Vad tycker ni? *sadel*

Kissing Spine

Trådstartare
Nu ska ni få vässa era fingrar (och tungor) igen.

DSCN2741.jpg

DSCN2739.jpg

DSCN2742.jpg

Han har sned rygg :crazy:. har jag just kommit på.

Undertecknad vet hur den ligger, men ska bli kul att höra era observationer :) :p

Sv: Vad tycker ni? *sadel*

Det är en Edinburgh! Helt jäkla underbar :love:. Hade en 3:a men den blev för trång, så gissa hur glad jag blev över att hitta en större :bow:

Sadeln ligger för nära bogbladet, den ser ut att vara rätt bomvidd, ligger ganska bra i balans. Dock undrar jag om den inte glappar när hästen arbetar rätt?

En bredare ryggkanal hade dock inte skadat...

Huvudet på spiken ;). Sadeln blev helt omstoppad för ca en månad sedan och på bilderna behöver den höjas lite för att den inte ska ligga för nära manken när man sitter i den. Fyllde i lite i bak också, och när man sitter i den så ligger den stadigt och glappar inte. Ang. bogbladet så ligger den en aning för långt fram, men inte så mkt ändå.

I bak får man in tre fingrar och mer mitt på. Men som du säger så kunde den gärna vara lite bredare.

Den är omstoppad, jag tog korten för att sadelmakaren skulle ha ngt hum. (Hon har provat ut den innan, men hade inte sett den igen efter att vi tyckte att den måste höjas). Och nej, inte vad vi har märkt. Så det är himla skönt. Dessutom är det den enda sadel som inte har åkt fram :bow:

Haha eller hur.. Vi kanske får byta om ett halvår ;). Men nu går det ju att ta ur lite i fram också när han breddar sig. För övrigt är jag glad så länge hästskrället håller :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
516
Senast: warg
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 233
Senast: MiniLi
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 406
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
870
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• 😢
  • GVFÖ 2025
  • Datorproblem

Hund, Katt, Andra Djur