Sv: Vad tycker ni om att stalla upp en häst på en ridskola?
Alla dom här sakerna går att hitta även på ställen som inte har ridskola om man ser sig omkring lite grann.
I mina trakter finns en hel del privata ridhus (närmaste ligger 200m bort, näst närmaste 500m). Till båda dessa kommer det regelbundet tränare i både hoppning och dressyr (och hundagility
). Dessutom får hästen bo i ett mindre stall och gå i ordentliga hagar under måånga av dygnets timmar vilket jag sätter stort värde på....och hästen är förmodligen ännu gladare
.
Detta hade jag inte så stor koll på innan jag bestämde mig för att köpa häst så när jag väl började leta så blev jag positivt överraskad.
fördelarar att stalla upp en häst på en ridskolla
1. det finns hästkunniga personer som kan hjälpa till om man behöver hjälp med sin häst.
2. det finns bra ridvägar och ett ridhus som man kan andvända om man inte vill rida ute när är dåligt väder.
3.det finns träanre som kan hjälpa till om man behöver träna sin häst.
Alla dom här sakerna går att hitta även på ställen som inte har ridskola om man ser sig omkring lite grann.
I mina trakter finns en hel del privata ridhus (närmaste ligger 200m bort, näst närmaste 500m). Till båda dessa kommer det regelbundet tränare i både hoppning och dressyr (och hundagility
Detta hade jag inte så stor koll på innan jag bestämde mig för att köpa häst så när jag väl började leta så blev jag positivt överraskad.