Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tittade faktiskt på en gammal glassafisch och det är skillnad. I alla fall på strutarna. Magnum har åxå blivit lite mindre. Tänkte till och med köpa en sån där lång isglass häromdagen, tror det är triumfs. En orange sak med ränder på. Den hade dom kapat av så den var kortare. Blev ingen sån.Det var inte vi som var mindre?![]()
![]()
Då är det mer vad man tyckte var bättre när man var barn?Jag tänker att för att kunna svara utifrån sig själv måste det vara ett "förr" som faktiskt upplevts. Alltså inte för tvåhundra, eller för oss ens hundra år sedan. Känns helt logiskt att svaren på frågan: "Vad tycker Du var bättre förr?" landar mycket just runt 70-90tal på det här forumet.
Och polyfoniska ringsignaler som man delade med varandra via IRMobilanvändningen. När jag gick i högstadiet skickade vi teman till varandra, lyssnade på mp3-filer och spelade typ snake. Inte alls samma beroende som idag.
IR?Och polyfoniska ringsignaler som man delade med varandra via IR![]()
Infraröd tror jag det står för? Det var en liten röd typ diod på telefonerna som man höll emot varandra och så kunde man skicka över filer. Bluetooths föregångare antar jag.
Jo det står för infraröd men det måste jag helt ha missatInfraröd tror jag det står för? Det var en liten röd typ diod på telefonerna som man höll emot varandra och så kunde man skicka över filer. Bluetooths föregångare antar jag.
Det var perfekt för då behövde man inte köpa alla ringsignaler själv utan kunde dela mellan sigJo det står för infraröd men det måste jag helt ha missat![]()
Mja, det var ju inte alla som var barn på åttio och nittiotalet och det kan ju för all del gälla hela vägen upp till tio år sedan tänker jag, utvecklingen går ju fruktansvärt snabbt.... jag tyckte mest att det vore skumt att börja tänka på hur det var för många herrans generationer sedan, det är ju väldigt svårt att svara på utifrån ett eget perspektiv.Då är det mer vad man tyckte var bättre när man var barn?
Det kan man få idag också! Min gamla Tescotelefon som jag hade fram till för typ fem år sedan laddades varannan vecka eller så. Den överlevde också en timmes simtur i akvariet.Batteritiden på telefonerna var definitivt bättre förr. Behövde laddas typ en gång i veckan.
Jag är uppenbarligen född i fel sekelMja, det var ju inte alla som var barn på åttio och nittiotalet och det kan ju för all del gälla hela vägen upp till tio år sedan tänker jag, utvecklingen går ju fruktansvärt snabbt.... jag tyckte mest att det vore skumt att börja tänka på hur det var för många herrans generationer sedan, det är ju väldigt svårt att svara på utifrån ett eget perspektiv.
Absolut, jag har ingen alls idag och känner att det genomsyrar samhället rätt generellt.Framtidstron var definitivt bättre förr
Fel sekel för vadå?Jag är uppenbarligen född i fel sekel
Edit: till mitt försvar har jag spatserat runt i byggnadsvårds kretsar idag. Kollat in gamla fönster mm![]()
Jag tänkte fel med första inlägget i trådenFel sekel för vadå?
Jag menar bara att det är svårt att svara på vad som var bättre förr om man inte var där och upplevde det, därför handlar svaren inte om 200år tillbaka.
Jag kan personligen inte föreställa mig särskilt mycket som eventuellt skulle vara bättre då.Jag tänkte fel med första inlägget i tråden
Utan förr så som i då alla bar hatt, åkte häst och vagn osv
Jag kan personligen inte föreställa mig särskilt mycket som eventuellt skulle vara bättre då.Men då blir det ju oavsett en helt hypotetisk fråga.