker för mig. Det gäller även i vänskapsrelationer, det är självklart att man förstår att någon är ledsen även om man själv inte bryr sig ett skvatt om tex en guldfisk. Har vännen förlorat sin guldfisk och är ledsen över det då stöttar man vännen och förstår att det är gräsligt för den precis som det skulle vara gräsligt för mig att förlora en av mina katter.
 
Men han är helt enkelt en person som inte tänker på att stötta i de lägena någon är ledsen.

Fast stötta? Här pratar vi ju om respekt och eventuellt medkänsla. Empati. Inte aktiv stöttning, om jag inte missuppfattat någonting.

Att inte kunna erbjuda ens förståelse känns faktiskt lite... känslo- och respektlöst i min värld. Kallt.
 
Det här kännsbju stabilt. Somnade strax efter halv två i natt och vaknade typ nyss. Kanske är tidigt att skippa sömntabletterna?
Du behöver nog dem ett tag till.
Sömnen är ju viktig för läkeprocessen. (Säger hon som sover max 4 timmar per natt och förtränger att hon har sömntabletter att ta)
 
Håller med i mkt.
Han mår inte bra och har börjat hos terapeut. Vi pratade igår och han sa att självklart bryr han sig ju om mig. Men han är helt enkelt en person som inte tänker på att stötta i de lägena någon är ledsen. Det gäller även hans familj och vänner, och det har vi pratat om.

Jag får helt enkelt avvakta och se. Och prata ut på Buke. :p
Men det är trist när vissa delar funkat så bra och andra inte i en relation.
Har levt i en sån relation
När pappa blev sjuk och låg på intensiven var enda responsen att han är inte så dålig, det går över.
När pappa dog fejkades det omtanke på begravningen
Mår illa än idag att jag lät personen följa med.
När mamma dog sa hans pappa att: vad bra mer pension åt mig, (de var födda samma år).
Iskall familj.
Mamman sa att min mamma ändå var så gammal och skulle ju ändå dö.
Ja, hennes make var född samma år som min mamma.
Aldrig mer sånt.
Mina djur betyder allt för mig och jag måste ha nån som förstår det.
 
Nu vet jag inte varför du har ångest, men alkohol kan göra det värre. På med pannlampa och reflex och gå (eller jogga) en sväng, om du inte bor så det är risk att du blir påhoppad.

Ångest är jobbigt :( Själv har jag tabletter att ta till när den blir för jobbig.

Hoppas det känns bättre snart.
Tack! Jag tog en tablett och gick och lade mig i stället.
Jag får inte ihop ekonomin, därav min ångest. :( Oväntade utgifter raserar allt och jag har ingen buffert att ta av . Men jag jobbar på det och har lovat mig själv att göra allt som krävs för att reda upp den en gång för alla men det tar ju tid, och under tiden måste jag försöka ha mat på bordet och göra rätt för mig så gott jag kan utan att falla djupare och be till till nån däruppe att inga fler oväntade utgifter kommer.
Ett jobb skulle lösa allt och jag har ju ytterligare en intervju i dag så jag hoppas att det kan ge mig nåt. Annars är det bara att fortsätta ringa och säga typ :Här är jag och ni vill anställa mig :up: :angel: :idea: Typ :o ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Fråga till er som varit på evenemang med väskförbud. Hur tycker ni det fungerar både för egen del och hur meningsfullt det är.. Har det...
2
Svar
27
· Visningar
1 783
  • Artikel
Dagbok När jag var ung så samlade jag på ordspråk och citat. En av dessa var: Alla dessa dagar som kom och gick Inte visste jag att de var...
Svar
16
· Visningar
1 670
Senast: Wille
·
Juridik & Ekonomi Så jag håller på att flytta min pension som ligger hos Skandia som min tidigare arbetsgivare betalade in. Jag började med detta i höstas...
Svar
14
· Visningar
1 062
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 498
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp