Vad tycker ni...??

Tycker att det är snyggt med brodyr på. Och det underlättar lite.
Jag har Renée Knutson skrivet på ena sidan och Aminette på andra och när de ska ropa upp så ser dom mig alltid innan och vet att jag är där eller när jag kommer och ska fråga vilket nummer de har inne på framhoppningen så hittar dom mig på listan hur fort som helst innan jag ens hinner fråga. :D
 
Jag har ett som det står mitt namn på, men det fick jag av Hansbo när jag praoade där. Har aldrig haft broderade schabrak förut.
Dom andra är obroderade.
 
Jag har brodyr på mina finre schabrak som jag använder mest till tävling. Som någon annan skrev så blir dom ju mer personliga då... :)
 
Jag tycker man kan ha brodyr på schabrak om man tävlar hoppning eller liknande men inte dressyr. Det är iaf min åsikt! :D
 
Brodyr!

Broderar alla nya schabrak Patsy får och jag funderar på vad vi ska ha för något sedan när det är dags att börja tävla så smått. Funderar på att köpa ett från Connemarasällskapet men jag är inte hundra. Får se hur det blir.
 
Jag hann rida en, två kanske tre tävlingar där jag hade broderat schabrak, efter att jag byte klubb fick jag inte tävla med mitt längre och då slopade jag det. Det stod mitt namn och Lillhästen I Stav, skitsnyggt med mörkt blå brodyr. Just nu är jag hur sugen som helst på att skriva Urban på mitt :D
 
Hade brodyr då jag red ponny samt de första storhäståren men har inte brodyr på ngt av mina schabrak nu. Blir så bökigt då jag har dem på så många olika hästar.

Då jag haft brodyr har jag bara haft hästens namn.
 
Jag har ett (än så länge) schabrak med mitt namn på eftersom jag tävlar ridskolehäst och inte vill brodera hästens namn då..
 
Jag har ett klubbmärke fastsytt på mitt ena tävlingsschabrak.
Funderar på att brodera in mitt namn oxå.


Hade jag egen häst så skulle jag brodera in hästens namn.
 
Jag har det inte för tillfället, men skulle gärna ha det.
Däremot har jag ett annat dressyrschabrak som är broderat med mitt namn på ena sidan och hästens namn på den andra.

En annan bra grej med brodyr är att om man till exempel är på kurser eller enstaka träningar med många ryttare, så underlättar det för instruktören att lära sig mitt och hästens namn.
Jag tror jag ska skaffa ett sånt till min schabrak som jag har på terrängträningar. :idea:
 
Brodyr - helt klart!

Men bara pa ryttarens namn och pa vanstra sidan pa schabraket.
Jag kopte ett jattefint schabrak och skrev hastens namn pa det, 6 manader efter blev jag erbjuden bra pengar for hasten och salde honom. Jag kunde gett schabraket med nar jag salde hasten, men jag tankte val inte pa det. Det ar opraktiskt med hastens namn broderat. Dessutom tycker jag att det ser oproffessionellt ut med hastens namn.
Ryttarens hela namn, inte bara Helena eller Maria. Hela namnet typ Maria Johansson, eller M. Johansson.
 

Liknande trådar

Samhälle Fråga till er som varit på evenemang med väskförbud. Hur tycker ni det fungerar både för egen del och hur meningsfullt det är.. Har det...
2
Svar
27
· Visningar
1 625
  • Artikel
Hästnyheter Nu har arbetet med nya tävlingsreglementet, TR 2025-2026, kommit så långt att det är dags för dig att tycka till i den allmänna...
Svar
0
· Visningar
71
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Våren närmar sig. Stjärntränaren Mattias Djuse, 35, mår äntligen bra igen. Han har varit sjukskriven sedan i slutet av december. Nu...
Svar
0
· Visningar
133
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning
Mat Tänkte köpa en Paradis idag men kollade på baksidan och såg ca 2 praliner som jag gillar, resten var konstiga smakblandningar. Nån hade...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 619
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp