Vad trött man blir på vissa hundägare

R

Real_Life

Jag tycker min hund är ouppfostrad, som drar i kopplet och hoppar lite mot mig ibland och så
Ha ha ha vilken snäll liten hund jag har tycker jag nu :love:
Träffade en :devil: till golden häromdagen
Och allt var lilla vovvens husses fel :mad:
Han har totalt noll respekt för människor
Kastar sig åt det håll han vill (verkligen kastar, inte drar som min)
Rusar fram till andra hundar
När min hund sa åt honom på skarpen hoppade han bakåt, rakt i huvudet på sin lånematte :eek:
Lånematten är min kompis, som ska gå samma kurs som jag måndag-fredag med odjuret
Hoppas jag slipper dom :crazy:

Jag menar, min är ouppfostrad tycker jag
Men säger jag åt honom att stanna så gör han det om ingen annan hund är för nära
Och han ser ALLTID upp med oss människor

Ville bara skriva av mig min ilska mot den stackars hundens husse
J-la skitgubbe :mad: :devil:
 
Det är en sanning med modifikation. En hund blir vad du gör den till utefter dess medfödda förutsättningar. Jag kan inte göra min hund till framgångsrik skyddshund hur mycket jag än vill och försöker. Vissa egenskaper saknas.
 
Jag menar alltså om hunden är väluppfostrad eller inte. Det beror helt på människan. Eller?

Självklart kan ju inte en engelsk bulldog bli kapplöpningshund och en Cocker spaniel blir inte någon skyddshund men lika väluppfostrade kan de ju bli.
 
men tycker gubben och hans hund att de har det bra så är det väl inget problem? finns massor med hundar som drar och ägare som inte tycker att det gör nåt. låt andra sköta sina hundar bäst de vill, så länge de inte gör illa hunden.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Usch måste bara skriva av mig! Om tråden är på fel ställe så flytta den gärna. Var med om en så obehaglig händelse idag! Är för...
Svar
2
· Visningar
1 629
Senast: Fruentimber
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 206
Senast: Migo
·
Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 021
Senast: Amaranthe
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg och uthängning av mig själv som usel hundägare :o Men såhär. Jag kanske utnämner mig själv till bukes sämsta...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 807
Senast: Korekatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Det här med klädsel
  • GVFÖ 2024
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Magsår eller kolik?
  • Vi som letar häst II
  • Hovelände

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp