Välkommen till världen 2009!

Status
Stängd för vidare inlägg.

ameo

Trådstartare
Moderator
Här kommer årets fölpresentationstråd, där vi visar våra föl när de äntligen tittat ut!
LÄS DETTA INLÄGG med trådregler INNAN du skriver ngt i tråden!

Presentera ditt föl, gärna med ras och härstamning angiven, och lägg gärna ut foton på ditt föl.
Hur du gör för att lägga in foton här kan du läsa i den här tråden, som finns på datorforumet. Där finns även tråd om bildredigering
Det är INTE okej att hänvisa till sin hemsida för bilder och/eller info om fölet, utan info och bilder ska finnas här!

I den här tråden accepteras ENDAST fölpresentationer!
ALLT annat kommer raderas!

Dvs INGA "Åh, vad söt!" och liknande kommer accepteras!
Frågor om fölnamnsförslag kan läggas på avelsgnägg.

Du som tänker komplettera med foto på ditt föl senare, gör gärna ett "citatsvar" från Ditt eget tidigare inlägg, så att det är lätt att se vilket föl som tillhör vilket inlägg...
 
Senast ändrad:
Sv: Välkommen till världen 2009!

stoföl född 20/2. e weapon`s special copy ue: miroco 718
6tim på korten.

26258494.jpg


26258499.jpg
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

Inatt föddes ett liten varmblodstravarhingst i mitt stall!

Återkommer med bild och stam:)
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

ÄNTLIGEN är 2 v väntan över!!!! för 45 min fick jag ett stoföl e. Cornet Oblensky - Acord II - Voltaire !!!:bump::bump:

återkommer med bilder så fort jag får dem från Tyskland ;)
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

Årets första föl-en helt underbar tjej e Clinton l -Cassini ll.Är märkligt nog bara brun trots att både mor och far är skimmel med svart som grundfärg.Ser faktiskt inte ut som hon tänker bli skimmel.Hon är väldigt ädel med ett huvud som mest påminner om en welshponny:love:Blir svårt att sälja denna prinsessa.
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

Hanna har FÖLAT!​

Då hon inte var beräknad förens 21/Mars & på så sett kom herrn 3 veckor för tidigt. Vi missade allt (typiskt) då vi inte hade planerat att fölvaka förrens till början av nästa vecka... Allt har gått bra o inga problem en så länge! ( ta i trä) Mer bilder kommer upp på vår hemsida!

Jack In The Box
f: 27/Februari
Hingst
fux med stjärn/Strimbläs

e: Ekbäckens Jake Frost U: Anna Johanna

P2272199.JPG
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

Fick i natt ett stoföl e. Cartier-Concorde.

Ganska ljust brun nu, så hon kanske blir mörkbrun. Bläs och vitt på fötterna. Återkommer med bilder. :)

Northern och callie: spännande stammar! :d
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

Så är det äntligen min tur att skriva en rad i denna tråden. Imorse föddes första fölet för året hos oss.
Allt gick bra och trots att det var Misskys första föl så är hon redan en fantastisk mamma.
Mor och dotter mår prima!

u. Missky Jubb, e. Malabar Cirkel Ås

bilden är tagen när fölet är 1,5 timmar.
:love:
n669557935_1342466_2019021.jpg

n669557935_1342467_520046.jpg
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

Kl. 22.28 igår föddes min hingst :love:
Han är ett Lettiskt Halvblod med okänd pappa (finns ett tiotal 1-2-årshingstar som kandidater)
Mamma är Adella Dance som är e: Antonio (Acorado - Wanderer) ue: Daions - Dobels Cento - Joost.

Allt gick jättebra förutom att Adella var väldigt trött efteråt, men nu är de pigga och nöjda båda två :laugh:

Bilder både från igår kväll och nu på förmiddagen:

26441043.jpg


26441041.jpg


26441054.jpg


26441067.jpg


26441056.jpg


26441071.jpg
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

Här kommer bilder på My Little.
Hon föddes den 4/3 kl 04.00
Har försökt att ta bilder på henne efter hon torkat men hon vill bara vara en cm ifrån mig om jag går in i boxen.. Så det hade bara blivit närbilder...






 
Senast ändrad:
Sv: Välkommen till världen 2009!

Kl. 22.28 igår föddes min hingst :love:
Han är ett Lettiskt Halvblod med okänd pappa (finns ett tiotal 1-2-årshingstar som kandidater)
Mamma är Adella Dance som är e: Antonio (Acorado - Wanderer) ue: Daions - Dobels Cento - Joost.

Allt gick jättebra förutom att Adella var väldigt trött efteråt, men nu är de pigga och nöjda båda två :laugh:

Bilder både från igår kväll och nu på förmiddagen:

26441054.jpg


26441067.jpg


26441056.jpg


26441071.jpg

Och jag har en film på herrn i fråga.
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

Nu har QALM Quarterhorses första fölunge kommit. Han är en moderlivsimport från USA så han föddes 23/2. Han har en mycket bra reining/cutting stam så jag hoppas att han kommer att bli våran blivande avelshingst. Ett stort plus var att han har färgen grullo. För stam och bild gå in på *länk raderad av moderator*var vänlig skriv ut info om stam HÄR och länka direkt till en bild, enligt forumreglerna
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Välkommen till världen 2009!

Välkommen till världen Zafira!

Minishettis f.090309 e. Zeferino v.d. Kleine Nes NL-S 964 u. Wishes Come True

(Ser ut på bilden som att hon har ett blått/vitt öga, men det har hon inte, är bara blixten från mobilkameran som lyser på henne.)

1236711559_resized.jpg


Pappa
1236711813_resized.jpg
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

Välkommen till världen Zafira!

Minishettis f.090309 e. Zeferino v.d. Kleine Nes NL-S 964 u. Wishes Come True

(Ser ut på bilden som att hon har ett blått/vitt öga, men det har hon inte, är bara blixten från mobilkameran som lyser på henne.)

1236711559_resized.jpg


Pappa
1236711813_resized.jpg

Idag somnade lilla Zafira in och fick fortsätta livet på de evigt gröna ängarna.

Sov gott lilla ängel!
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

Klockan fem i morse blev det en flicka!!! En pigg flicka med långa ben! Hon är e.Empire ue.Marco Mitras:love:
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

I natt så kom hon:love:! och 11 månaders väntan är över...
Stoföl e. Balougraph 1150 u. Anisette 21740 ue. Koncerz xx.
Kan hon vara Balougraph 1150 först födda?
3.jpg

2.jpg

1.jpg
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

Igår kväll, fredagen den 13:e klockan 22.50 föddes min lilla ängel; Kamilah. Kamilah är arabiska och betyder "perfekt", ett passande namn till en fölis som ÄR perfekt! :love: :D

Kamilah föddes på dygn 329 och är ett arabiskt fullblod efter Perignon Al Amar och undan WW Karmenzitaa (Naizaak x Kastanjet e: Zareef). Allt har gått enligt regelboken och jag är SÅÅÅÅ otroligt lycklig. Kamilah ska behållas som framtida avelssto.

Visar några mindre bra bilder som jag tog igår när hon var nyfödd:







 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
4
· Visningar
762
Senast: jemeni
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 452
Senast: Barbabelle
·
Avel Här är tråden med födelseannonser för årets föl. Lägg gärna in stam och ras, det är många intresserade av, och någon/några bilder...
Svar
17
· Visningar
4 322
Senast: Mira
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 531
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp