Vad tusan gör vi - Del LIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
dobbis regnväder passerade här för en stund sedan. Det var som en vägg av vatten.
Aha,det är därför det avtagit här,jösses vad det stod på där en stund :eek:
Jag har inte ens vågat fundera på och gå ut o titta på hur den 10mx3.5m stora nymålade väggen ser ut :nailbiting:

När det blåser är jag ännu mer skraj än vanligt när jag ska hissa/hala flaggan!

Jag tror inte det går att göra graciöst på egen hand, en behöver ha ett halvt kompani som gör det om det ska se stiligt ut också :cautious:
Men är det inte bara att häkta fast den och dra upp den ..För upp kommer den ju alltid och ner åxo .Spelar väl ingen större roll bara det inte är allt för mycket gräs på den :laugh:

@Magiana: Jag är också solokvist men jag är relativt nyduschad (fast jag såg ut som något katten dragit in när jag var på byn och handlade, då hade jag inte duschat :rofl:).

Jag tror inte på måsten när det gäller helger. Det är bättre att man plockar de eventuella traditioner man gillar om man vill det (eller inte gör det). Jag åt sill till lunch för det känns midsomrigt och det är väldigt gott. Nu blir det grillat men det göra jag ju nu och då så hade jag inte haft lust med det hade jag inte gjort det. Flaggan är hissad för det hör till för mig, likaså jordgubbarna.
Nu är jag också duschad :).

Jag brukar vara på egen hand, improviserar maten och trivs vanligen med det. I år blev jag inte riktigt nöjd med det upplägget.

Regnet kom hit för drygt en timme sedan .Var som en vägg men nu har det lugnat sig till normalt regn .Det vanliga midsommarvädret .Rena turen det inte är snö .Men nu vänder det och går mot mörkare tider

Ensam i blåsten vid stugan.
Bror ringde och önskade glad midsommar. Han kommer på besök veckan efter buketräffen. Härligt att ses - det var ett par år sedan sist! Tror han är orolig över att lillasyster är krasslig. Han har bokat in en hel vecka här.

Jag har smuttat i mig ett två glas vin och är påtagligt berusad. :up:
Men är det midsommar så är det. :D

Ensam i blåsten vid stugan.
Bror ringde och önskade glad midsommar. Han kommer på besök veckan efter buketräffen. Härligt att ses - det var ett par år sedan sist! Tror han är orolig över att lillasyster är krasslig. Han har bokat in en hel vecka här.

Jag har smuttat i mig ett två glas vin och är påtagligt berusad. :up:
Men är det midsommar så är det. :D

Skål! Jag dricker ett tips från Poesiludret, Xavier. Riktigt gott :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kontaktade sjukhuset för att fråga om de glömt bort mig eller om jag skulle få någon ny tid för operation öhvt. Visade sig att de...
Svar
6
· Visningar
818
Kropp & Själ Svårt att både sätta rubrik och välja prefix på detta. Häromdagen var jag med om en lite dramatisk händelse på jobbet och i efterhand... 2
Svar
30
· Visningar
2 009
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 170
Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
886
Senast: aleeza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka