Vad tycker ni om Firefox

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare jan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 2 169
J

jan

Vad tycker ni tyckar att det är ganska bra måste jag säga :D

Vad tycker ni ????

Sv: Vad tycker ni om Firefox

Aldrig fastnat. Samtliga versioner jag kört har varit klumpiga och krävt n plugins för att bli användbara. Föredrar program som är kompletta. Struntar även fullständigt i det ideologiska perspektivet.

Jag har kört Firefox i flera år och varit väldigt nöjd. Både på jobbet och hemma. Lite trist är det att ffa en del jobbapplikationer inte funkar utan en IE-plugin men det är relativt små problem. Jag gillar "apparna", speciellt de med antireklam t ex.

Men nu är jag rådvill. Ff har laggat något otroligt, både hemma och på jobbet, i alla möjliga kombinationer. Jag vet inte vilken webläsare jag ska byta till. IE går jag inte tillbaka till.

nja, Firefox och min dator går inte ihop, kraschar ofta mm. Bytte till Google Chrome - och det var en väldigt stor skillnad - sidor laddades snabbare, stabilare och enkel design med :)

Har använt FF i många år... Gillar Chrome också. Med de senaste versionerna av FF och IE så är skilnaderna dock inte så stora längre tycker jag, men FF har en massa bra verktyg för mig som håller på med webdesign/-utveckling, så det är inget svårt val för mig att ge sjutton i IE.

Eftersom jag pysslar med det jag gör så stör jag mig också oerhört på att IE har en massa egna "standarder" så att webbsidor som ser exakt likadana ut i alla andra webläsare kraschar i IE, men det verkar bli bättre det med tack och lov. Men det hade sparat mig många timmar om man inte behövde hålla på och specialanpassa för att IE bestämt sig för att inte vara som alla andra...

Tycker FF/Chrome är väldigt mycket snabbare både att starta upp och läsa sidor också.

Inget för mig. Kör Explorer eller Chrome. Chrome är ju betydligt snabbare än explorer!

Firefox är, enligt mig, den segaste webbläsaren. Har en otrolig tendens att låsa hela datorn. Chrome är det självklara alternativet i alla lägen.

Det är bra, men jag föredrar nog ändå Googles webläsare. Den är mycket snabbare. Men sen får man ju se hur den nya versionen av Firefox ser ut.

Skulle jag med vilja veta..

Ni som har haft problem med FF, har ni tankat hem nya 4.0?
Hittills funkat prima för mig.

Jag brukade köra FF under en lång tid, men behövde en lättare webläsare till mim laptop som inte klarar FF så bra, laddade ned chrome ist och fassnade för det. Använder numera chrome även i min stationära PC och det känns mycket snabbare och smidigare än FF.

Jag gillar också Chrome, och då också för att det känns snabbare. Dock har jag ett irriterande problem som inte verkar försvinna även om jag ominstallerar programmet regelbundet. Youtube kraschar OFTA i Chrome och det står alltid att Adobe Flashplayer har upphört att fungera. Väldigt frustrerande :mad:!

Men jag gillar inte IE (även om jag måste använda det ibland pga att min internetbank kräver det), så jag harvar på med Chrome ändå...

Själv föredrar jag Firefox just för att det finns så många olika tillägg som man kan kombinera ihop. Har kört/kör Chrome till och från, men det känns som om det är något som saknas.

Jag kör rätt mycket chrome, men so msagt vissa sidor fungerar det inte på. Exempelvis telge energis hemsida går det inte att beställa pellets på i chrome :/ skandal tycker jag! Fungerar däremot i safari.

Fast å andra sidan har ju IE klart flest användare så det kanske är de som har en normal standard och de andra som krånglar till det ;)

Tycker FF är rätt seg ändå. Helt klart bättre än IE, men föredrar klart Chrome.

Men alltså, Chrome. Jag laddade ner filen från google, fick inga installationsalternativ eller någonting, och fick en version på svenska. Finns det någonstans man kan hitta en ordentlig installfil där man kan välja plats, språk och genvägar själv!?

Liknande trådar

• Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 312
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 047
Senast: Enya
·
IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
277
Senast: Wille
·
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
998
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka