Vad tusan gör vi - Del LIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit och besiktigat två släpvagnar idag och en tidigare i vår .Har jobbat många timmar med dom och renoverat och justrerat bromsar och bytt metervis med kabel och lamphållare .Alla gick egenom med blankt papper trots att den ena var en boggievagn var bromsarna perfekt på alla axlar :banana:.Har tagit min vanliga tupplur efter jobbet så nu blir det gräsklippning och uppsättning av nät över pallkragarna .Hittade färdiga bågar som passade direkt på kragen .Undra hur länge den här jävla tröttheten ska sitta i .Dr sa i vintras att efter en utmattningssyndrom så skulle tröttheten ge sig på en månad eller så men nu har det gått över ett halvår :banghead:

Blev jobb 6.00-18.00 idag.... hoppas att folk förstår att mitt hem är lågprio just nu :angel:

Nu ska jag nog sova! Hjärnan går på högvarv hela dagarna så jag är helt slut i knoppen nu. Tänkte koppla av med lite Hem till gården innan jag somnar :o

Har varit och besiktigat två släpvagnar idag och en tidigare i vår .Har jobbat många timmar med dom och renoverat och justrerat bromsar och bytt metervis med kabel och lamphållare .Alla gick egenom med blankt papper trots att den ena var en boggievagn var bromsarna perfekt på alla axlar :banana:.Har tagit min vanliga tupplur efter jobbet så nu blir det gräsklippning och uppsättning av nät över pallkragarna .Hittade färdiga bågar som passade direkt på kragen .Undra hur länge den här jävla tröttheten ska sitta i .Dr sa i vintras att efter en utmattningssyndrom så skulle tröttheten ge sig på en månad eller så men nu har det gått över ett halvår :banghead:

En månad?
Om jag inte missminner mig har jag hört/läst att det brukar ta dubbla tiden mot sjuktiden men jag kan inte säga att jag är säker alls.
Risk att jag blandat ihop det totalt med något helt annat, men 1 månad tycker jag väldigt kort.

/hallonsaft noll koll men ändå :o

Här hittar du en del
http://www.bukefalos.com/threads/fk-och-utmattningssyndrom.1438405/ samt
http://plus.rjl.se/infopage.jsf?childId=22075&nodeId=43989

Nej det är jag inte .Sover ca 12 timmar i sträck på helgerna då jag är ledig plus att jag tar en middagslur på 2-3 timmar för att ens orka vara vaken till kl 21-22 så måste jag sova 1-2 timmar då jag kommer hem från jobbet annars är jag som en zombie hela kvällen

Fast du verkar ju fortfarande leva i 190 km/h. Det går inte att sova bort en utmattning, man måste hitta andra sätt att tex leva, arbeta mm.

Jag lever med hjärntrötthet pga min MS, det går inte att sova eller vila bort det. Jag kan sova i 2 dygn och ändå vara helt slut.

Har duschat. Fick plasta in knät eftersom det är netejpad med Kinatejp. Det funkade iaf. Kinatejpen blev inte blött.
Slösurfar lite, ska hjälpa morsan med inbetalning på sin bank. Sedan är det dumburken, kvällsfika och sticka vidare på min 5 timmarskofta.
I morgon är det jobbardag, så jag hoppas på att inget ställer sig ivägen igen...

Vädret är nyckfullt. Ena stunden är det sol, i nästa stund regnar det. Men jag behöver gå ut i trädgården och fixa ändå. Frågan är vad jag ska prioritera. Det finns så galet mycket att göra.

Fast du verkar ju fortfarande leva i 190 km/h. Det går inte att sova bort en utmattning, man måste hitta andra sätt att tex leva, arbeta mm.

Jag lever med hjärntrötthet pga min MS, det går inte att sova eller vila bort det. Jag kan sova i 2 dygn och ändå vara helt slut.
Jag har fått lära mig att säga nej till mycket men ibland kör det ihop sig ändå och stressen blir för stor och jag får problem att föra ett samtal då jag inte kan hitta ord och inte vet vad jag ska säga .

Tack !Har missat den tråden och i den andra länken stod det mycket intressanta saker
Det var nån artikel i nån av nätblaskorna häromdagen där en neurolog som forskat i ämnet framförde att man efter en utmattningsdepression kan visa samma symtom som om man haft en hjärninfarkt i framloberna.

Sådana färdiga nät man bar kränger över har jag med,skitbra!

Jag har fått lära mig att säga nej till mycket men ibland kör det ihop sig ändå och stressen blir för stor och jag får problem att föra ett samtal då jag inte kan hitta ord och inte vet vad jag ska säga .

Du måste hitta sätt att släppa stressen på. Jag antecknat mycket och använder mig av en vanlig hederlig kalender för att inte bli stressad över att jag ska glömma bort saker.

För mig är nya intryck värst, att åka tåg utan att ha lurar med musik i öronen funkar inte. Jag blir för trött av det och är som en zombie efter bara 1 timmes åkande.

Man får hitta egna små sätt som gör att man kan fungera.

Försök att skriva upp vad du blir mest påverkad och trött av och vad som skulle underlätta för dig.

Men glöm inte bort sånt som du uppskattar att göra som tex att påta i trädgården, köra bil eller vad sjutton det är.

Precis som alla oss andra :o

Jag är ganska duktig på återhämtning. Fast jag tror jag lider av något "duktig kvinna visa nu världen att du är bra på att jobba trots MS-syndrom"

Har även " du arbetar lika bra som en man-syndrom " och " nu jävlar är det min tur att göra karriär-syndrom "

Jag är även duktig på att köra på i 180....det vet jag om. Jag vet även om att jag kroknar av den farten :o

Hur gör du? Vilar du? Eller har du också ett liknande syndrom :rofl:

Jag är ganska duktig på återhämtning. Fast jag tror jag lider av något "duktig kvinna visa nu världen att du är bra på att jobba trots MS-syndrom"

Har även " du arbetar lika bra som en man-syndrom " och " nu jävlar är det min tur att göra karriär-syndrom "

Jag är även duktig på att köra på i 180....det vet jag om. Jag vet även om att jag kroknar av den farten :o

Hur gör du? Vilar du? Eller har du också ett liknande syndrom :rofl:
Vem jag :confused::confused: nej jag är ödmjuk och har inga kan själv syndrom :angel::angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kontaktade sjukhuset för att fråga om de glömt bort mig eller om jag skulle få någon ny tid för operation öhvt. Visade sig att de...
Svar
6
· Visningar
822
Kropp & Själ Svårt att både sätta rubrik och välja prefix på detta. Häromdagen var jag med om en lite dramatisk händelse på jobbet och i efterhand... 2
Svar
30
· Visningar
2 081
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 196
Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
970
Senast: aleeza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur