Vad tror ni...?

Sv: Vad tror ni...?

Man kan inte säga hur länge calicivirus brukar sitta i. För en del blir det förjävligt över ett dygn, en del har bara lättare symptom ett par timmar.

Men det låter inte som han drabbades av samma sak som de andra på festen? Om deras symptom kom innan 12 timmar gått och hans först två dygn senare.
 
Sv: Vad tror ni...?

Nej okej. Dock vart hans fru sjuk söndag, men enbart feber och så. Hon sa att hon trodde att hon skulle spy när hon åkte hem, men hon gjorde det aldrig. Kanske magsjuka ändå? Men ingen annan är ju smittad.. Än så länge.. :crazy:
 
Sv: Vad tror ni...?

Nu har det ju gått ett tag sen han var sjuk, och ingen annan har ju blivit smittad. Jag har också mått bra i veckan (fysiskt alltså). Tror ni fortfarande att det finns någon chans att insjukna? Eller är det omöjligt? Hans sista symtom var ju i söndags... Och jag har fortfarande inte gått på samma toalett. Dock mår jag illa och är lös i magen :(
 
Sv: Vad tror ni...?

Nä, sjuk av att ha umgåtts med honom lär du ju inte bli. Men kanske av nån annan ;)

Finns ju inga garantier här i världen tyvärr.

För övrigt verkar du alltid må illa och ha problem med magen så det säger väl typ ingenting i sammanhanget.
 
Sv: Vad tror ni...?

Nej, risken att ha blivit smittad av honom måste ses som över nu. Eftersom han har varit smittfri ett par dagar och inkubationstiden har passerat och ingen blivit sjuk, så lär ingen bli det heller (blir någon sjuk har den troligtvis blivit smittad av någon annan).

Har man barn som kräks lite här och var så får man ju virus på ytor, där det "lever" i upp till tre veckor (kanske längre). Och alltså kan man bli smittad ganska långt senare för att man då fått i sig virus därifrån.
 
Sv: Vad tror ni...?

Nä, sjuk av att ha umgåtts med honom lär du ju inte bli. Men kanske av nån annan ;)

Finns ju inga garantier här i världen tyvärr.

För övrigt verkar du alltid må illa och ha problem med magen så det säger väl typ ingenting i sammanhanget.

Fast jag har inte träffat någon som har varit/är magsjuk, inte den här veckan iallafall.
Jo jag mår illa typ väldigt ofta men jag vet ju inte allt dom det beror på fobin eller om det är "äkta"... :p
 

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 742
Senast: Badger
·
Kropp & Själ FAN inte nu igen! Jag orkar inte med detta. I fredags åkte min pojkväns brorsa ut på landet med deras faster + familj. Igår fick vi...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 434
Senast: honung
·
Hästmänniskan Hej! Innan ni läser måste jag säga att jag vill INTE ha några otrevliga nonchalanta svar. Detta är ett extremt känsligt ämne för mig, så...
2
Svar
23
· Visningar
3 084
Senast: Krati
·
A
Katthälsa Har en huskatt som kom hem till mig vid ca 7 månaders ålder, han är 4 nu. Enligt uppgift hade han växt upp hos en äldre dam med...
Svar
13
· Visningar
1 370
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp