Vad tror ni om detta??

Iris71

Trådstartare
Jag funderar på att tova bandage paddar i ull. Vad tror ni, är det bra? Ullen i sig är ju vårdande men värmande. Och tovar man tunt blir det ett himla smidigt material som formar sig efter hästens ben. Värme och fukt gör att ullen formar sig.....

Skulle ni kunna tänka er att köpa det och vad skulle ni betala i så fall? (Alltså, jag skulle tova och sälja och då kan det ju vara bra att veta om det går hem och vad det kan vara värt?)

:bow:

Sv: Vad tror ni om detta??

Hm.... ulltvätt i maskin. De är ju redan krympta i och med tovningen. Och är de bara ordentligt hoptovade håller de.

Som ngn sa innan om de fungerar att tvätta. Kan du inte göra ett provexemplar och kanske lägga upp bild om du har möjlighet? Sen får du prova dom själv och utsätta dom för allt du kan komma på och se hur det fungerar. Tror säkert att de säljer, finns ju många som lindar sina hästar ofta och som har känsliga hästar som inte tål andra material. Och sen så är det ju så med hästfolk (inklusive mig själv) att dom köper allt som låter bra. Men som sagt testa själv först. Lycka till!!!

Ok, tack för svaren!
Ska göra ett par och ge till en kompis. Själv lindar jag aldrig och har därför inte så stora kunskaper om det!!

:)

Vad skulle du betala?
Ok, det är 4 som gäller? Inte 2 och 2, eller parvis?

Det spelar ingen roll om det är 2 och 2 eller 4 pack. Kanske smartast att sälja i par ifall nån bara skulle vilja ha 2 st.
Pris vet jag inte, har ingen koll på vad ull kostar.
2-300 för 4 st kanske?

Ok... va kul!! Ska genast sätta igång :banana: Det är ju ganska enkelt, det är ju bara att tova ett stort sycke så klipper man ut formen man vill ha. Annars tovar jag ju mest vantar, hattar och sockar och det tar ju liksom lite längre tid.

Ullen kostar ju inte så mycket (har egen som jag lämnar bort för lönkardning), men så mycket som jag skulle behöva ta betalt för att tjäna in material och arbete vill ingen betala. Men jag köpte nyligen paddar på granngården för ca 150 paret (ja, jag har haft en skadad kuse och lindade för första gången i hela mitt liv)och hörde att Hööks har Back on Track för 300 styck. Så 200 kronor paret borde ju vara lagom!

Tack för hjälpen :idea: :bow:

Jag skulle gärna köpa ett par sådana för det priset :) Låter som en bra idé!

Jag använder bitar av tjocka arméfiltar som jag har klippt till i lagom storlek och tvättar i maskin i 40 grader. Funkar super!

SaraXX

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
646
Senast: Honey07
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är... 2
Svar
39
· Visningar
4 227
Senast: cewe
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 299
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka