Vad vet ni om silverfiskar?

Sv: Vad vet ni om silverfiskar?

Bor du i lägenhet som du inte äger? Prata med din hyresvärd.

Jag hade som dig fast på toan. Min hyresvärd skickade över antizimeks (en söt kille) som la ut något sockerbaserat gift som tog död på dom snabbt. Han la det under trösklar, runt handfatet undertill vid golvet, runt toalettstolen osv.

Jag frågade om det var farligt för husdjur och han sa att ja det var det men de hade svårt att komma åt det.

Om jag inte minns helt fel så var det typ socker som de lagt in salt i eller nått annat ämne. Detta gjorde att silverfiskarna åt sockret och dog av giftet.

Försvann som sagt snabbt.

Killen sa att om de återkom eller inte försvann skulle det behövas göras en till behandling av min toalett inom 3 månader.
Synd att fiskarna inte kom tillbaka för han var söt...
 
Sv: Vad vet ni om silverfiskar?

Men vad är det som är farligt med dem??? Pälsänglar och mjölbaggar förstår jag att man inte vill ha, men vad gör silverfiskarna???
 
Sv: Vad vet ni om silverfiskar?

All ohyra är äckliga, vidriga kryp. Skulle du vilja sova med dom?
 
Sv: Vad vet ni om silverfiskar?

aha så det är bara därför trodde de var farliga... Jag har silverfiskar i sovrummet, på golvet jag brukar inte sova på golvet... Om de inte är farliga, typ äter upp tyg som pälsänglar så har jag inte problem med dem...

men jag har inte heller problem med spindlar, tvestjärtar i sovrummet...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad vet ni om silverfiskar?

Nja, jag vill nog ha det rent och frächt där jag sover i alla fall.
 
Sv: Vad vet ni om silverfiskar?

Hur många brukar du se åt gången och hur ofta?

Kan du garantera att det inte finns fukt på något sätt i vår yttervägg bara för att du inte tycker att de är äckliga? (Eller något annat fel)

Jag antar att det är mängden silverfiskar som avgöra om det är en olägenhet eller ej. Jag tycker att detta är äver gränsen. När jag går in i sovrummet ska jag ju inte tycka att det är svårt att undvika att trampa på någon :crazy:
 
Sv: Vad vet ni om silverfiskar?

Fy fan...
Såg en till nu mitt på dagen under vardagsrumsfönstret :( Samma yttervägg som sovrummet)

Undra när jag ska hitta dem i köket också *suck*
 
Sv: Vad vet ni om silverfiskar?

Då har du antagligen inte lika många som vi har... Det är väl skillnaden. Du hade ju märkt om du varit tvungen att hoppa mellan dem...
 
Sv: Vad vet ni om silverfiskar?

Förmodligen hade jag inte det eftersom att jag inte brukar se var jag går nånstans... Jodå det har trampast på både det ena och andra...
 
Sv: Vad vet ni om silverfiskar?

undrar vad man kan skaffa för husdjur som äter upp dem...
Både min katt och min hund gillar att jaga - och äta - silverfiskar. ;)

Vi hade en del i vår förra lägenhet. Nyproducerat är ingen garanti, för vi har silverfiskar här också (byggt -00).
 
Sv: Vad vet ni om silverfiskar?

Hoppsan, såg nu att du var kattallergiker. ;)
 
Sv: Vad vet ni om silverfiskar?

kl
Varför är det bara i flerbostadshus det finns silverfiskar?
Jag tror aldrig jag har hört talas om en villa med silverfiskar.
 
Sv: Vad vet ni om silverfiskar?

Jodå det fanns hos pappa också i badrummet såg jag dem lite då och nu iaf... kanske i övriga huset med... tittade inte så noga då heller och det var bra mattor där för det var mörka så man hade inte sett det heller... :D :D :D och ja det var enfamiljs hus han bor i...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad vet ni om silverfiskar?

*KL* och väcker liv igen

vi har dom överallt, i alla rum TOM på väggarna! tom sett dem i bebisens säng! Så håller på att få fnatt för vi försöker alla husknep som finns så i morgon blir det väl värden som får ringa hit giftkillarna ;)
 
Sv: Vad vet ni om silverfiskar?

Men vad är det som är farligt med dem??? Pälsänglar och mjölbaggar förstår jag att man inte vill ha, men vad gör silverfiskarna???

Silverfiskar älskar stärkelse och boklim. De kan ge sig på bokhyllorna om man har riktigt otur. Jag har hört om boksamlingar som har blivit angripna.
 
Sv: Vad vet ni om silverfiskar?

Jag har fått för mig att det har med avloppssystemet att göra. Någonstans måste ju silverfiskarna komma ifrån... De uppstår ju bara inte. På något sätt är väl stora hus mer gynsamt.

Sprutar man en lägenhet så finns de ju fortfarande kvar hos grannen och kommer ju sen tillbaka igen.

Jag har i alla fall beställt dessa dosor att ställa ut. Just eftersom att jag har ett par hundar grannar så känns det onödigt att spruta, de kommer ju tillbaka. Men kan vi minska antalet med dosorna så är jag nöjd.
 
Sv: Vad vet ni om silverfiskar?

Men vad är det som är farligt med dem??? Pälsänglar och mjölbaggar förstår jag att man inte vill ha, men vad gör silverfiskarna???

Jag vet inte vad andra har för orsak.

Jag skrev till min hyresvärd att jag hade silverfiskar i min nya lägenhet och samma dag fick jag svar att det skulle komma en kille från antisimex och fixa problemet.
Jag antar att de inte ville ha "ohyra" helt enkelt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
3 826
Senast: Gumman123
·
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 404
Senast: cherie
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
32 654
Övr. Hund Ett lite märklig tråd kanske, men ett ack så jobbigt problem. Min hund är en cockblocker. Cockblock: A slang term for an action...
Svar
16
· Visningar
3 475
Senast: Dandylinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp