Bukefalos 28 år!

Shoppinggalen! Hur många hundhalsband har du?

Sv: Shoppinggalen! Hur många hundhalsband har du?

Kl

En hund och...

Ett läderhalsband.
Ett halvstryp som aldrig är använt.
Ett utsarällningsset
Ett flexikoppel
Ett vanligt fult koppel
En sele
4 täcken
X antal leksaker och då mest bollar
En massa borstar i olika variationer.
 
Sv: Shoppinggalen! Hur många hundhalsband har du?

Läderhalsband + koppel i ljusbrunt
Läderhalsband + koppel i mörkbrunt
Läderhalsband med guldnitar x2 + koppel i svart (för utställning)
Läderhalsband med nitar + koppel i rött
Halvstryp i textil, slit och släng som hon får ha på sig när hon ska grisa ner sig och bada.
2 selar
Spårlina
 
Sv: Shoppinggalen! Hur många hundhalsband har du?

*knapp lån*
Det är inte mängden saker jag har till min hund, som avgör om jag är en bra hundförare. :crazy:
Jag har 2 retriver koppel (som hon inte behöver, hon är alltid lös)
En reflex/blinkande täcke
en spårsele + lina
några mjukdjur efter sonen var liten
en snögubbe som piper.
och en agillity tunnel som hon älskar.

Det är nog allt.

*Jenny*
 
Sv: Shoppinggalen! Hur många hundhalsband har du?

Det är inte mängden saker jag har till min hund, som avgör om jag är en bra hundförare. :crazy:

Men vem har påstått det? ingen annan ändu gör den kopplingen. I trådrubriken står det väl ändå klart och tydligt att mängden halsband snarast indikerar hur pass shoppinggalen man är.
 
Sv: Shoppinggalen! Hur många hundhalsband har du?

Men vem har påstått det? ingen annan ändu gör den kopplingen. I trådrubriken står det väl ändå klart och tydligt att mängden halsband snarast indikerar hur pass shoppinggalen man är.

Men förlåt! Varför så snorkig?
Jag refererade mest till en familj i min närhet, som köper täcken och prylar till förbannelse, men lägger inte en timma till träning eller så, till sina 3 hundar.
Men eftersom dom styr ut hundarna i alla möjliuga utstyrslar tycker dom att dom gör ALLT för sina hundar.

* Jenny * Som alltid förvånas över bukehunds "trevlighet"
 
Sv: Shoppinggalen! Hur många hundhalsband har du?

Då får du ursäkta mig, men jag uppfattade ditt svar som en otrevlig pik till de i tråden som har många attiraljer till sina hundar (jag tänker bland annat på användandet av ":crazy:").

Hur ska övriga i tråden veta att du refererar till en familj i din närhet när du inte gör den referensen i tråden?

I övrigt så uppfattas jag sällan som vare sig snorkig eller otrevlig. Jag förundrades bara över kopplingen. Men nu vet jag att du pratade om en familj i din närhet. Så då är det väl okej.
 
Sv: Shoppinggalen! Hur många hundhalsband har du?

Det ena behöver ju inte utesluta det andra. Det ända onödiga jag köpt är en leksak han ratar och ett BoT täcke som var för litet, resten har jag fått (en del nödvändigt och annat mindre nödvändigt) lr köpt och nu var det flera år sedan jag köpte någonting.
 
Sv: Shoppinggalen! Hur många hundhalsband har du?

Jag handlar något hundrelaterat varje månad (förutom foder) men lägger inte pengarna på en och samma sak utan det kan vara allt från en schampoflaska eller leksak till en kurs eller nytt trimbord.

Just halsband, koppel och selar har hundarna varsitt halvstryp av nomemodell som de använder dagligen. Sen har de:

2 reflexselar
1 vanlig cykelsele
4 läderkoppel
1 nylonkoppel (extrakopplet)
3 utställningskoppel
2 Hurtta Lifeguard halsband med vanligt spänne
1 Hurtta reflexhalsband av halvstryp/nomemodell
2 Björkis halvstryp/nomemodell
5 halsband med valigt spänne (läder, bling osv.)
8 blandade halsband (valphalsband, urväxta halsband m.m)

Jag har 4 hundar.
 
Sv: Shoppinggalen! Hur många hundhalsband har du?

Hur ska övriga i tråden veta att du refererar till en familj i din närhet när du inte gör den referensen i tråden? din närhet.

Måste man redovisa referenser?
De hade jag ingen aning om. Jag skrev bara hur jag kände det. De var inte för att reta någon.
Jag kan redovisa dom med namn om du vill?
Här efter ska jag tänka på hur jag refererar. Eller skita i att skriva? De här med att använda smilies är väl en tolkningsfråga? Jag har nog inte kläm på hur dom används på "hund" annars brukar det gå bra.
Tråkigt om mina ord tolkades som otrevlig pik. Kanske det säger mer om tolkaren än om mej?

Jag önskar att jag fick chansen att lära mej massor av kunnigt folk här, men det känns mest som om vi bits och slåss här.
Typiskt hundfolk?

* Jenny *
 
Sv: Shoppinggalen! Hur många hundhalsband har du?

Måste man redovisa referenser?

Redovisa referenser (i betydelsen "källa") finns väl ingen anledning till att göra, men att referera till vad man talar om kan ju vara bra att göra om man inte vill bli missförstådd. Särskilt om man börjar prata om något som inte omedelbart har med ämnet att göra.

Jag bits och slåss inte med någon, jag hakade bara upp mig på ditt inlägg som jag tyckte var otrevligt. Men som sagt förstår jag att det inte var din avsikt. Jag har bett om ursäkt, men det tycks inte vara dig till någon hjälp.
 
Sv: Shoppinggalen! Hur många hundhalsband har du?

Glömde att hundarna har 5 täcken i olika utföranden (vinter, fleece), 7-8 tröjor och 30+ overaller (:angel: ) i fleece, jogging och plysch.
 
Sv: Shoppinggalen! Hur många hundhalsband har du?

Här finns:

Ett brett halvstryp(köpt i år)
En strypkedja
Två läderkoppel
Två retrieverkoppel(varav ett hittat i skogen...)
En nosgrimma av typen Canny Collar, använd en handfull gånger
Ett flexikoppel som jag fick med när jag köpte hundmat

En sele av halvnometyp, används vid joggning/cykling
En bötchersele till spår(som jag tillverkat själv av två läderkoppel jag fått)

Ett fleecetäcke för en hundring köpte jag i vintras också, det första och enda han har. Enda gången det behövs är när det är kallt och han behöver sitta i bilen efter ett träningspass.
 
Sv: Shoppinggalen! Hur många hundhalsband har du?

Ha ha, jo de får ju låna apportbockarna och bollarna ibland men mina är de. Mitt, bara mitt :devil:

Kom på att schäfern faktiskt har två selar också. En dragsele till skidåkningen och en spårsele.

Hm - kanske resonerar jag omedvetet lite likadant, för när jag tänker efter så har jag också apportbockar, en spårsele i läder och en i nylon och lite annat smått och gott.

Ja, som jyckarna kan få låna då... ;)
 
Sv: Shoppinggalen! Hur många hundhalsband har du?

Oj, det låter mycket!

Det jag kommer på nu:
- Ett vanligt halsband i läder (+ett som försvunnit).
- Ett halvstryp i läder
- Ett halvstryp i tyg, används nästan jämt.
- Ett 3 vanliga i nylon
- Valphalsbandet är kvar men för litet (såklart).
- Ett läderkoppel
- 2 nylonkoppel
- En sele
- En eller två spårlinor
- Ett flexi (används bara vid löpning)
- Två vintertäcken
- Ett reflextäcke
- Två reflexhalsband
- Två scarfar

Leksaker är nästan roligare att köpa tycker jag. Inte jätteofta det blir nåt nytt faktiskt även om det är rätt kul att kolla. I princip används bara tyghalvstrypet (som är för stort för att ha nån som helst strypeffekt) och läderkopplet. Läderhalsbandet används vid lydnadsträning med koppel eftersom det vanliga stör (för stort).
Lina endast vid spår, sele vid spår och cykel/löpträning. Flexi bara vid joggingturer. Ena nylonkopplet ligger alltid i träningsväskan för att ha om jag har fel byxor för att kunna gömma undan läderkopplet.
Täcken på vintern och agilityträning i kyla/dåligt väder. Reflexer vid behov både ifall han skulle sticka till vägar och för att lättare se honom i mörker.
Funderar på att köpa ett halsband som lätt knäpps av vid agilityn för att slippa konflikter när han är lite väl taggad.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej, det är såå jobbigt att gå promenader med vår 14-månders retriever och har egentligen alltid vart. Mycket flat i honom. Ja vi har...
Svar
19
· Visningar
5 177
Senast: Tuggben
·
Hundhälsa Har alltid haft fästinghalsband på hunden och det har funkat bra, plockat några fästingar per säsong och men inte mer. För 2 veckor...
2
Svar
26
· Visningar
4 004
Övr. Hund Hej! Jag har en tik på 1½år och har 19 halsband, 2 selar, 1 halti, 8 koppel, 3 täcken (använder bara det ena), aktivitetsbrädor/bollar...
Svar
16
· Visningar
1 689
Övr. Hund Kom å tänka på Hästvärldens Shopping nojer och prylar i över flöd i desse alla färger och sorter. Hur är det i Hundvärlden finns det...
Svar
15
· Visningar
1 106

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp