Vädertråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså...
rapporter från mina vänner på olika platser i södra Sverige säger att de fått ordentligt med regn och att gräset åter börjat växa.
Det har till och med regnat en hel del på orter i min närhet.
Men hemma hos oss har det fortfarande bara kommit småskvättar. Maken köpte en regnmätare i slutet av juli och det vi fått sen dess är 3-4 mm/regnigt dygn, ett par gånger sen dess. :arghh:
Vi behöver MER REGN!!!
Visa bifogad fil 18759
Detta är alltså vår gräsmatta.....

Nu påstår de att vi ska få 28 mm på fredag.
Det tror jag på när jag ser att regnmätaren är full....
Men skulle det komma så är det mer än vi har fått sammanlagt sen snön smälte runt månadsskiftet mars/april....

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/smhi-utfardar-klass-1-varning-for-kalmar-och-kronoberg

72,7 mm regn i Kosta senaste dygnet.
 
SMHI fortsätter att leverera fel prognoser :crazy: Det skulle enligt SMHI inte regna en droppe idag, det har regnat hela dagen O_o Men det behövs :up: så det är så välkommet så :) Torsdag fredag kom det 60 mm så nu står det vatten i källaren :meh: men jag har listat ut var det kommer ifrån så det ska åtgärdas snart
 
Vindbyar som river i träden och får huset att knaka till då och då. Störtskurar och hård sidvind vid 15.40-tiden igår fredag.
Lördagen spås bli värre.
 
Även här blåser det som tusan,hoppas min björk står pall annars får jag AC i sovrummet vilket verkar lite onödigt när jag redan har fönstret öppet.
 
Här blåser det också. Hörde hur den ven utanför fönstret även när det var stängt. Ändå är det inte lika farligt inne bland all bebyggelse.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Följande text snurrar runt lite överallt på fb. Vad tycker den samlade bukeflocken om detta? (Själv anser jag att hästar som skakar...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
14 883
Senast: Korven
·
V
Hundhälsa I sin biabädd intill elementet, med en mikrovärmd vetesäck gömd under fleecefilten, ligger hon just nu och njuter efter en promenad...
Svar
16
· Visningar
7 592
Senast: Berin
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 361
Senast: Disen
·
Utrustning Min häst har exemtäcke just nu. Kommer att ha det täcket in på hösten, dygnet om. Detta täcket kan jag inte begära att stallägaren...
2
Svar
32
· Visningar
1 917
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp