Bukefalos 28 år!

Shoppinggalen! Hur många hundhalsband har du?

Sv: Shoppinggalen! Hur många hundhalsband har du?

Jag har ganska mycket hundprylar, men det är mest för att jag haft egen hund i så himla många år och liksom hunnit samla på mig. Sedan flera år köper jag bara saker till träning (dummies, skinn, klickers osv) och tuggben. Koppel, halsband och sånt köper jag bara när jag behöver, typ om nåt går i sönder. Köpte dock 2 täcken till flickorna häromdagen, 65 kr styck:)

920a3e01.jpg


Men jag har mycket grejer, absolut, men behöver det för all träning. Jaktvästar, jakthalsband, dummies, värmetäcken, neoprentäcken, retriverkoppel, visselpipor...
 
Sv: Shoppinggalen! Hur många hundhalsband har du?

Jag har 3 olika halsband, skulle gärna köpt fler men behovet finns ju inte riktigt. Har 3 olika selar, pga av felköp. De två första selarna fungerade inte riktigt som det var tänkt. Vovven har patellaupphakningsproblem så vi ville att han skulle träna på att dra i selen, men de två första selarna hade fel sorts passform. Det har varit svårt att hitta något som passar, tycker att det är för stora hopp mellan storlekarna.Täcken...jupp. Hunden är korthårig och fryser lätt. Fleecetäcke, regntäcke, tjockt täcke, stickat täcke, "kul" täcke (rolig bild) flera olika. Samma där, har köpt flera olika för att prova mig fram. Jag är ny på det här med hund så det blir en del felköp. Och bajspåsehållare, köpte en ny i veckan som var dyr, 150:- men så var det Swarovskikristaller på den:angel: Har redan köpt 5-6 stycken olika hållare. De går sönder efter kort tid, tyvärr. Har letat efter små hållare, man behöver ju inte ha plats för 20 påsar normalt. I början när jag köpte de första så fanns det inga fina utan det var bara en ful plastrulle. Men nu har det kommit många fina hållare så jag har köpt flera för att ha en till varje koppel.
 
Sv: Shoppinggalen! Hur många hundhalsband har du?

Sånt där täcke har både min hund och min häst. Kul att matcha:)
 
Sv: Shoppinggalen! Hur många hundhalsband har du?

Mina hundar har varsitt halsband, varsitt koppel (eller labben har ett ärvt flexi också), och varsin spårsele. De har likadana fleecetäcken och labben har ett tjockare också. Kelpien har ett tjänstetecken, men inte labben för han tävlar inte bruks. Resten av sakerna är träningsutrustning och de får de dela på. Jag ser ingen poäng alls i att köpa en massa krafs som jag inte behöver? Varken till mig själv eller till hundarna. Dessutom så är det rätt dyrt att ha en atroshund och en (blivande) tävlingshund :(. Och jag får dåligt samvete när jag lägger pengar på något "onödigt" (hade ju kunnat användas till friskvård, kurs, bensin etc)...
 
Sv: Shoppinggalen! Hur många hundhalsband har du?

Håller med dig om jakten på den optimala leksaken! :D Själv är jag otroligt nöjd med mitt senaste fynd: två tennisbollar av märket Kong, med snöre och pip inuti! Min hund är helsåld och kan helt plötsligt gå ett helt fritt följ utan belöning, bara jag har den i fickan och gör ett litet pip med den först :D Just pipleksaker har jag inte använt mig av tidigare, men sen jag fick veta om hans höftdysplasi och jag försöker begränsa kampandet/bollkastandet så är ju pipleksaker helt fenomenala! Skonsamma och ändå motiverande. Så jag är helt klart för pipleksaker (dock rätt störande när folk använder det på allmänträningar... :angel:)

Åh, en sån leksak skulle nog Dana gilla. Tills hon slaktat den, förstås... Som hon gjort med sina 342 andra superbra saker :angel: Dampweiler :love:
 
Sv: Shoppinggalen! Hur många hundhalsband har du?

Jag har väldigt svårt för att köpa leksaker då jag inte vill ha pipleksaker till min hund då de gärna stressar hundarna, ger de onödoiga moderskänslor eller "jakten" på att döda förstärks. Så inga pipleksaker är det jag letar efter utan leksaker utan pip i och de är jäkligt svåra att hitta! Numera är det pip i allt! Bollar, gosedjur och fan vet allt. Så hittar jag en bra leksak utan pip så köper jag den såklart :)

Vi har i stort sett alltid haft pipleksaker, också, till vår hund. Hon är varken särskilt moderlig eller mordisk :D Fast det är klart, hon styckar ju leksakerna rätt fort, men det gör hon oavsett om det är pip i eller ej. En hårdpumpad basketboll kan få leva ett par minuter innan den är platt...
 
Sv: Shoppinggalen! Hur många hundhalsband har du?

OT, mi kompis jobbar i hundaffär, där ska finnas en hundleksak (boll) som det är garanti på. Ska försöka komma ihåg vilket märke. De ska tydligen inte gå sönder. Den här tjejen har flera Rottweilers, och leksaken har hållit.
 
Sv: Shoppinggalen! Hur många hundhalsband har du?

Vi har inte sååå mycket inser jag nu när jag läser den här tråden. Vovven har 4-5 halsband han kan ha, varav 2-3 är ärvda från förra hundarna. Har också 1 sele, 3 koppel och ett regntäcke som används typ 5 ggr/år.
Sen har vi en låda full med urvuxna valp- och unghundshalsband och selar, halsband från de tidigare hundarna som är för små, koppel som är för tunna/korta för honom, ett par för små täcken, någon munkorg etc. Men det är sånt som vi har behövt till honom, eller som de förra hundarna behövde men han inte kan ha.

Däremot leksaker och bajspåsar shoppas rätt mycket! Jag gillar att köpa färgglada och/eller mönstrade bajspåsar, de känns som en liten glädjespridare i soptunnan bland alla svarta påsar :D Och hunden älskar leksaker, och förstör dem rätt snabbt, så det blir en del sånt också.
 
Sv: Shoppinggalen! Hur många hundhalsband har du?

Tänker du på starmarks fun ball? En grön boll gjord i silikon som ger efter? Jag har en sån till odågan och hon älskar den!!
 
Sv: Shoppinggalen! Hur många hundhalsband har du?

Mina hundar har ett vinthundshalsband med läderkoppel var och varsin whippetsele med textilkoppel. Sedan har "valpen" ett kombinerat vinthundshalsband och koppel som hon fick med sig från uppfödaren och som hon fortfarande kan använda. Utöver det har jag ett hämtkoppel/retriverkoppel och en rymningssäker Jeckasele. Allt används regelbundet, särskilt som jag måste ha både halsband och sele på min ena hund när vi tränar race eller lc.

Sedan har jag tre halsband som jag inte använder. Ett passar en pytteliten valp och ett är för medelstor valp och det är ju alltid bra att spara. Sedan har jag ett riktigt fint Jokkehalsband i vinthundhundsmodell som jag hade till min lilla italienska vinthund. Det senare är visserligen lagom stora för den minsta av whipparna men är så tunt att det nog inte skulle hålla, så det har jag sparat av sentimentala skäl.
 
Sv: Shoppinggalen! Hur många hundhalsband har du?

kl*

MIn hund (1år) har bara ett brett halvstryp-halsband med reflextråd i och ett vanligt smalt reflex-koppel, och ett gulfuorescerande värmetäcke som vi även använder när det regnar. Det är allt han har och allt som behövs.

Däremot lägger jag rätt mycket pengar på tuggben och godis, men det anser jag behövs så det ser jag inte som onödigt slösade pengar.
 
Sv: Shoppinggalen! Hur många hundhalsband har du?

Schäfern har ett koppel, en dressyrlänk och ett läderhalsband. Thats it. Corgin har ett läderhalsband, ett koppel och ett vintertäcke. Mer behövs egentligen inte. Det enda jag kan sakna ibland är ett extra koppel.

Dock har jag en halv bil full med träningsattiraljer såsom skyddsärmar, apportbockar, bollar och kortkoppel men det är mina grejer och inte någon hunds.
 
Sv: Shoppinggalen! Hur många hundhalsband har du?

Oj.. Hmm nu ska vi räkna ihop här..

Ett träningshalsband. Halvstryp i något speciellt läder med stenar, kostade nästan 1000 kr.

Ett slitochsläng Hurrtahalsband, halvstryp det med. Kostade väl en 200-300 kr ungefär

Ett "skita-ner-sig-halsband" som dock sällan används. Även det halvstryp. Kostade nog 150 kr.

2 reflexhalsband med blinkande lampor. Kostade nog ca 150 kr styck


Ett läderkoppel, träningskoppel. Kostade runt 500 kr..

Ett Hurtta slitochslängkoppel, köpte det begagnat för 100 kr om jag inte missminner mig.. Max 100 iaf!

Ett "skita-ner-sig-koppel" som inte heller används så ofta. Kostade kanske 150 kr

Ett flexikoppel som i stort sett alltid används om vi inte tränar :angel: Kostade 200 kr.

Ett reflextäcke, Hurtta. Kostade 650 kr.

Alla valpgrejjer eller saker som inte passar längre har getts bort.
Sen blir det ju en del i "träningshögen", bla spårselar, linor osv. Jag älskar att shoppa men är väldigt kräsen och är mer för kvalité än kvantitet.

Närmast på inköpslistan är namnhalsbandet och dragsele :love:
 
Sv: Shoppinggalen! Hur många hundhalsband har du?

Jag fick ingenting till Saffi (min hund) när jag köpte henne som 8v valp. Vi hade däremot köpt ett rosa litet valphalsband med tassavtryck i reflex med likadant halsband och koppel som vi faktiskt köpte ca 2v före vi fick hem henne!
Jag tycker det är mycket roligare att köpa nya saker till Saffi och t.o.m kolla nya saker på internet till henne än till mig själv. Däremot så använder jag faktiskt de halsbanden jag gillar varje vecka då jag bytar väldigt ofta. Jag har bestämt mig att spara lite varje månad så vi kan röntga henne eller ta henne till en kiropraktor men jag behöver även lite brun "utrustning" har allt i svart (även några rosa haha) men hon passar rättså bra i brunt så ska nog köpa ett koppel och ett halsband i brunt som vi kan ha ibland bara för variationens skull :)
 
Sv: Shoppinggalen! Hur många hundhalsband har du?

Jag har :

1 reflexhalsband
1 kejda
1 halvstryp kedja (bara för att det är så snyggt, har ingen inverkan på hunden)
1 vanligt läder.
1 läder,stryp.

Sen har jag en vanlig Y sele, ligger dock mest och skräpar samt en spårsele.

Ett retriverkoppel, ett flexikoppel och ett vanligt läderkoppel.

Hade mer än jag trodde :o
 
Sv: Shoppinggalen! Hur många hundhalsband har du?

Jag spenderar nog mest mina pengar på typ leksaker till hunden. I lägenheten är här väl 20 leksaker typ. :angel:

1 Regntäcke utan foder
1 Regntäcke med fleecefoder (använder vi oftast bara när det snöregnar här i skåne!)
1 tjockare täcke som inte är regntätt. Används när vi ska köra någonstans. Tar en evighet att få min bil varm och han mår inte riktigt bra av att sitta stilla i vinterkyla!
1 helstryp - vardagshalsband. Används bara för det hänger löst och skaver inte mot hans känsliga tunna hud runt halsen. Annars har vi exem direkt. :cool:
1 läderkoppel - blir bara finare och finare med åren. :love:
5 textilkoppel - av någon anledning så har kopplet försvunnit mystiskt, så har vi köpt ett textil tills vi hittat läderkopplet.
1 reflexväst - åker på vid lite mörkare tider
1 reflexsele - används när vi cyklar i mörker
1 bilsele
1 hutrasele - vid spårning och cyklande.
1 spårlina

Tror även jag har något bandflexikoppel någonstands. :angel:
 
Sv: Shoppinggalen! Hur många hundhalsband har du?

Jag spenderar nog mest mina pengar på typ leksaker till hunden. I lägenheten är här väl 20 leksaker typ. :angel:

Så är det för mig också, fast jag vet inte om 20 räcker :o men å andra sidan då går dom ju sönder rätt då fort och då måste man ju köpa ny och laga den gamla :D

Annars har Rufus
1 halvstryp i läder med tillhörande koppel
1 halvstryp i nylon med tillhörande koppel som hänger som reserv på dagis
2 retrieverkoppel
2 BoT täcken, ett nät och ett fodrat
1 reflexsele
1 bilsele
2 spårselar
1 spårlina
1 reflextäcke

Allt används med jämna mellanrum och det vi har i utrustningsväg som inte används och som inte är träningsmaterial är två valphalsband
 
Sv: Shoppinggalen! Hur många hundhalsband har du?

Har kvar massa grejjer från min förra hund
*4 halskedjor varav sista jag beställde var en silvrig kedja med kornblått sidenband flätat igenom länkarna *SNYGGT* hänger nu under en vacker tavla på min ängel då han hade det sista dagen i livet.
*2 valphalsband
*3 läder halvstryp
*2 reflexhalsband
*1 läderkoppel
*1 väktarkoppel
*1 kortkoppel
*1retrieverkoppel
*1 reflexkoppel
*1 spårsele och lina
*1 Hurrta thermotäcke
och så förstås 15kg hundmat, filtar,bäddar, plädar, skålar och sjujädra massa leksaker, gosedjur, skålar, godis, tuggisar m.m
 
Sv: Shoppinggalen! Hur många hundhalsband har du?

Dock har jag en halv bil full med träningsattiraljer såsom skyddsärmar, apportbockar, bollar och kortkoppel men det är mina grejer och inte någon hunds.
Haha, vilket statement! Men det är hunden och inte du som apporterar väl ? :p

Jag har några onödiga halsband, impulsköpta och sällan använda. Det som används är dock ett halsband och ett koppel till ena hunden som han haft sedan han blev vuxen i kroppen (samma prylar i åtta år nu). Det är ett svart läder halvstryp med likadant koppel till i väldigt fin kvalité.

Den andra hunden har ett halsband/koppel som jag köpte på MyDog för ett par år sedan. Eftersom det var rött och jag tröttnade på färgen så köpte jag i vintras ett nytt set med koppel/halsband. Så nu alternerar jag mellan dessa.

De koppel och halsband som används varje dag var förhållandevis dyra, men med tanke på att jag gillar dem varje dag och de används varje dag så är det ett billigt "shoppingnöje".
 
Sv: Shoppinggalen! Hur många hundhalsband har du?

Ha ha, jo de får ju låna apportbockarna och bollarna ibland men mina är de. Mitt, bara mitt :devil:

Kom på att schäfern faktiskt har två selar också. En dragsele till skidåkningen och en spårsele.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej, det är såå jobbigt att gå promenader med vår 14-månders retriever och har egentligen alltid vart. Mycket flat i honom. Ja vi har...
Svar
19
· Visningar
5 199
Senast: Tuggben
·
Hundhälsa Har alltid haft fästinghalsband på hunden och det har funkat bra, plockat några fästingar per säsong och men inte mer. För 2 veckor...
2
Svar
26
· Visningar
4 018
Övr. Hund Hej! Jag har en tik på 1½år och har 19 halsband, 2 selar, 1 halti, 8 koppel, 3 täcken (använder bara det ena), aktivitetsbrädor/bollar...
Svar
16
· Visningar
1 690
Övr. Hund Kom å tänka på Hästvärldens Shopping nojer och prylar i över flöd i desse alla färger och sorter. Hur är det i Hundvärlden finns det...
Svar
15
· Visningar
1 108

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp