Vad sysslar vi med? Del XVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack alla fina. :heart Är svårt att ta in nu men det hjälper.

Det är jättesvårt att ta in ta sånt när man själv inte tycker det MEN du är viktig för oss och tillför alla oss oerhört mycket även om du aldrig träffat merpartnern av oss som hänger här så "lär" man känna varandra och JAG TYCKER OM DiG och RÄDD OM DiG och jag lova att jag inte är ensam om att känna så. Och det har du ju redan märkt med tanke på det som skrivits av dom andra som hänger här i vår hörna av Buke :heart

Och varför skulle du inte ta en Atarax när du behöver dom? Jag tar värktabletter när jag har ont så varför ska inte du Atarax när ångesten kommer? Ett tips, börjar du vela om du ska ta dom så är det inget att fortsätta fundera på! Ta en!

Jag gör så med värktabletterna, men tog mig bra många år innan jag fattade det själv och det resulterade i att dom inte hinner hjälpa fullt ut när värken slår till.

Törs jag skriva att jag insåg att jag var dum själv nyss och tog dom försent.... Jajja man lever inte alltid som man lär :angel:
 
Det är rätt provocerande.. Är det så farligt att sälja lite billigare, eller skänka bort de skadade påsarna? Är nog många som skulle bli glada..
Iofs skänke de ju bort dem nu, på sätt och vis, men...
Provocerande är bara förnamnet, jag visade en bild som jag tog i en container en helt vanlig "shoppingkväll" för en bekant som är 84 år, hans reaktion: "jag mår illa, ren jävla skandal att detta får fortgå som det gör vecka efter vecka och år in och år ut." Han tar gladeligen emot det som bjuds och gör han inte av med allt så delar han ut åt sina vänner som inte heller har det så fett på ålderns höst. Att det kommer från containern bryr sig ingen om för som en gammal tant sa, "mina glasögon är för svaga ändå för att se siffrorna på bäst-före." :rofl:
 
Så var det med äggen förra veckan, ett ägg av 15 hade gått sönder så dom hade kastat hela paktet :confused:

Jajja jag har haft nytta av dom som var hela :angel:
Oftast är det 1 eller 4 som är kassa pga. att folk inte kan hålla i plattan utan tappar den i golvet och se, då tar man en ny. :banghead:

Den här veckan har jag räddat 3 plattor ägg och förra veckan var det 4 kartonger frukostägg som var EN vecka kvar tills bäst-före. Bäst-före på ägg,,,,,,,någon? :confused:
 
Nu är 2 kartonger bananer utdelade och sista går imorgon kväll då jag ska bort till några vänner på middag. Jag har inte sagt nåt åt dom så det blir nog en överraskning för dom är KRAV-bönder. :D
 
Oftast är det 1 eller 4 som är kassa pga. att folk inte kan hålla i plattan utan tappar den i golvet och se, då tar man en ny. :banghead:

Den här veckan har jag räddat 3 plattor ägg och förra veckan var det 4 kartonger frukostägg som var EN vecka kvar tills bäst-före. Bäst-före på ägg,,,,,,,någon? :confused:

Tre månader i rumstemperatur och 6 mnd i kyl, räknat från värpnings dato ...
 
Jag fick det ju utskrivet av en anledning.
Men ja. Det suger häströv att behöva det.

Jag mår så inihelvete bra av tanken på att han firade sin trettioårsdag i häktet OCH att han är frihetsberövad iom att det är hans värsta mardröm.

Jo, det finns alltid små ljuspunkter i livet :) Hade jag vetat skulle jag skickat honom en present med ett kok stryk ;) Nästan alla har ju en bekant med "conections" så att "presenter" kan levereras innanför murarna :D
 
@MacGyver jag ska "shoppa" senare. Har märkt att fredagar är en oerhört bra dag att göra sånt på!
Ja det är ju lite olika i olika städer tydligen, här fylls grönsaks och fruktdiskarna på måndag och torsdag tydligen och kolonial, kött och övrigt kommer på måndagarna så måndagskvällen är en bra dag och jag åker aldrig tomhänt hem iallafall, snarare överlastad. :p

Kastrullen du vet, det var inte den som skulle kastats utan det var den som kastat kastrullen som var felaktig och skulle kastas. :D Ljusslingan däremot behövde ett tjog nya lysdioder och lite kärlek men nu lyser den upp min hall så fint så. :up:
 
Tre månader i rumstemperatur och 6 mnd i kyl, räknat från värpnings dato ...
Ja minst, mjölk i oöppnad förpackning 14 dar efter bäst-före vid 4+ och syrade mjölkprodukter 3 ggr så länge.

Det finns en anledning till att vi begåvats med lukt och smaksinne, bara att använda och helt gratis. Fö. ska jag steka hamburgare idag som passerade sista förbrukningsdag för en vecka sen och jag är inte ett dugg orolig så länge den luktar som den ska.
 
Matsvinnet är en katastrof. Att slänga så mycket mat som skulle kunna gå till frivilligverksamhet det är inget annat än en ren skam för ett så välmående samhälle som vårt.
Håller fullständigt med dig och jag kommer inte att sluta dumpstra förrän jag antingen grävs ner eller det blir omöjligt pga. lås, dumpstring är ju en gråzon och jag är för gammal för att bry mig om gråzoner och jag tror ingen domstol skulle ta upp dumpstring ytterligare en gång för dom har ju lagt ner alla fall hittills, i värsta fall blir det egenmäktigt förfarande,,,,,,,som sen läggs ner så varför bry sig? På bästa ställena har jag tom. sopat runt containrarna och städat efter andra och nu när jag är ganska ensam där så är det ju alltid snyggt och fritt från skräp, på ett ställe står tom. en engångspall kvar som jag använt som stege, ingen tar bort den och det syns verkligen att den är använd som just stege. :)
 
Kan man ta en kall öl till lunch när man jobbar hemma en fredag :d
Kan man alldeles säkert göra. :up:

Lika kul är det att komma på "visst fan, idag skulle det ju komma främmande" 2 timmar innan dom dyker upp. :banghead: Jag har gett upp det där med panikstädning, jag ser ärligt inte hur folk har det hemma hos sig, snarare är det bra mycket mysigare när det verkligen syns att det bor folk där som använder hemmet och inte har det som nån sorts utställningsföremål och jag skulle ALDRIG outa någon för att dom har det si eller så bara för att själv få känna mig lite bättre. No way!!!
Att mysa ner sig i soffan med en (eller ett gäng) jyckar och pimpla kaffe framför tv-n hos nån och snacka skit, finns det nåt bättre? :love:
 
Visst är det. Är en riktigt skitdag idag. Känner mig totalt värdelös, korkad och en total waste of space. Vad tillför jag för positivt liksom...
Man får känna så ibland men det är bra att du skriver av dig istället för att vända dig inåt! :heart
Vi är många som står redo att ta emot och lyfta upp när du behöver, alltid! Du är aldrig ensam hjärtat, kom ihåg det, och försök komma ihåg det även i mörka stunder eller där det bara känns bläää.
Du är fantastisk, och klarar så mycket mer än det kanske känns som just nu :heartheart
 
Vandrade bort ångesten på en 7 km promenad med hundarna i solen idag :up:
Sen busade de ett tag på gården, jag satt i solen mot husväggen och njöt. Märkte dock att jag höll på att somna och eftersom lagotton blivit trött och gått in så följde jag och labben hennes idé och nu ligger vi allihop i soffan och slappar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
223
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 100
Senast: Norma
·
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
607
Senast: ginnies
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
549
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp