Vad tar upp plats i mobilen?

Nej, jag planerar inte att resa utanför eu. Jag har redan hunnit boka tid för pass.

Är det kortare väntetid så vore det ju toppen. Ska kolla det.
Du kan kolla återbud även om du har en bokad tid om de inte ändrat det.
Alt ber du någon kolla tider åt dig om de gjort om så man inte kan se tider när man har en bokad
 
Du kan kolla återbud även om du har en bokad tid om de inte ändrat det.
Alt ber du någon kolla tider åt dig om de gjort om så man inte kan se tider när man har en bokad
Jag vet inte var man kollar återbud. Måste man gå igenom hela processen med att boka tid för att se om det finns något?
 
Jag är arg. Stressad till max. Den nya mobilen har kommit och det var i grevens tid. Den gamla telefonen tar inte emot laddning längre. Skulle installera bankId på nya luren. Tyvärr behövs det nu att man har ett giltigt pass för att kunna installera BankId. Körkort duger inte. Jag har inget giltigt pass. Inget Nationellt Id heller. :arghh:

Alltså, jag ooooorkar inte skaffa ett jävla pass. Det är så jävla mycket precis heeeela jävla tiden. Jobbar 25% men det känns som om jag är sysselsatt till 150%.
:arghh:

Min gamla mobil pajade skärmen så jag gick igenom precis samma i somras. Ett jävla helvete! Så jag gjorde följande:

1. Tog mig till banken och fick nytt BankID mha körkortet.
2. Beställde nationellt ID-kort.
3. La in det där kortet på något vänster i BankID-appen.
4. Skaffade samma sak på surfplattan och datorn (en annan enhet hade ju räckt men jag hade två helt enkelt) och skrev upp rutin för att förnya dem i tid.
5. Planererar att byta till ny mobil innan denna är helt slut och spara så att jag kan ha en reservtelefon i framtiden. Då kommer jag kunna ladda och starta reservtelefonen och ha giltigt BankID på annan enhet för att skaffa tillfälligt till reserven.

Jag kunde ju liksom inte ens beställa en ny telefon pga skärmen funkade inte där jag hade BankIDt 😅 Sedan hade dessutom bankkontorets körkortsläsare pajat ena gången osv. Fy fan för teknik 😅
 
Jag vet inte var man kollar återbud. Måste man gå igenom hela processen med att boka tid för att se om det finns något?
Ja man går tillväga på samma vis. Tiderna släpps ju till bokningsbara helt enkelt. Så logga in - välja vad du vill boka tid för - att du är en person och sen kan du se första lediga tid.

Och då ev reservation för att det kanske inte går med bokad tid. Men då kan någon annan kolla åt dig.
 
Jag har precis gått igenom passprocessen.
Visade sig att jag inte behövde använda passet när jag laddade ner nytt bank-id på telefonen så hade skaffat nytt i onödan. Men det kostade 400 kr i alla fall, inte 500 kr?
 
Jag har precis gått igenom passprocessen.
Visade sig att jag inte behövde använda passet när jag laddade ner nytt bank-id på telefonen så hade skaffat nytt i onödan. Men det kostade 400 kr i alla fall, inte 500 kr?
Priset går upp från 1 maj.

Jag är tvunget att ha pass/nationellt Id för att få BankId.
 
Alltså, smart switch är ju smart. Jag fick över alla kontakter i nya luren. Samt ungefär 40 GB skräp. Trodde verkligen inte att alla meddelanden och telefonsamtal skulle laddas in i luren.

Jag vet inte än om jag får med alla appar. Det ser ut som om den installerar. Och jag vill inte ha in alla appar.

Men jag hittar typ ingenting i telefonen. Ingen mejl. Inga mappar. Inga inställningar.
 
Jag har precis gått igenom passprocessen.
Visade sig att jag inte behövde använda passet när jag laddade ner nytt bank-id på telefonen så hade skaffat nytt i onödan. Men det kostade 400 kr i alla fall, inte 500 kr?
Har du annan bank eller fixat innan den infört detta.
1713278995277.png

Det är Nordea som @Wille har.

Edit: Ja, riktigt dumt. Meddelade min mamma och syster som jag vet har bara körkort som ID, min mamma var allt annat än imponerad minst sagt. Men rent av dåligt då ingen inklusive jag i min familj för nån timme sen bara, kände inte till detta. 🙃
 
Var hittar jag sms-meddelanden i nya luren? Det finns en inbyggd sms-app, men där finns inget.
 
Och var hittar jag en app för e-post? Det finns outlook i luren men det går bara att lägga till en outlook eller hotmail-adress och jag har en egen domän.
 
Och var hittar jag en app för e-post? Det finns outlook i luren men det går bara att lägga till en outlook eller hotmail-adress och jag har en egen domän.
Har du testat att söka på e-post bland apparna? Vissa appar - som jag inte använder så ofta - glömmer jag var de är och istället för att stirra mig blind på telefonen så söker jag i sökfältet överst på skärmen.
 
Och var hittar jag en app för e-post? Det finns outlook i luren men det går bara att lägga till en outlook eller hotmail-adress och jag har en egen domän.

Jag har också Samsung och alla de apparna du frågat om nu sorterar den i en egen mapp som heter Samsung på min telefon!
 

Liknande trådar

IT & mobiler Motvillig macanvändare här (the Sigificant Other i nöjesbranschen hade ett systäm när vi slog våra påsar ihop... efter 3 år föll jag...
Svar
0
· Visningar
191
Senast: Murphy
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
305
Senast: Myrten
·
Samhälle Kollase på kommunens hemsida och följande krävs: "Detta krävs av dig som ska införa fastighetsnära insamling Du som är fastighetsägare...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
2 675
Senast: Badtz Maru
·
Träning Jag har kört fast lite i mitt träningsplanerande och behöver tips. Just nu lägger jag upp en grovplanering i excel för hela året, sedan...
2
Svar
23
· Visningar
1 980
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp