Vädertråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fortsatt vansinnigt torrt och varmt.
Har dock hittat en rolig hemsida (www.regnradar.se) och det ser faktiskt ut som om det har regnat lite hemma under eftermiddagen idag och utifrån riktningen kommer det nog mer under eftermiddag/kväll.
Hur mycket är dock oklart eftersom jag inte har någon regnmätare.

Är dock jättetacksam för varje droppe (nåja, inte riktigt så att jag är tacksam över enstaka droppar men så fort det blir lite "riktigt" regn med tanke på sensommarbete.
Kommer det ordentligt med regn så kan jag klara mig utan att fodra rätt långt in på säsongen och det vore väldigt bra just i år med tanke på att min foderproducent fått in betydligt mindre än han brukar.
 
32. Kan nån stänga av elementet nu??
Det räcker med sol o värme resten av året. 4 månader är alldeles för jäkla mycket.
 
Vi har fatt 1mm regn under ett tillfalle sedan mitten pa maj ... I dag blir det ater en dag med 35*C eller varmare ... Snart aker jag ut till kusten och bosatter mig (en dryg timma's resvag) dar ar det svalt och skont. Dessutom kan man doppa tarna i Stilla Havet och frysa ihjal.
 
Det är alltså nu regnet beslutat sig för att komma tillslut :banana: Hoppas väderprognosen håller i sig! Just nu blåser det och är rätt så mulet.

EDIT: HJÄLP vilken stor bild. :nailbiting::nailbiting: Men eh... låt bildens storlek representera min lycka?
image.png
 
Jag som hade hoppats på åska idag(Ja jag har semester men åska är mysigt) den drog snett över Skåne
 
Herregud vilket åskväder som passerade här under kvällen! :nailbiting: Har aldrig upplevt något liknande. Konstanta blixtar och det slog ner väldigt nära flera gånger och regnet har forsat ner. Mitt i fick jag springa ner i källaren och rensa brunnen på garagenedfarten för att rädda källaren från översvämning.

Det höll på i flera timmar men nu har det lugnat sig. Kommer bara någon enstaka blixt då och då.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Följande text snurrar runt lite överallt på fb. Vad tycker den samlade bukeflocken om detta? (Själv anser jag att hästar som skakar...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
14 885
Senast: Korven
·
V
Hundhälsa I sin biabädd intill elementet, med en mikrovärmd vetesäck gömd under fleecefilten, ligger hon just nu och njuter efter en promenad...
Svar
16
· Visningar
7 593
Senast: Berin
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 364
Senast: Disen
·
Utrustning Min häst har exemtäcke just nu. Kommer att ha det täcket in på hösten, dygnet om. Detta täcket kan jag inte begära att stallägaren...
2
Svar
32
· Visningar
1 917
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp