Vad tycker ni om de nya flaskkorkarna som sitter fast?

Är de fasta flaskkorkarna bra eller dåliga?

  • Bra

    Röster: 40 15,9%
  • Dåliga

    Röster: 178 70,9%
  • Ingen åsikt

    Röster: 33 13,1%

  • Antal omröstningsdeltagare
    251
Jag har många som det är vanligt hål i.
Ja de finns säkert, utan tvekan.

Jag köper hellre en vanlig lokaflaska med en vanlig kork och återanvänder till vatten än en vattenflaska med kork jag inte vill ha och skruvar av korken varje gång och dricker ur en obekväm öppning och håller en kork som är rätt bökig att hålla i handen i ena handen. Vanliga korkar är mindre och smidigare, jag kan hålla både kork och flaska i ena handen.

Så nej tack till diverse klickkorkar och sugmojänger på PET-flaskor för att de ska passa de som inte klarar av att stanna upp i två sekunder för att dricka lite. Eller som inte fixar att köpa och hälla över i en egen vattenflaska.
 
Jag har en imsdalflaska med sån där popupkork på nattduksbordet. Enklast så när jag behöver dricka halvsovandes, orkar inte skruva loss korken då. Plus att om den välter blir det inte blött överallt som det blir om man välter ett glas.
 
Ja tydligen utomlands är det vanligt att folk slänger flaska och kork för sig, eller tappar bort korken.
I Sverige pantar ju de flesta med korken på.
Vad är definitionen på utomlands? Alla länder i hela världen? Norge, Finland eller kanske Sudan? 🤔

Eftersom alla länder inte har eller har haft pant på små plastflaskor förrän från helt nyligen så är det kanske inte heller så konstigt att korken och flaskan inte alltid slängs ihop.
 
Hade gräslig skallevärk en dag så gick om ICA och skulle köpa dricka att ta mina Alvedon med. Hittade julmust och tänkte att det vore trevligt med årets första julmust.... Tja, det blev ingen julmust och inga Alvedon förrän jag kom hem. Då togs Alvedonen tillsammans med vatten och julmusten stod till dagen efter när jag simmade med min syster och hon lyckades öppna den. Jävlar i min låda vad den korken satt! Har aldrig varit med om det förut, hårt ja, men aldrig så att jag själv, som är stark i händerna, speciellt vänster, inte kunnat öppna alls. Men tji fick jag med andra ord! :cautious:

Det fungerar alltså med kniv? Ska testa det nästa gång! :)
funktion-notknappare.jpg

Min bästa kompis till svåröppnade korkar. :up:
 
Men jag har ju skänkt bort alla mina sådana då jag är allergisk mot en del nötter och har valt att inte äta nötter alls! De bara låg oanvända i nån låda medan korkar satt som berget och huden i mina händer blev röd och smärtande.... Typiskt alltså! Men loppisar kanske har en sån där nöt-flask-öppnar-manick :D
Bra orsak att behöva besöka en loppis. :D
 
Vad är definitionen på utomlands? Alla länder i hela världen? Norge, Finland eller kanske Sudan? 🤔

Eftersom alla länder inte har eller har haft pant på små plastflaskor förrän från helt nyligen så är det kanske inte heller så konstigt att korken och flaskan inte alltid slängs ihop.
:cautious:
Eftersom jag inte minns/vet vilka länder så skrev jag ”utomlands”. Du får tolka det som du vill.
 
Är väl bara Coca-Colas läsk som har dem än så länge.

Själv drar jag loss dem, irriterande att hålla undan korken när man dricker.

Hur gör ni andra?
Är det en bra uppfinning?
Har sluppit att uppleva detta (ännu....) Dricker inte Coca Cola , så jag kanske slipper :-) ... men låter irriterande och jag skulle definitivt dra loss korken
 
Har sluppit att uppleva detta (ännu....) Dricker inte Coca Cola , så jag kanske slipper :-) ... men låter irriterande och jag skulle definitivt dra loss korken
Som nån skrev tidigare är det nog nåt EU-direktiv, så alla petflaskekorkar kommer bli såna. Coca-cola har bara infört det tidigare.
 
En av våra mer verbala (läs bröliga) elever satt o svor högljutt i matsalen häromdagen. Jag frågade honom om han satt i kläm? Han brölade; Kolla här vilken skit!! Och körde fram en colaflaska i ansiktet på mig. Eftersom cola är en stapelvara i hans födointag så förstod jag att något allvarligt hänt. Jag kan säga att enligt ungdomarna så är det inte bara opraktiskt med kork i näsan utan också djuuuuupt kränkande.
 
Ok. Jag har upptäckt att man kan vika korken bakåt så hålls den öppen och hamnar inte i ansiktet! Fast det är krångligt att skruva igen den när man gjort så.
 
Jag vet inte om någon i den långa tråden redan nämnt det, men det var ju samma sak när colaburkarna och andra burkar började med en öppnarflik som sitter fast. Detta för att folk öppnar ... och slänger fliken och antar jag nu även korken. En nedskräpning som blev problematisk. Så - jag tycker det är bra, eftersom folk uppenbarligen inte klarar av att slänga korkar etc där de hör hemma. Hade folk skött detta ordentligt hade problemet aldrig uppstått.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
754
Senast: julgrisen
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 430
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 116
Övr. Hund Jag har en jaktlabrador, jag upplever att han är rätt van vid att träffa på hundar (på jaktträning så har han suttit i nya bilar med...
Svar
5
· Visningar
710

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp