Vad tusan gör vi - Del LIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
God morgon!

Känner mig supersexig i mina stödstrumpor. Nu får vi se om benen lyckas hålla sig och inte explodera till gigantiska stockar med tår.

Hej vad det är kul med diabetes!

Usch, ingen rolig sjukdom. Stödstrumpor ja,,,Det var ett tag sen jag tråcklade på mig dessa :D Brukade ha dem när jag jobbade ett halvår på sjukan, så galet skönt för benen tycker jag :).

Gaaahhhh!!!!

Allt på en och samma jävla gång. Blir tokig!

På något sätt måste jag splitta mig själv i 3, transporten & bi i 2. Eller klona då jag får tider så jag ska vara på olika ställen under samma tid. Hur tusan går den ekvationen ihop?:arghh::arghh::banghead:

Sitter med telefonen klistrad i örat för att lösa det.

Du har rätt i allt du skriver .
När jag var ute och gick förut så är det musik i lurarna som gäller annars blev det skittråkigt och lyssnar jag på musik så går det mesta bättre .Har tätslutande lurar så jag stänger ut allt annat ljud .Så folk tror nog jag är tokig då jag alltid går med dom på då jag håller på med något för det får mig att slappna av .
Har jag något nytt inplanerat en kväll så blir jag superstressad av det och tänker på det hela veckan men är det av rutin så fungerar det bättre så rutiner fungerar bättre för mig än något nytt .När något ska göras så lägger jag in det på aktiviteter på mailen så jag ser det var dag och ser även vilken tid annars fungerar det inte .Men mår mycket bättre nu än för ett år sedan då fungerade ingenting varesig med hjärnan eller motoriken .Klarade inte ens att sätta ihop en skruv och en mutter då fingrarna inte gjorde som jag tänkte men fick även fundera ett bra tag innan jag kom på hur det skulle göras men fick inte ihop det ändå så man kännde sig helt blåst och man funderade på om man blivit tokig eller fått en tumör i hjärnan så nu försöker jag göra sådant jag känner för och tycker är kul men vissa saker måste ändå göras för att gården inte ska förfalla och känner jag inte för det just då tar jag det senare någon gång .Folk tycker jag blivit lat då jag inte är i farten som förut och jobbar ideelt och ställer upp och hjäper folk på helgerna då dom vill ha något från jobbet eller något gjort då entreprenörer inte har någon skillnad på vecka eller helgdagar men folk får tycka vad dom vill
Det låter som om du har fullt upp med det du gör!
Det tar TID att reparera sig.

Jag tror att detta med att göra roliga saker är bra. Bara man gör det i lagom dos.

Se till att sköta om dig!

Ja, men jag kan inte begripa hur det går till!
:D
Nej det är magiskt. Om jag inte själv blev behandlad var sjätte-åttonde vecka skulle jag tror det var mumbojumbo.
Men det funkar och det funkar helt fantastiskt.

Jag fyller bålen. Får inte luft och och har hjärtklappning för att det är trångt därinne. Första behandlingen jag fick var magisk. Stod upp och pratade korta meningar för att det var jobbigt att sitta och prata. Efter halvannan timme tittar jag mig i spegeln och ser mina nyckelben. För första gången på ett par år. Och jag kunde prata långa meningar sittandes!

Jag går ner ett par kilo vid varje behandling. Sprínger på toa i flera dagar.

Älskar min sjukgymnast/lymfterapeut.

Det känns som att energin på jobbet är på topp. Vi typ samlades på mitt kontor, alla hostade eller nös och sen konstaterade vi att det nog inte blir bättre än såhär, tystnad följde i nästan en minut innan alla suckade uppgivet och gick tillbaka till sina kontor :o

:D
Nej det är magiskt. Om jag inte själv blev behandlad var sjätte-åttonde vecka skulle jag tror det var mumbojumbo.
Men det funkar och det funkar helt fantastiskt.

Jag fyller bålen. Får inte luft och och har hjärtklappning för att det är trångt därinne. Första behandlingen jag fick var magisk. Stod upp och pratade korta meningar för att det var jobbigt att sitta och prata. Efter halvannan timme tittar jag mig i spegeln och ser mina nyckelben. För första gången på ett par år. Och jag kunde prata långa meningar sittandes!

Jag går ner ett par kilo vid varje behandling. Sprínger på toa i flera dagar.

Älskar min sjukgymnast/lymfterapeut.

Jag har haft rätt svullna underben. I många år. Och varit duktig och använt stödstrumpor.

Sedan åkte jag på semester till Kina 2007. Det sista vi gjorde innan hemresan var att unna oss helkroppsmassage.
Då var jag rejält svullen om benen pga värme, flygresor, mycket sittande i buss. Minst en centimeters ödem runt hela smalbenen.
Fattar inte hur det gick till, men efter den massagen - som alltså även innefattade benen - har jag inte varit svullen om benen.
Mycket märkligt och jag kan absolut inte förstå hur det där gick till.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kontaktade sjukhuset för att fråga om de glömt bort mig eller om jag skulle få någon ny tid för operation öhvt. Visade sig att de...
Svar
6
· Visningar
822
Kropp & Själ Svårt att både sätta rubrik och välja prefix på detta. Häromdagen var jag med om en lite dramatisk händelse på jobbet och i efterhand... 2
Svar
30
· Visningar
2 081
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 196
Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
972
Senast: aleeza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka