Vad tycker ni om detta träns?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare ConnyPonny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 36
  • Visningar Visningar 3 646
Sv: Vad tycker ni om detta träns?

ConnyPonny skrev:
Om man skall rida på träns är
Remont ser bara unghästaktigt ut och gör att hästen får mycket längre huvud än annars.

Kanske är för att just unghästar lär sig bra med remont + att en hästs mu är ju inte gjord för att har nosgrimma på och det "trycks" in mer tandkött mot tänderna än man tror med nosgrimma allmänt (även om man knäpper den löst) så tandköttet kan klämmas mot tänderna fel och få sår...
då e det bra med remont :)

Mm, men jag kommenterade aldrig vad som var bäst för hästen utan vad som är snyggast vilket är två helt olika saker.:cool:

ConnyPonny skrev:
Då tycker ni väl inte att detta är snyggt heller, eftersom det inte är snyggt att blanda
cover.jpg

Oh så mycket snyggare det hade varit med en helsvart nosgrimma...

Men finns det ingen som anser att man inte skall ha vit bas på nosgrimman om hästen har bläs. Trodde jag skulle bli attackerad pga av det

Jag tycker tränset är snyggt för de pengarna. Fast, Sabretränset är snyggare (kostar tre ggr så mycket, tyvärr).
Jag ska köpa träns till min D-ponny till våren och kan tänka mig att köpa det du tipsade om. Min är fux med bred bläs och passar bäst i svart-vitt, tycker jag.
mill.jpg

Håller med dig fullkomligt. Brunt med mässingsspännen ser "tacky" ut!:eek: Remontnosgrimmor ger "hästansikte":angel:

Äntligen någon att alliera sig med:)
Otroligt söt ponny, din?

Ja, min alldeles egna goseponny. Hon är efter Raeveskiftets Napoli och precis bara fyra år och inriden i höstas. Rör sig riktigt bra!
Jag är överårig, men eftersom att jag aldrig fick någon D-ponny (fick gå direkt från urvuxen B till storhäst), så har jag en nu. Jättekul med ponny! Vi ska ut och terrorisera dressyr-barnen till våren.
Jag tycker föresten Strass och den breda vita nosgrimman kan vara snyggt.
Eva

Nosgrimman är alldeles för bred för de flesta av ponnyerna på bilderna, det ser väldigt klumpigt ut!

Har du en ponny med lite nättare huvud är det snyggare med en smalare nosgrimma.:)

Jag tycker att det är ett jätte fint träns:) Min kompis har ett sånt träns på sin dressyr häst och han är ungefär samma färg. Jätte fint:bump:

Det där tränset börjar bli lite "ute", förutom hade hela eliten sådana där men nu sitter de på var och varannan kuse och det är inte så speciellt längre...men man behöver ju inte gå efter modet heller! :p

Tycker också det är snyggt med sådana träns, fast sålde mitt bruna och vita (hmm undrar vart;) ) för dels att jag inte gillade det vita i varken nosgrimman eller pannremmen för att hästen försvann och sen för att jag köpte en svart dressyrsadel. Så nu springer min kuse runt med detta tränset
trns.jpg

Jo, dom är snygga men man ska bara inte ha för bred nosgrimma...

Tror att det kan passa med ett strasspannband..bara det inte tar bort uppmärksamheten från själva hästen dvs det ska vara lite diskret men snyggt

Tycker du ska ha brunt läder på din häst ;) men om du redan har svart sadel så är de fint. Ser fint & rent ut. Kanske lite småtråkigt... och om hästen har ngt vitt på huvudet, tycker jag det är fint med vitt foder, Men inte med strasspanband! Min kompis ponny, är svettfux eller liknande och hon har brunt läder med vitt foder på honom (han har vit stjärn) skit fint!

Senast ändrad av en moderator:

Är det någon som har erfarenhet av detta träns? Är det mjukt, bra kvalitet osv?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
928
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
Hundträning Det får bli en tråd till på en gång. Vi roar oss alltså med lydnadsmoment utan tävlingsambitioner. Den svåraste nöten är apport. Det som...
Svar
8
· Visningar
1 010
Senast: Fruentimber
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då... 2
Svar
23
· Visningar
6 007
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Atletix