Välkommen till familjen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår skrev säljaren på avtalet och vi betalade halva köpeskillingen, vi (jag och dottern) har aldrig varit närmre en egen häst tidigare i livet :nailbiting::love::bump:Men det var ett riktigt topperbjudande vi fick.
Eller som dotterns chef uttryckte det "du köper ju en massa utrustning och får en häst på köpet" :rofl::rofl::rofl:
Sen hur ofta får man chansen provrida en häst så här länge innan ett köp? Vi känner honom ju ganska bra utan och innan , både det positiva och det negativa :angel:
Nu är det bara den nervösa väntan på att han ska gå igenom besiktningen efter nyår :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Ridmässigt gör de rejäla framsteg, även om han tydligen betett sig som en tjurig tonårig i går på lektionen.
På fredag kommer Tant Massör tillbaka för återbesök, så får vi se vad hon säger. Jag tänkte jag skulle försöka hinna till stallet och vara med.

Jag har snokat lite på nätet och tror mig hittat uppfödaren i Lettland. Dottern ska mejla dom och se om man kan få lite mer info om hans bakgrund. Speciellt intressant är vem som är hans mamma. Hingsten har vi spårat då det är en godkänd Lettisk varmblods-hingst. Men stoet är lite av ett mysterium.
Ska bli spännande om vi kan få lite svar.

Ja det är mycket som hänt den här veckan. Kanske inte så konstigt jag har svårt sova på nätterna.
Det är ju så mycket som ska fixas, både med hästen, katten (som fortfarande inte är frisk) samt föräldrarna. Känns som jag skulle behöva en veckas semester...eller två :eek:

Håll med om han är en riktigt snygging :D
Silver2.png
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Var med dottern ut till stallet i går kväll för att hjälpa henne kunna hoppträna. Underlättar ju om man är två så en skrittar fram för...
Svar
0
· Visningar
482
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Vad ska man säga. Ingen av de medföljande sadlarna passar optimalt :meh:. Är väl något dottern misstänkt med fick det bekräftat i...
Svar
3
· Visningar
807
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Är jag knäpp som tycker det är skitkul rent ut sagt räkna foderstater? Min dotter tycker det nämligen att det är "så skevt vara taggad...
Svar
3
· Visningar
796
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Tre och en halv vecka har förflutit sen jag bröt armen. Sen jag skrev mitt förra inlägg här så lugnade nervsmärtan ner sig lite, och...
Svar
0
· Visningar
320
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp