Bukefalos 28 år!

Ångest delux

Jag kaskadkräktes över köksgolvet för två veckor sedan. Hur äckligt som helst. Fick för mig att jag skulle dricka ett glas psylliumfrön som var upplösta i vatten. Tänk gelé med små, små lite hårdare frön - som typ inte smakar någonting alls.

Det ville inte min kropp ha kan jag säga. Enda gången jag inte ens hann tänka innan jag kräktes. Annars brukar man ju känna ett illamående innan och man VET att man håller på att kräkas. Nu tog jag en klunk, svalde och kräktes innan klunken ens tagit sig genom strupen. Helt oförberedd, haha. Hur äckligt som helst och jag blev jätteförvånad!
 
Hoppas att hon ställer in, för jag tycker inte att det har gått tillräckligt med tid. Speciellt som hon ska hantera fika/mat. Jag hade nog tvekat rejält på att gå faktiskt, om det inte blir inställt. Har väl inte precis kräksjukefobi, men det är ju inget man vill dra på sig i onödan...

Hon har inte ställt in. Senast hon spydde var måndag förmiddag, kommer åka dit ändå :o
 
Det beror på hur du vrider hakan/huvudet när du kräks. Spyr du mer framåt än neråt får du inget i näsan och då smakar det heller inte så illa :p

+ vad @em-pirre sade, har man kontroll över kräkandet så underlättar det!
Väl beskrivet :D jag är också en orädd spyare och skulle beskriva det exakt så.

Är åksjuk sen barn och har haft chansen att öva på spyendet många gånger eftersom familjen bilsemestrade eller var på turné till pappas alla mc-tävlingar... Tack för den mamma och pappa ;)
 
Väl beskrivet :D jag är också en orädd spyare och skulle beskriva det exakt så.

Är åksjuk sen barn och har haft chansen att öva på spyendet många gånger eftersom familjen bilsemestrade eller var på turné till pappas alla mc-tävlingar... Tack för den mamma och pappa ;)

Och jag har känslig kräkreflex, enough said :rofl:
 
Man får in en bra spyteknik om man spyr ofta. Det smakar inte illa, man får inget i näsan och man kladdar inte. Plus att man kan andas hela tiden. Väldigt smärtfritt

Håller med, jag är proffs på att spy så smärtfritt som möjligt. Jag vet däremot inte riktigt hur jag gör. Jag är nog naturbegåvning :D

Men stackars sate, att spy av migrän i gynstolen! När jag är så dålig att jag spyr klarar jag knappt att gå på toaletten, skulle aldrig kunna ta mig ut nånstans.
 
Den här tråden har ju utvecklats till skitbra terapi för @Saeta vid det här laget :D
Allt från anekdoter till teknik, det är helt förträffligt :)

Jag hör till den procenten av befolkningen som är immun mot vinterkräkis och många andra magsjukevirus, men jag har inga problem med att spy när jag behöver det. Det är väldigt skönt, faktiskt.
 
Det beror på hur du vrider hakan/huvudet när du kräks. Spyr du mer framåt än neråt får du inget i näsan och då smakar det heller inte så illa :p

För mig blir det minst jobbigt när jag står upp och fäller kroppen framåt i 90 graders vinkel över toastolen. Sitter jag på huk kommer det inget, men får jag rätt vinkel på kroppen så kommer det upp. Lite jobbigt för helst skulle jag ha hink bredvid sängen men då kommer inget alls.
 
För mig blir det minst jobbigt när jag står upp och fäller kroppen framåt i 90 graders vinkel över toastolen. Sitter jag på huk kommer det inget, men får jag rätt vinkel på kroppen så kommer det upp. Lite jobbigt för helst skulle jag ha hink bredvid sängen men då kommer inget alls.
Gå till apoteket och köp spypåsar med styv plastkant. Då kan du ha dem bredvid sängen, bara ställa dig upp med den framför munnen och behöver inte ta dig längre än så. Sen vrider du om påsen strax under kanten, och slänger i en vanlig påse som du knyter ihop.
spyp%C3%83%C2%A5se001.JPG
 
Kan ju hälsa till er glädje (:cautious:) att Jag ❤️ Magkatarr. Haft halsbränna sen igår. Den har eskalerat. Kräktes på föreläsningen (på toaletten, inte på föreläsaren) och fick sen blodtrycksfall. Minutrarna efter kräkandet var Guds gåva till människan för det var enda stunden jag sluppit halsbrännan de senaste 20 timmarna trots samarin och gaviscon. Så nu vill jag bara hem så jag kan utöva alla metoder vi diskuterat i tråden :angel:
 
Kan ju hälsa till er glädje (:cautious:) att Jag ❤️ Magkatarr. Haft halsbränna sen igår. Den har eskalerat. Kräktes på föreläsningen (på toaletten, inte på föreläsaren) och fick sen blodtrycksfall. Minutrarna efter kräkandet var Guds gåva till människan för det var enda stunden jag sluppit halsbrännan de senaste 20 timmarna trots samarin och gaviscon. Så nu vill jag bara hem så jag kan utöva alla metoder vi diskuterat i tråden :angel:

Vi kanske skulle ha evighetstråden Dagens kräk där vi rapporterar dagens spyor? Kunde bli terapi för fobikerna :)
 
Ja! Det gör vi!

Ja alltså spyan i gynstolen var lite komisk faktiskt. Mitt i allt elände med smärta både i livmoder, äggledare och huvud. Tänk er, där sitter man med underlivet i vädret, med en kateter långt upp i ingemansland och en påse med spyor. I andra handen ett champagneglas med vatten!

Gynekologen visste inte vad hon skulle göra, och tog av och på sig handskarna, sökte spypåse, drog ur katetern, in igen o.s.v.
Vilken komedi!

Egentligen borde jag fått både gynskräck och spyfobi av hela händelsen, men nä. Som tur är.
 
Ja! Det gör vi!

Ja alltså spyan i gynstolen var lite komisk faktiskt. Mitt i allt elände med smärta både i livmoder, äggledare och huvud. Tänk er, där sitter man med underlivet i vädret, med en kateter långt upp i ingemansland och en påse med spyor. I andra handen ett champagneglas med vatten!

Gynekologen visste inte vad hon skulle göra, och tog av och på sig handskarna, sökte spypåse, drog ur katetern, in igen o.s.v.
Vilken komedi!

Egentligen borde jag fått både gynskräck och spyfobi av hela händelsen, men nä. Som tur är.
Jag trodde att jag var värst, jag har legat i en gynstol och fått foten bandagerad en gång. Det var jättepinsamt, jag hade suttit så länge i väntrummet att ena benet somnat, när jag blev uppropad kände jag inte det utan reste mig och skulle ta några snabba steg. Det gick naturligtvis inte, jag stöp som en fura mitt i väntrummet och för att rädda upp situationen brölade jag "JAG HAR MS!"

Så jävla idiotiskt :banghead:

Fast din story är bättre :)
 
Jag var mest nervös för att klämma ur all vätska som gynekologen sprutat upp i mina äggledare. Jag liksom såg framför mig hur det skulle spruta ur både munnen och muttan. Som tur är gjorde det inte det. :D
 
Var det bara något bläckis brölade så var det synnerligen innovativt - men felriktat - för att lätta upp stämningen :up: :rofl:
Jag sitter liksom och håller på en skrattattack tills jag får besked på om det var totalt från det blå (extremt roligt) eller hade någon förankring (roligt, men inte extremt).
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 528
Senast: Nepenthe
·
Kropp & Själ Det finns ju massor av trådar om Corona men hur sjutton ska man veta vad man har? I förrgår började jag må lite dåligt, började bli...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
25 932
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Jag jobbade i Torsdags, lämnade hunden hos mamma innan jobbet vid 11-tiden. Hundarna fick då sin mat och Mollan åt med god aptit, sen...
Svar
2
· Visningar
1 178
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 610
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp