Bukefalos 28 år!

"Välbehövliga" saker som är roliga att shoppa!?

Hagstadius

Trådstartare
Hej!
Jag har en tik på 1½år och har 19 halsband, 2 selar, 1 halti, 8 koppel, 3 täcken (använder bara det ena), aktivitetsbrädor/bollar, Fur-minator, kam, kloklippare, 4st olika sorters shampoon (ska köpa ett balsam oxå), vitaminer, anti-plague och ja, ni förstår nog. Jag har shoppat det mesta, hon får inte lov att dra i t.ex sele eller så då hennes mamma hade HD eller något liknande och hon fick anmärkning då hon skrek vid 9v vaccinationen men vid 1års vaccinationen sa hon inget och visade bara obehag då hon var tvungen att stå på "bordet" hos veterinären så det är nog ingen fara med henne.
Men nu undrar jag, jag får 500kr i månadspeng och "måste" handla upp dem på henne såfort jag får dem. Jag skulle behöva ett bra vintertäcke till henne, och har tänkt på ett Dogman (ska kolla och prova dem)!

Men är det något ni tycker att ni har mycket användning för som jag inte nämner ovan? Ska köpa en Hurtta Y-sele sen har jag 3 olika sorters selar till henne.
Hon har allt från vanliga halsband, halvstryp, helstryp och kedja. Så det är lite allt möjligt.

Jättetacksam då jag lika bra kan spendera pengarna på något vettigt till henne istället för halsband och koppel!!
 
Sv: "Välbehövliga" saker som är roliga att shoppa!?

Är hon röntgad? Annars hade jag sparat pengarna till det mtp anmärkningen på besiktningen och HD-fel hos mamman :)
 
Sv: "Välbehövliga" saker som är roliga att shoppa!?

Det enda jag shoppar till min hund är väl hundmat.
Jag köpte ett bärnstenshalsband mot fästingar i våras och en klövjeväska för att han behöver bygga lite ryggmuskler, men annars ser jag ingen mening med att lägga pengar på en massa grejer jag inte behöver. Vad i hela friden ska du ha 19 halsband till?
 
Sv: "Välbehövliga" saker som är roliga att shoppa!?

Rontga hunden istallet for att skapa en massa meningslosa shoppingtradar.
 
Sv: "Välbehövliga" saker som är roliga att shoppa!?

Rontga hunden istallet for att skapa en massa meningslosa shoppingtradar.

Håller med.

TS, om du säljer 10 av halsbanden så har du kanske vad en röntgen av hunden kostar. (Vet ju inte hur dyra halsband du har till hunden, men en del pengar lär du ju få ändå).
 
Sv: "Välbehövliga" saker som är roliga att shoppa!?

Hej!
hon får inte lov att dra i t.ex sele eller så då hennes mamma hade HD eller något liknande och hon fick anmärkning då hon skrek vid 9v vaccinationen men vid 1års vaccinationen sa hon inget och visade bara obehag då hon var tvungen att stå på "bordet" hos veterinären så det är nog ingen fara med henne.

:confused: :crazy:

Du verkar vara väldigt insatt och intresserad i hundens hälsa och välmående? Jag lovar att din hund skiter i sina nitton halsband. Spara pengarna och ta hunden till veterinär!
 
Sv: "Välbehövliga" saker som är roliga att shoppa!?

Varför måste du shoppa upp pengarna så fort som möjligt på hunden? Jag håller med de andra - röntga istället. Låter du bli att köpa vintertäcke och balsam så har du pengar till det redan nu!

Vad är det för hund du har? Behöver hon verkligen täcke? Fyra sorters shampo? Balsam? (Halsbanden och selarna talar ju för sig själv... en av vardera räcker)

Att hon bara visar obehag istället för att skrika till vid vaccinationen har ju verkligen inget med HD att göra :confused:
 
Senast ändrad:
Sv: "Välbehövliga" saker som är roliga att shoppa!?

Vi röntade henne när hon var 14månader utan fel.

Då måste ju det roligaste vara att lägga pengarna på en kurs :laugh: eftersom hon är frisk och vuxen (?) så kan du ju göra det du tror ni kommer tycka är kul tillsammans.

Beroende på vad man tränar så behövs ju en del tillbehör t.ex. spårpinnar, apportbockar, spårsele, spårlina, tjänstetäcke mm.

Jag tror att hunden uppskattar en kurs eller utrustning som innebär mer kul träning betydligt mer än ett nytt koppel eller halsband.

Hunden behöver ju egentligen inte spec. mycket utrustning (iaf inte om den är frisk och har underull) men som förare har iaf jag upptäckt att det finns en hel del saker som skulle vara bra att ha. Några sakar som jag ska köpa framöver är ett par bra kängor, en väst till träning, en "hundtröja" till, ett par "hundbyxor" till.
 
Sv: "Välbehövliga" saker som är roliga att shoppa!?

Vi röntade henne när hon var 14månader utan fel.

Då hade jag också lagt pengarna på en kurs, klickerträning eller spår kanske? Eller rallylydnad eller algility om du gillar lite fart... freestyle verkar också kul :) Gör nåt tillsammans med hunden istället föra tt köpa en massa saker, det har ni båda mycket tillsammans av.

Jag förstår iofs det där med att man blir shoppingsugen, men det gäller ju också att fundera över vad man verkligen behöver ha.

Vad är det för hund du har?
 
Sv: "Välbehövliga" saker som är roliga att shoppa!?

Kan bara instämma. Hunden bryr sig inte ett smack om vilket halsband den har, så länge det inte gör ont. Spara du dina pengar och gå kurs med hunden i stället. Om du inte gillar BHK, så finns det andra hundskolor och privata instruktörer. Jag har gått kurs hos Canis och det var toppen, men det finns flera. Det är roligt med kurs för både matte och hund, man kan få sakkunnig och individanpassad hjälp med sina problem och man kan få massor av inspiration för hur man själv kan träna hemma.
 
Sv: "Välbehövliga" saker som är roliga att shoppa!?

kl

Jag hade LÄTT lagt pengarna på nån kurs!
Du som har svårt med att släppa din hund lös (eller minns jag fel) kanske har glädje av en agillity kurs där hon får springa runt lite under kontrollerade former :D
 
Sv: "Välbehövliga" saker som är roliga att shoppa!?

Vi röntade henne när hon var 14månader utan fel.

Men vänta nu... Jag var bara tvugen att gå tillbaka och kolla lite med anledning av en annan tråd... i början av juli sa du att ni skulle röntga när hon blir 18 månader, men nu säger du att hon är röntgad vid 14 månader? Var hon alltså redan röntgad i juli och i trådar innan det när du skrev att hon skulle röntgas senare?
 
Sv: "Välbehövliga" saker som är roliga att shoppa!?

Jag har också läst det i nån tråd..

kl
Ska man inte röntga stora hundar först vid 18 månaders ålder? för din hund va väl av större modell?
 
Sv: "Välbehövliga" saker som är roliga att shoppa!?

Hunden behövde röntgas för att den haltade, om jag inte minns fel. Det handlar alltså inte om någon rutinrtg. Ts hade dock inte råd.
 
Sv: "Välbehövliga" saker som är roliga att shoppa!?

Delvis kl

Det är väl inte så konstigt att ts inte har råd? Hon är 15 år och det är hennes mamma som bestämmer över ekonomin. Det är svårt att hålla i pengar när man är en shoppingsugen tonåring, även om man vet att man sparar till något viktigt. Detta med röntgen är inte en tonårings sak att ta tag i. Det är den vuxnes sak och jag tror säkert ts gjort vad hon kan för att övertala sin mamma. Nu säger hon att röntgen är gjord. Är det då nödvändigt att sitta och spekulera i om ts ljuger (för att slippa fler tråkiga inlägg riktade mot sig) eller inte?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag får 500kr i månadspeng och minst 400kr av dem går varje månad till nya halsband, selar, koppel eller godis till min hund. Jag har...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 560
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarföräldrar 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Uterätt för kor

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp