Vad tusan gör vi - Del LIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyssnar på Virginia Andrews Vindsträdgården just nu.
Men inte 17 är den så läskig som jag tyckte den var när jag läste den när jag var yngre
Vad har hänt :confused:
:p

"Jobbar" :D

20170616_111728_zpsj8cy2dqa.jpg

Uppdatering, han har brutit några revben och är lite blåslagen och har tappat hjärnan eftersom han tänkte åka in och jobba idag :meh:

Brutna revben och blåslagen tycker jag inte är något skäl att skolka jobbet. Har man haft några gånger själft utan at skolka, både som militär, mekaniker och schaufför efter fall från hästryggen. Tycker individen själv ska få bestämma vad hen klarar av istället för alla "TYCKA TILLARE" runt om kring.

Brutna revben och blåslagen tycker jag inte är något skäl att skolka jobbet. Har man haft några gånger själft utan at skolka, både som militär, mekaniker och schaufför efter fall från hästryggen. Tycker Indiveden själv ska få bestämma istället för alla "TYCKA TILLARE" runt om kring.

Att vara hemma för att man kraschat och bevisligen har fått skador är inte "att skolka" och är enormt skuldbeläggande för de som av olika anledningar är sjukskrivna.

Man "skolkar" inte, man är sjukskriven. Att vi sedan individuellt klarar av att jobba eller inte jobba med olika krämpor är en annan sak. Det beror som sagt på person och jobb.

Brutna revben och blåslagen tycker jag inte är något skäl att skolka jobbet. Har man haft några gånger själft utan at skolka, både som militär, mekaniker och schaufför efter fall från hästryggen. Tycker individen själv ska få bestämma vad hen klarar av istället för alla "TYCKA TILLARE" runt om kring.
Det får du tycka ja, men har man voltat såpass att bilen är knappt igenkännbar så ska man inte ut och jobba som budbilschaufför 12 timmar senare.

Det får du tycka ja, men har man voltat såpass att bilen är knappt igenkännbar så ska man inte ut och jobba som budbilschaufför 12 timmar senare.

Varför inte? Är inte upp till dig att bestämma. Känner han/hon sig kapabel att jobba er det hans/hennes beslut, om inte körkortet blivit återkallad av polis, läkare eller transportstyrelsen.

Varför inte? Är inte upp till dig att bestämma. Känner han sig kapabel att jobba er det hans beslut, om inte körkortet blivit återkallad av polis, läkare eller transportstyrelsen.
Jag som trafikledare vill inte ha honom i trafiken. Chock kan komma långt efter. I morse var han troligen fortfarande full av adrenalin. Vad hade kunnat hända om han satt i bilen när adrenalinet släppte och chocken kom? Varför riskera en olycka till liksom?
Jag har inga ord för dina åsikter... :banghead:

Jag som trafikledare vill inte ha honom i trafiken. Chock kan komma långt efter. I morse var han troligen fortfarande full av adrenalin. Vad hade kunnat hända om han satt i bilen när adrenalinet släppte och chocken kom? Varför riskera en olycka till liksom?
Jag har inga ord för dina åsikter... :banghead:

Om sjukvården och polisen inte har några synpunkter på individens förmåga att jobba (förutom evt sjukskrivning för de brutna rävbenen, vilket är upp till individen själv att bestämma om är befogat), är det upp till individen själv om hen vill jobba. Absolut inget du har laglig rätt att blanda dig i oavsett om du är trafikledare eller inte.

Var och tog stygnen från jacket idag på VC. Fick många mjuka sympatiska frågor om hemförhållanden. Hjälpte dessutom inte att jag haft Nikita med mig förra helgen och eftersom hon hatar min systers katt satte hon klorna i mig ett antal gånger för att klamra sig fast så hela bröstet var full av rivsår.

Hörde själv hur jag babblade för mycket om syster och fest och katt och att jag absolut inte druckit någon alkohol, så nu är jag antingen ett offer för kvinnomisshandel eller var full som en alika. :meh:

Varför inte? Är inte upp till dig att bestämma. Känner han/hon sig kapabel att jobba er det hans/hennes beslut, om inte körkortet blivit återkallad av polis, läkare eller transportstyrelsen.

Nä, det är faktiskt inte alls hens beslut. Om jag ägde transportfirman hade jag aldrig i helvetet tillåtit att hen körde så kort efter en så allvarlig olycka. Av omtanke med min anställde och hens medtrafikanter.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kontaktade sjukhuset för att fråga om de glömt bort mig eller om jag skulle få någon ny tid för operation öhvt. Visade sig att de...
Svar
6
· Visningar
817
Kropp & Själ Svårt att både sätta rubrik och välja prefix på detta. Häromdagen var jag med om en lite dramatisk händelse på jobbet och i efterhand... 2
Svar
30
· Visningar
1 983
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 164
Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
878
Senast: aleeza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Uppdateringstråd 31
  • Shop to you drop, del 4