Vad tycker ni om de nya flaskkorkarna som sitter fast?

Är de fasta flaskkorkarna bra eller dåliga?

  • Bra

    Röster: 25 13,7%
  • Dåliga

    Röster: 129 70,9%
  • Ingen åsikt

    Röster: 28 15,4%

  • Antal omröstningsdeltagare
    182
Visste inte att de fanns, dricker inte läsk jätteofta, kan bli ibland på sommaren när det är riktigt varmt som jag köper en flaska eller på festival eller liknande från något matstånd men oftare naturellt eller smaksatt vatten. Men hade nog försökt dra av en sån kork om jag köpt en flaska, hade tyckt det varit jätteirriterande antagligen.
 
Jag tycker de är bra 😅 dock dricker jag ur glas, och inte direkt ur flaskan 🙂
Tycker inte det är svårt att hitta gängorna heller.
 
Har inte sett än. Vilken slags flaska är det? Bild?

Dricker inte själv läsk men köper emellanåt åt andra
Jag har stött på det i Norge i höstas (har inte köpt läsk från Coca Colas sortiment i Sverige på länge) och irriterade mig som sjutton, där hade de dessa korkar på flera märken än Coca Colas produktportfölj. De såg inte ut som på pepps bild utan som nedan. Jag tyckte man rev sig i ansiktet på korken så jag drog också loss dem. Om man lät korken sitta kvar tycker jag det var krångligare att skruva på korken igen mellan klunkarna, den hamnade ofta snett. :( Märkligt att det var så vanliga i Norge om det nu är ett EU-direktiv.

3o2gtyz.jpg
 
Jag har stött på det i Norge i höstas (har inte köpt läsk från Coca Colas sortiment i Sverige på länge) och irriterade mig som sjutton, där hade de dessa korkar på flera märken än Coca Colas produktportfölj. De såg inte ut som på pepps bild utan som nedan. Jag tyckte man rev sig i ansiktet på korken så jag drog också loss dem. Om man lät korken sitta kvar tycker jag det var krångligare att skruva på korken igen mellan klunkarna, den hamnade ofta snett. :( Märkligt att det var så vanliga i Norge om det nu är ett EU-direktiv.

3o2gtyz.jpg
Den är sådär här också. Om man bara viker den åt sidan. Drar man ut den lite blir den som pepps bild. Jag tycker dock ingen av sätten ger en trevlig drickupplevelse 😅
 
Det vore väl smidigare med en typ av "klick-kork" som finns på många drycker numera. Fast då kanske kolsyran ställer till det? Generellt tycker jag att det är praktiskt med en återförslutningsbar kork och upplever inte alls att den är ivägen. En colaflaska räcker lätt hela dagen för mig och jag hatar att tappa korken.
 
Undrar när man senast såg en förändring som var till det bättre? Detta är ju bara en i den ändlösa raden av idiotiska försämringar.
 
Jag dricker aldrig från plastflaskor men min spontana tanke är att det förstör återvinningen helt. Korken och flaskan är olika material och ska därför sorteras separata. Pantflaskor ska inte ha kork när de åker in i panten. Precis som med tetra med skruv blir det nu ännu svårare att återvinna för ca 0 fördel.
 
Jag dricker aldrig från plastflaskor men min spontana tanke är att det förstör återvinningen helt. Korken och flaskan är olika material och ska därför sorteras separata. Pantflaskor ska inte ha kork när de åker in i panten. Precis som med tetra med skruv blir det nu ännu svårare att återvinna för ca 0 fördel.
Dom jag köper så är både flaska och kork i plast. Är det inte glasflaskor du tänker på? där är ju inte flaska och kork i samma material.
 
Det vore väl smidigare med en typ av "klick-kork" som finns på många drycker numera. Fast då kanske kolsyran ställer till det? Generellt tycker jag att det är praktiskt med en återförslutningsbar kork och upplever inte alls att den är ivägen. En colaflaska räcker lätt hela dagen för mig och jag hatar att tappa korken.
Vad för klick-kork menar du? Sådan rälig "sutteflaskkork" som finns på vissa vattenflaskor? Jävla bebisfasoner på dricksflaskor till folk över bebisålder så sådant vill jag inte ha! :rage:
:D

Tappa korken har jag då ytterst sällan gjort, jag dricker mycket ur flaska, både cola zero och Loka så jag förstår inte argumentet FÖR sådan kork. Vissa kanske tappar korken mer än andra, men mänskligheten generellt?
Den stör när man dricker, är irriterande och i vägen när man skruvar på igen. Tror det upplevs mer än att tappa korken.
 
Vad för klick-kork menar du? Sådan rälig "sutteflaskkork" som finns på vissa vattenflaskor? Jävla bebisfasoner på dricksflaskor till folk över bebisålder så sådant vill jag inte ha! :rage:
:D

Tappa korken har jag då ytterst sällan gjort, jag dricker mycket ur flaska, både cola zero och Loka så jag förstår inte argumentet FÖR sådan kork. Vissa kanske tappar korken mer än andra, men mänskligheten generellt?
Den stör när man dricker, är irriterande och i vägen när man skruvar på igen. Tror det upplevs mer än att tappa korken.
Haha! Jag gillar dem! :D Supersmidigt när jag är ute och går med hunden, cyklar, jobbar eller annat som gör att jag bara har en hand ledig och inte liksom har tid att stanna, skruva av korken, dricka och sedan skruva på den igen. Det finns ju en anledning till att många vattenflaskor som säljs har liknande funktion. ;)
Jag brukar köpa vatten eller annan dricka på flaska och hälla över i en med liknande öppning.

Korken som beskrivs i trådstarten har jag inte settt här så jag vet inte hur eventuellt besvärlig den är.
 
Dom jag köper så är både flaska och kork i plast. Är det inte glasflaskor du tänker på? där är ju inte flaska och kork i samma material.
Det finns flera olika sorters plaster och varje sort måste återvinnas separat, även samma sorts plast måste färgsorteras. Alla korkar, lock, och delar ska därför läggas separat i återvinningen. Förutom då pant, som verkar ha system för att sortera bort korkarna själva.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 281
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Jag har en jaktlabrador, jag upplever att han är rätt van vid att träffa på hundar (på jaktträning så har han suttit i nya bilar med...
Svar
5
· Visningar
661
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 641
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 932

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp