Bukefalos 28 år!

Vad sysslar vi med? Del XVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men hur gammal är Aska? Hon känns inte gammal ju :)
Gör som jag, skaffa påläggskalv. Då blommade Wille upp och blev nr 1 igen. Så jag betäckte påläggskalven, men Wille fortsatte vara pigg så det slutade med att jag sålde alla yngre :D
Aska är 21 och har en återkommande problematik med senorna bak:( Vet att det inte är nån ålder på en islänning men med tanke på bakbenen så måste jag vara lite försiktig med henne:heart
 
Är lite uttråkad.
Jobbar denna veckan som handledare av studenter. Det är trevligt.
Men det betyder att jag egentligen inte har något "eget" inbokat och då blir jag understimulerad.

fast en av studenterna är hemma med sjukt barn så jag får ta de ärenden som var bokade på henne så får jag åtminstone göra något.
 
Funderar på om jag ska tömköra min toka idag. Igår hade hon totalspunk och dansade på bakbenen i stallet så det stod härliga till.
Stallägaren har köpt in en(!) bal hösilage och det är det enda som finna att ge hästarna nu. Tills för ett par dagar sen fanns det kvar hö och Annie fick då torrt hö under natten. Kan det vara så mycket energi i hösilaget som gör henne så galen? Är inte direkt sugen att rida men jobbas måste hon ju..
Hennes mage har packat ihop och igår sprutbajsade hon :( Jag har beställt ett tillskott för hästar med känslig mage vid fodring av hösilage men det här börjar ju känns löjligt.
Just ja! Åkte till en kompis och köpte några balar hö igår så att hon kan få hö inne under natten iaf.
 
Imorgon blir det dags för nya chefer på praktiken, kändes lite småsorgligt att säga hejdå idag då jag trivits bra med dem. Men frågade om min handledare kunde skriva en slags utvärdering som jag kunde använda i framtiden och jadå, det kunde fixas :banana: Hoppas nu bara att hon skriver något positivt :angel::p

Känner mest bara blääh för att jobba, nu har jag praktik på halvtid och det känns skönt (även om det hade varit fint att kunna tjäna pengar) - vet inte ett skit om vad jag vill göra, eller vad jag ens kan göra, i framtiden :wtf:
 
Men på söndag ska jag träffa en gammal kompis som jag träffade sist i julas :love: Vi ska gå på naturhistoriska riksmuseet då hon aldrig varit där och bor inte i stockholm, det är så svårt att finna någon passande tid att gå till ett turist-/barnställe när man bor i stockholm - jag tror att det var tio år sedan sist jag var där :o så man får passa på! :D
 
Såklart du blir påverkad.
Massor av styrkekramar
Jo, självklart. Men trodde inte att det skulle göra det till den graden. Men antar att det är den känslomässiga sidan av mig som reagerar som det gör för logiskt och rationellt så förstår jag hur det går till och vad som högst troligt kommer att ske.
Och tack
 
Funderar på om jag ska tömköra min toka idag. Igår hade hon totalspunk och dansade på bakbenen i stallet så det stod härliga till.
Stallägaren har köpt in en(!) bal hösilage och det är det enda som finna att ge hästarna nu. Tills för ett par dagar sen fanns det kvar hö och Annie fick då torrt hö under natten. Kan det vara så mycket energi i hösilaget som gör henne så galen? Är inte direkt sugen att rida men jobbas måste hon ju..
Hennes mage har packat ihop och igår sprutbajsade hon :( Jag har beställt ett tillskott för hästar med känslig mage vid fodring av hösilage men det här börjar ju känns löjligt.
Just ja! Åkte till en kompis och köpte några balar hö igår så att hon kan få hö inne under natten iaf.
Låter definitivit som det nya grovfodret är boven i dramat, våra hästar blir också lösa i magen vid "plötsligt" grovfodersbyte, från torrt till blött, om man kan uttrycka det så. Ofta tar det lite tid innan deras magar vant sig, men det är inte kul att se hur lösa i magen de blir, nej. Hoppas det löser sig för dig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
273
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 182
Senast: Norma
·
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
445
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
737
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 29
  • HUND MAGKATARR...

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp