Vad tror ni...?

Sv: Vad tror ni...?

Fast nu fick jag höra att det är flera som blev sjuka sen festen dom var på. Han insjuknade ju två dagar efter. Ingen annan i huset mår dåligt (än). Kan det vara magsjuka ändå? Av Båda som var iväg på festen vart en dålig, dom åt av samma mat. Jag är fortfarande livrädd. Men ingen har vart på hans toalett.
 
Sv: Vad tror ni...?

Alltså, vi kan ju inte svara på om han är sjuk eller inte, vi har ju inte ens träffat honom. Och du kommer inte att dö heller, oavsett om han nu är magsjuk eller inte.
 
Sv: Vad tror ni...?

Alltså, vi kan ju inte svara på om han är sjuk eller inte, vi har ju inte ens träffat honom. Och du kommer inte att dö heller, oavsett om han nu är magsjuk eller inte.

Jag tror TS känner till att hon inte kommer dö, och att vi inte kan svara på om han är/var magsjuk eller ej.
 
Sv: Vad tror ni...?

Fast nu fick jag höra att det är flera som blev sjuka sen festen dom var på. Han insjuknade ju två dagar efter. Ingen annan i huset mår dåligt (än). Kan det vara magsjuka ändå? Av Båda som var iväg på festen vart en dålig, dom åt av samma mat. Jag är fortfarande livrädd. Men ingen har vart på hans toalett.

Då låter det troligt att även han blev smittad där.
 
Sv: Vad tror ni...?

Fast nu fick jag höra att det är flera som blev sjuka sen festen dom var på. Han insjuknade ju två dagar efter. Ingen annan i huset mår dåligt (än). Kan det vara magsjuka ändå? Av Båda som var iväg på festen vart en dålig, dom åt av samma mat. Jag är fortfarande livrädd. Men ingen har vart på hans toalett.

Jag har två ganska små barn (4 och 7 år) och de och jag har varit magsjuka under vintersäsongen - men vi har aldrig blivit smittade av varandra utan det har varit vid helt skilda tillfällen. Vi har två toaletter hemma och om någon är magsjuk använder bara den personen den ena toaletten tills h*n kan betraktas som smittfri igen. På så sätt brukar vi lyckas undvika att smittas inom familjen (även om det aldrig finns några garantier, förstås). Så det finns nog väldigt goda chanser för er andra att klara sig!
 
Sv: Vad tror ni...?

Alltså, vi kan ju inte svara på om han är sjuk eller inte, vi har ju inte ens träffat honom. Och du kommer inte att dö heller, oavsett om han nu är magsjuk eller inte.

Nejnej, jag vet att ingen kan svara på om han är sjuk eller ej. Såklart.
Jag dör inte om någon ANNAN är magsjuk. Men det är rätt logiskt :p
 
Sv: Vad tror ni...?

Oj vad skönt att höra ändå att ni inte blivit smittade av varandra. För jag kan ju tänka mig att det ändå är lätt för dig att bli smittad om du hjälper dina barn.

Men precis, egen toalett är ju superviktigt. Och självklart god handhygien!
 
Sv: Vad tror ni...?

men alltså, du måste ju umgås med sveriges sjukaste människor. hur ofta blir nån i din närmaste krets magsjuk egentligen? sitter alla och käkar gamla räkor ihop eller? ;)
 
Sv: Vad tror ni...?

Och där kom ångesten och illamåendet som ett brev på posten.
Jag har gått förbi han som var (mag?)sjuk ett flertalet gånger under dagen, dock har jag inte ätit samma mat som resten i huset och jag har tvättat händerna noga och använt en egen toalett.

Tror ni det finns någon risk att jag kan ha blivit smittad? Och om, skulle det redan ha brutit ut då? Som sagt hade han sista symtom i söndags då han spydde, och det bara en gång.
 
Sv: Vad tror ni...?

Du blir inte smittad av att gå förbi honom.

Om han hade sista symptom i söndags så smittar han minst t.o.m idag. Troligtvis längre. Om du blivit smittad så vet man ju inte när, men inkubationstiden är 12-48 timmar.

Illamående är du ju ofta, det betyder inte att du är magsjuk.
 
Sv: Vad tror ni...?

Du blir inte smittad av att gå förbi honom.

Om han hade sista symptom i söndags så smittar han minst t.o.m idag. Troligtvis längre. Om du blivit smittad så vet man ju inte när, men inkubationstiden är 12-48 timmar.

Illamående är du ju ofta, det betyder inte att du är magsjuk.

Justja det har du rätt i. Så egentligen kan man inte säga om och isåfall när jag skulle/kommer bli sjuk? Om jag nu ens blir det alltså. Jag har ju absolut inte varit in på den toan han använder och jag har inte rört något han rört, och varje grej jag har petat på har jag tvättat händerna och använt handsprit.
 
Sv: Vad tror ni...?

48 timmar efter imorgon kan du nog konstatera att du klarat dig. Men om ingen annan blivit sjuk lär inte du bli det, du är ju liksom noggrannare än alla andra antar jag.
 
Sv: Vad tror ni...?

På fredag då menar du? Eller att det gått över 48 timmar imorgon?
Nej ingen mår dåligt än så länge. Jag är nog enormt mer noga med hygienen :p
 
Sv: Vad tror ni...?

Det kan inte vara så att han ätit något dåligt? Och då blivit dålig i magen och spytt pga det? I så fall smittar det ju inte dig... Min mage är dålig för jämnan och inte smittar jag någon för det.
 
Sv: Vad tror ni...?

Jo det var min första tanke. Han var ju på fest i fredags (middag), han och hans fru. Flera blev dåliga efter den kvällen, några redan samma kväll. Men det bröt ut först på söndag eftermiddag för honom. Så jag vet inte om det var matförgiftning eller så. Men magsjuka brukar väl sitta i längre som sagt, eller?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 745
Senast: Badger
·
Kropp & Själ FAN inte nu igen! Jag orkar inte med detta. I fredags åkte min pojkväns brorsa ut på landet med deras faster + familj. Igår fick vi...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 434
Senast: honung
·
Hästmänniskan Hej! Innan ni läser måste jag säga att jag vill INTE ha några otrevliga nonchalanta svar. Detta är ett extremt känsligt ämne för mig, så...
2
Svar
23
· Visningar
3 084
Senast: Krati
·
A
Katthälsa Har en huskatt som kom hem till mig vid ca 7 månaders ålder, han är 4 nu. Enligt uppgift hade han växt upp hos en äldre dam med...
Svar
13
· Visningar
1 370
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp