vad tycker ni?

K

knasenknas

det är så att jag har ett d-ponny sto, som jag helt enkelt inte kan få att gå i form. jag tester allt volter, skritt-trav, skritt-galopp m.m

så nu undrar jag om ni tycker att jag ska ta hjälp av någon "utrustning" t.ex halsförlängare o.s.v
+ den hjälp jag fått här på buke

något ni kan föreslå? :crazy: :confused:
 
Sv: vad tycker ni?

Ta hjälp av tränare, det är det bästa tips du kan få.
 
Sv: vad tycker ni?

Problemet med hjälptyglar är att använda fel blir dom bara ett hinder för dig och hästen. Jag tar för givet att du inte bara vill att din häst ska gå runt och böja på halsen..Ta lektioner för en tränare!
 
Sv: vad tycker ni?

Tränare...........

Så länge kan du testa att rida slalom i skogen, se ut den väg du väljer och håll dig till den. Det kan göra att både du och hästen blir fokuserade och form kan komma.
 
Sv: vad tycker ni?

Tränare!!!!

Man ska INTE sitta och experimentera med hjälptyglar om man inte rider för kunnig tränare och är väldigt rutinerad och erfaren själv. Då löper du risk att bara "till syns" få hästen att böja in huvudet/nacken vilket inte har något som helst med att göra att den går i verklig sann form.
 
Sv: vad tycker ni?

Har du hjälp av en duktig person kan longering med schambong långsiktigt hjälpa till....
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
368
Senast: __sofia__
·
Utrustning Hej! Jag har en ponny som är riktigt känslig i munnen, och blir väldigt stressad när man tar i tygeln för mycket. De tidigare ägarna red...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 888
Senast: Bri
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har aldrig själv gjort någon tråd på denna hemsida utan endast använt den som hjälp. Så detta kanske går åt skogen. Nu...
2
Svar
20
· Visningar
2 491
Senast: Smulu
·
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 910
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp