Vad tusan gör vi - Del LIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du måste hitta sätt att släppa stressen på. Jag antecknat mycket och använder mig av en vanlig hederlig kalender för att inte bli stressad över att jag ska glömma bort saker.

För mig är nya intryck värst, att åka tåg utan att ha lurar med musik i öronen funkar inte. Jag blir för trött av det och är som en zombie efter bara 1 timmes åkande.

Man får hitta egna små sätt som gör att man kan fungera.

Försök att skriva upp vad du blir mest påverkad och trött av och vad som skulle underlätta för dig.

Men glöm inte bort sånt som du uppskattar att göra som tex att påta i trädgården, köra bil eller vad sjutton det är.
Du har rätt i allt du skriver .
När jag var ute och gick förut så är det musik i lurarna som gäller annars blev det skittråkigt och lyssnar jag på musik så går det mesta bättre .Har tätslutande lurar så jag stänger ut allt annat ljud .Så folk tror nog jag är tokig då jag alltid går med dom på då jag håller på med något för det får mig att slappna av .
Har jag något nytt inplanerat en kväll så blir jag superstressad av det och tänker på det hela veckan men är det av rutin så fungerar det bättre så rutiner fungerar bättre för mig än något nytt .När något ska göras så lägger jag in det på aktiviteter på mailen så jag ser det var dag och ser även vilken tid annars fungerar det inte .Men mår mycket bättre nu än för ett år sedan då fungerade ingenting varesig med hjärnan eller motoriken .Klarade inte ens att sätta ihop en skruv och en mutter då fingrarna inte gjorde som jag tänkte men fick även fundera ett bra tag innan jag kom på hur det skulle göras men fick inte ihop det ändå så man kännde sig helt blåst och man funderade på om man blivit tokig eller fått en tumör i hjärnan så nu försöker jag göra sådant jag känner för och tycker är kul men vissa saker måste ändå göras för att gården inte ska förfalla och känner jag inte för det just då tar jag det senare någon gång .Folk tycker jag blivit lat då jag inte är i farten som förut och jobbar ideelt och ställer upp och hjäper folk på helgerna då dom vill ha något från jobbet eller något gjort då entreprenörer inte har någon skillnad på vecka eller helgdagar men folk får tycka vad dom vill

Jag börjar tidigt imorgon så klockan ska ställas på tre. Dags att gå och lägga mig med andra ord. Hästarna får gå kvar i gräshagen för jag orkar inte flytta på dem.

Ni får ni ursäkta mig men fy fan vad jag är less på att blöda nu! Jag blöder 10 dgr, blödningsfri 5 dagar och sedan börjar helvete om! Nu är jag inne på dag 5 med blödningar och fanskapet eskalerar :wtf: :arghh: :banghead: :yuck:

Jag som bara haft mens 3-5 dgr innan och då har jag blött ganska lite.... nu skulle en oxe vara halaslaktad på 1 min om dom blödde så mycket som jag gör.

sssshhhhhh ... Camilla haller nastan pa att somna. Hon ar super trott men vill INTE sova :cautious: och just da kommer en av hundarna och det som sag ut att bli en tupplur haller pa att bli en liten skrikfest i stallet.:banghead:

Ni får ni ursäkta mig men fy fan vad jag är less på att blöda nu! Jag blöder 10 dgr, blödningsfri 5 dagar och sedan börjar helvete om! Nu är jag inne på dag 5 med blödningar och fanskapet eskalerar :wtf: :arghh: :banghead: :yuck:

Jag som bara haft mens 3-5 dgr innan och då har jag blött ganska lite.... nu skulle en oxe vara halaslaktad på 1 min om dom blödde så mycket som jag gör.
Är det inte dax att tala med VC det kan varken vara normalt eller bra men jag har alldrig råkat ut för det men en tanke bara

Är det inte dax att tala med VC det kan varken vara normalt eller bra men jag har alldrig råkat ut för det men en tanke bara

Varit på kvinnokliniken förra veckan och det enda dom upptäckte var tjocka slemhinnor. När denna period är slut ska jag börja äta medicin för att få mensen att "hoppa" rätt igen.

Det positiva är att jag trots allt blödande har ett blodvärde på 138 :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kontaktade sjukhuset för att fråga om de glömt bort mig eller om jag skulle få någon ny tid för operation öhvt. Visade sig att de...
Svar
6
· Visningar
822
Kropp & Själ Svårt att både sätta rubrik och välja prefix på detta. Häromdagen var jag med om en lite dramatisk händelse på jobbet och i efterhand... 2
Svar
30
· Visningar
2 081
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 196
Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
972
Senast: aleeza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka