Vad tusan gör vi - Del LIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar pa att grilla pizza till middag ... men det blir kanske battre om jag gor det i morgon nar vi raknar med 25+C mot att sta ute i dagens 18*C och moln. Brrrr ...
Kanske pasta istallet ... jag ar sugen pa ett glas av mitt Pino Gris jag oppnade i gar. :p
Jag åt pasta idag (igår klockan är ju 01:15 visst) det satt fint i magen.
Skinksås till vart det och ärtor.

Det kanske börjar bli dags att tänka på refrängen. Tanken är att jag ska upp hyfsat tidigt och rida imorgon igen. Det blir intressant att se hur kroppen reagerar, idag kan jag knappt gå :D det är en salig kombination av träningsvärk, blödande skoskav och MS-symtom.

@hallonsaft är det därför min svanskota gör ont ibland när jag sitter? Jag trodde det var min spökande disk jag :rofl:
/Sjukt vuxen och inte alls övertrött 30-åring.

Jag har en svanskota som inte faller inom det normala men vad har den med saken att göra? jag brukar ha tummen i örat såklart, fattar inte hur du gör? och vill inte veta :p
/sjukt mogen 30+ eller nästan -40årgångsvin. :angel:

Idag trodde jag att jag skulle ut på en vanlig grillkväll hos morbror med fru. Det vill säga mer eller mindre det "gamla" vanligt gänget men här hade de slagit på stort och bjudit alla. Var inte många som fattades idag. Vi åt gott och sedan blev det en kamp. En kamp mellan mig och 10 barn. Syskonbarn, familjehemsbarn samt kusinbarn. Jag var ett kittelmonster som sprang och jagade alla dessa barn.

Efter att ha jagat dem ett bra tag så såg jag min äldsta systerdotter sitta på en sådan uppblåsbar madrass varpå jag slänger mig på den och hon flyger åt helvete. Det var tillräckligt underhållande att alla barn ville göra likadant. Så jag och min kusin fick till en början slänga oss på madrassen och till slut var det jag och min kusins sambo som fick fortsätta. Låter inte krävande och jobbigt alls men det kändes till slut. Att springa flera meter och gärna vid avsatsen hoppa uppåt så man landar rätt så hårt så de får en flygtur.

Trots jag kan leka rätt så friskt med barn på så sätt blir folk lika chockad när jag säger att min livmoder kommer inte bli använd i syfte att bära barn då jag inte egna barn vill ha..

Vaknde och insåg att det är sommar. Känns inte som sommar.
Är fasligt trött. Intar kaffe och försöker vakna till liv. Snart iväg och släppa ut hästar och sen åter till hand och plastikkirurgen igen för ny bedömning.

Godmorgon !

Tjockiskatt har jagat upp mig och krävt frukost som hon sedan bedömde oätlig, gick till fönstret och solar nu sin chokladbruna kropp med nöjt kissekattflin. Tunniskatt snarkar i bokhyllan, en vit liten tass sticker ut på kanten av hylla tre.

Lite seg och PMS-öm just nu, men i eftermiddag ska vi grilla tzay och äta potatissallad med ajvar relish. Det blir trevligt! Åt upp fänkålen igår tyvärr, annars tänkte jag grilla den också. Det ska bli gott har jag hört.

Funderar på vad jag ska göra först.
Sy, sticka, städa, stallet?

Bokstavsordning kanske vore nåt. Då blir det en kopp kaffe till först.

Ny dag nya tag. Sambon är uppe med treåringen och fixar med maten till i eftermiddag. Jag ska bara sparka upp ändan ur sängen...

Detta med sjukskrivningen är verkligen ingt bra för psyket.

Vaknade i natt med megaångest över min ekonomi. Tänk om... tänk om..... tänk om FK inte betalar ut något och jag har noll pengar att betala räkningar med nästa månad? Tänk om det tar flera månader att få ersättnignen. Jag har en månadslön på banken - eftersom det varit många stora räkningar på sistone. Köpt ved för 12' köpt ny gräsklippare för 5', betalat nedtagningen av grannens träd (jo sant) 6'. Det där med att bygga upp bufferten gick åt skogen den här våren. Jag har nallat av den istället.

Men så kom jag på att jag har ett kreditkort som följde med när jag tog lån på bilen. Aldrig använt, men är ju en finfin räddare i nöden om pengarna dröjer.
Men tror ni jag kunde somna? Nä. :meh:

Nu ska jag gå ut i trädgården och öva på att vara positiv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kontaktade sjukhuset för att fråga om de glömt bort mig eller om jag skulle få någon ny tid för operation öhvt. Visade sig att de...
Svar
6
· Visningar
817
Kropp & Själ Svårt att både sätta rubrik och välja prefix på detta. Häromdagen var jag med om en lite dramatisk händelse på jobbet och i efterhand... 2
Svar
30
· Visningar
1 997
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 169
Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
878
Senast: aleeza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka