Vad tror ni om dessa

Sv: Vad tror ni om dessa

ringde på en sadelannons för ca 1 år sedan, en ny kentauri.
tanten hade 2 hästar hon skulle sälja och då medföljde 2 gamla sadlar som inte passade.
själv red hon hästarna med den nya sadeln men ville sälja den separat för att tjäna pengar.
tror det är mer regel än undantag att man får en icke passande sadel med på köpet.

nej de tar ju såklart de sadlarna som ligger allra längst in i garderoben och skickar med de låter ju jättebra när sadlar/utrustning medföljer men det kan säker va så illa att hästarna aldrig ens haft sadlarna på sej bara de gamla ägarna som skickar med vilket skit som helst.

Hej tyvärr är bomlösa inget alternativ för mig. Jag letar först och främst sadel till rödblacken. Eftersom skimmeln inte ska ridas förrän hon fått upp hullet med mer.

Hej tyvärr är bomlösa inget alternativ för mig. Jag letar först och främst sadel till rödblacken. Eftersom skimmeln inte ska ridas förrän hon fått upp hullet med mer.

kari flex går säkert till den röda med.
varför skulle inte det vara ett alternativ? superbra att ha när de ändrar sig i kroppen med mer träning annars får du räkna med att byta sadel under träningen.

Jag väger lite extra och känner mig ostabil i en bomlös. Iallafall de jag provat. Sen om de liknar en sadel till utseende spelar ingen roll. Tyvärr

kari flex inte BARA liknar en vanlig utan känns mer som en vanlig.
alltså jag lovar dig jag har testat de flesta bomlösa som finns och kari flex är INTE som knights eller cheyenne eller någon annan sån typ från hööks eller börjes eller nåt som jag förmodar att du testat.
ge det en chans iaf att testa.

Kolla Softsaddles bl a, även Gibraltar Islandshästar har dom

ett annat tips är att kolla runt om någon i närheten har en du kan testa,
men om du köper en begagnad se till att den är från 07 eller nyare för då kom den nya smalare modellen.
men annars e begagnat bra och billigt.

kan varmt rekomendera Therese på Gibraltar känner henne väl.

Känner ej nån som har islandshäst som man kan provlåna sadlar av. Och ja känner inte till nån sadelutprovare här i närheten heller. Bor väldigt dumt känns de som. Men har eventuellt en begagnad som kan passa. Sen när de musklat sig bättre blir de andra sadlar. Mvh Hanna

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 674
Senast: morgaine
·
Övr. Hund Funderade lite på hur man ser på sina hundar. Vad ser ni när ni tittar på eran hund? Tror ni att andra ser på er hund på samma sätt... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 526
Senast: Iamia
·
Hundhälsa OBS Varning för långt inlägg. I slutet av maj ifjol sprang jag och min ena dvärgschnauzer ihop på en agilitytävling. Det blev en ganska...
Svar
2
· Visningar
526
Senast: igbest
·
Övr. Barn Jag vet inte om den här hör hemma på Barn eller på Allmänt, men nu fick den hamna här. Om moderator vill flytta på den så går det...
Svar
18
· Visningar
939

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI

Hästrelaterat

Tillbaka