Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, inte inom eu, tack vare nått avtal/bestämmelse så är det landet man lämnar fingeravtryck i först som har "ansvaret" att bestämma, som jag fattade det när jag frågade om det förut. Och eftersom han har tagit sig över gränserna utan att bli fast så är det Sverige som gällerHan har inte möjlighet att söka i något av dom andra länderna han passerade på väg hit?
Ha ha ha jo så är det men det var ju i morse. Kan inte leva på gamla meriterFast du hade väl redan varit ute o skitat ner pyjamasenJag har suttit på min runda rumpa halva dagen.
![]()
Nej, inte inom eu, tack vare nått avtal/bestämmelse så är det landet man lämnar fingeravtryck i först som har "ansvaret" att bestämma, som jag fattade det när jag frågade om det förut. Och eftersom han har tagit sig över gränserna utan att bli fast så är det Sverige som gällerAtt åka tillbaka till Irak är tyvärr heller inget han vill, ingen framtid där, speciellt inte när familjen anser att man inte är värd att leva iom att han tagit avstånd från islam.
Ja så hette det! TackDublinförordningen är det du tänker på.
Ser du judar ute?Ser judar ut och regnet har avtagit så nu kvistar jag till stallet.
?Ser judar ut och regnet har avtagit så nu kvistar jag till stallet.
Gråtit till och från i en timme. Kört hem I från migrationsverket i Borlänge. Han fick avslag på sin asylansökan. Nu är jag på väg hem själv i bilen och nu fulgråter jag ordentligt. fan fan fan![]()
Förmodligen, men jag kan inte komma på vad det skulle ha stått istället.Autokorrekt?
@dobbis även om systemet kollapsat till en del så gäller fortfarande Dublin. Dvs prövning av ansökan i första asylland.
Förmodligen, men jag kan inte komma på vad det skulle ha stått istället.
Ser Ljust utFörmodligen, men jag kan inte komma på vad det skulle ha stått istället.
Vad hände med att dom ska söka i första Eu landet dom kommer till?
Ja han kom ju i den stora strömmen hösten 2015 så är kanske inte konstigt att det tagit tid.. Ja han vill jobba, men alla kräver svenska. Han kan förstå men inte prata så bra än, engelskan är ju dock flytande. En del jobb har sagt nej pga att han inte hade fått uppehållstillstånd, lite moment 22Ville inte säga något men när det gått så pass lång tid ökar ofta chansen till avslag (även om väntetiderna blivit galet långa även för bifall pga inströmningen 2015).
Glöm inte heller att hen, kan överklaga Migrationsdomstol ---> Migrationsöverdomstol ---> HD ---> Europadomstolen. Iofs kommer de två sista inte att bevilja prövningstillstånd.
Sedan finns alltid jobbspåret. Fast anställning med marknadsmässig lön.
Edit: Äsch såg just att du svarat, nja, Irak om du inte är kristen blir oftast ett avslag. Inre flyktalternativet osv. Du ska ha mycket starka enskilda skäl för att beviljas asyl.
@dobbis även om systemet kollapsat till en del så gäller fortfarande Dublin. Dvs prövning av ansökan i första asylland.
Vad hände med att dom ska söka i första Eu landet dom kommer till?