Vad tycker ni om dessa paddar?

Jag använder mig inte av en sadelutprovare.
Jag har skickat profil och dom sa att denna sadel vidd behöver jag.
Hästen hade ca. 95 grader och sadeln var ca. 100grader.
Hästen har inte satt alla sina muskler än så...

Dom rekomenderade mig att använda en padd om sadeln låg bra i övrigt.

Visst kan man ta ut lite stoppning, OM man har en sadelmakare nära sig, men det har inte jag.

Får se hur den sitter när sadeln kommer nu i veckan.

Önska mig lycka till :)
 
Jag tycker generellt att paddarna i gele är för tunga - se tråden om att dra upp vojlocken i bomkanalen eller ej - och att de trycker ner mot ryggraden. Gillar inte sådana paddar alls, med andra ord, och i synnerhet inte den svarta som du hade bild på.
Tycker att många paddar de säljer är jätteobehagliga, har klämt på dem på Hööks och skulle aldrig använda flera av dem.
OM man behöver/vill ha padd tycker jag att de med lammull verkar trevligast för hästen - de är formsydda så att de går att dra upp i bomkanalen och de är mjuka och naturliga. Själv använder jag en billigare variant i teddy från Hööks, med samma modell. Använder den lite motvilligt tills jag hittar en bättre sadel, kanske jag ska tillägga. Mwn den är ok tycker jag - mjuk, formad och 149 kr....
 
varför inte använda sig av en sadelutprovare? måste väl finnas nån i närheten... annars får du väl åka med hästen. det hjälper inte att bara skicka in en mankprofil på hästen. då kan du ju inte veta att sadeln passar hästen. och varför itne vänta tills hästen nu musklat til lsig ordentligt. om hästen inte bygger ordentligt med muskler så som du trott så lär ju inte sadeln passa ändå och då får du ha padd under jämt. det finns många olika. om du tycker att fårskinnspaddarna är för dyra så köp en vanlig teddypadd dessutom rätt liten och smidig. ksotar ca 100kr.. men ta ut en ordentlig sadelutprovare så slipper din häst få ont i ryggen pga att du tror att sadeln ligger bra!!
 
Jag hade inte heller en sadelutprovare nära mig, men att ta kontakt med en sådan som kan se och känna hästen och låta dig provrida sadlar, det är värt mycket!! Tråkigt om en illa sittande sadel skulle börja ställa till problem... :crazy:
 
nämn några :)
Jag ville ha en teddypadd från hööks men dom är slut :mad:
 
annonsera om en sådan på radannonserna. finns säkert någon som vill sälja den dära från hööks för 149kr!! :)
 
min svarta gel pad e jätte bra ...fast den e inte ursydd för manken synd* och så är de ett rött märke på den
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp