Bukefalos 28 år!

Välkommen till världen 2009!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Välkommen till världen 2009!

Nu har Bella äntligen fölat!!:)
Det blev en liten hingst, Nordsvensk!
Har ej kommit på något namn, men kom gärna med förslag i namntråden!

Han är e. Ynar u. Ånita (Bella) ue. Mustard
Född 15/3-09, ca 22.00

Återkommer med mer info och bilder i morgon!

/Maria

ps. lyckades få in en liten bild på avataren!!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Välkommen till världen 2009!

Nu har Bella äntligen fölat!!:)
Det blev en liten hingst, Nordsvensk!
Har ej kommit på något namn, men kom gärna med förslag i namntråden!

Han är e. Ynar u. Ånita (Bella) ue. Mustard
Född 15/3-09, ca 22.00

Återkommer med mer info och bilder i morgon!

/Maria

ps. lyckades få in en liten bild på avataren!!

Här kommer bilder på mitt lilla föl!

26630907.jpg
[/url][/IMG]

26630908.jpg
[/url][/IMG]

26630911.jpg
[/url][/IMG]

26630912.jpg
[/url][/IMG]

MVH Maria
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Välkommen till världen 2009!

Äntligen:rofl: HINGST F.17/3 KL19ca E. Cyrano de bergerac UE. Whit Clover Brun utan tecken:love::love:
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

Hur du gör för att lägga in foton här kan du läsa i den här tråden, som finns på datorforumet. Där finns även tråd om bildredigering
Det är INTE okej att hänvisa till sin (eller annan) hemsida för bilder och/eller info om fölet, utan info och bilder ska finnas här!

I den här tråden accepteras ENDAST fölpresentationer!
ALLT annat kommer raderas!
Dvs INGA "Åh, vad söt!" och liknande kommer accepteras!
Eftersom jag redan har raderat MASSOR med inlägg vill jag påminna om vissa regler som gäller i den här tråden!
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

Här är second chanses lilla hingst e Cyrano de Bergerac, antagligen hans första avkomma i Sverige!

ostergarden
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

efter en jobbig fölning med felläge, föddes denna lilla dam. *pust*
mor och dotter mår efter omständighterna bra
e. Malabar circle ås ue. ever jet


n775504119_2290135_111086.jpg
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

Välkommen till världen önskar jag till vårat hingstföl.
Föddes 21 mars.
Kommer ev. få heta: Equinox Armani
Pappa är frieser, mamma är arabiskt fullblod

18.jpg

20.jpg
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

Då är han född! imorse ca 06.30 tog han sitt första andetag:) nu ska vi se om Matte lyckas ladda upp bilderna också:o
stuteriluxn
[/URL]http://[/IMG] Helt ny,
URL=http://s605.photobucket.com/albums/tt138/stuteriluxn/?action=view&current=barnofol038.jpg]
th_barnofol038.jpg
[/URL]
mammagos så ska man försöka stå upp:)

Jag står!!!

lite från sidan.....
URL=http://s605.photobucket.com/albums/tt138/stuteriluxn/?action=view&current=barnofol054.jpg]
th_barnofol054.jpg
[/URL]
Nu orkar jag inte mer....
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

Den 28/3 kom ett hingstföl u. Claire de Lune (8) - e. Ludwigs Champion - Irco Mena - Cardento :-)
På korten är han 24 timmar gammal

Champion%20de%20Luneweb.jpg


Champion%20de%20Lune%20sidaweb.jpg


nasaweb.jpg


Moder, Claire de Lune efter fölning
Klarweb.jpg
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

P1864647


La Luthien Tinuviel e CW Rih (Kosmos Arabians) u Lambura

Lúthien var dotter till alvkonungen Thingol och maian Melian i landet Doriath. Hon ansågs vara den vackraste alv som någonsin vandrat i Midgård. Hon blev förälskad i människan Beren, som blev lika förälskad i henne och gav henne tillnamnet Tinúviel som betyder näktergal.
Thingol ville inte tillåta deras kärlekshistoria utan skickade iväg Beren för att ta tillbaka en av silmarillerna från Morgoth, övertygad om att detta skulle leda till Berens död. Då rymde Lúthien, och tillsammans med hunden Huan räddade hon Beren ur fångenskap hos Morgoths främste tjänare Sauron. Senare lyckades de – mycket tack vare hennes och Huans magi – ta loss silmarillen från Morgoths krona, men den råkade bli svald av vargen Carcharoth som ingick i Morgoths stab.
Sedan gick de tillbaka till Thingols hov och berättade allt som hade hänt, och han gick med på att de gifte sig. Kort senare dog Beren av Carcharoths käftar när besten penetrerade Doriath, och Lúthien följde efter honom till Mandos salar och lyckades genom en sång övertala valarna att låta dem båda två återvända som dödliga.
Hon slutade sina dagar på ön Tol Galen (den gröna ön) i floden Gelion.
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

Går ej länka till bild märker jag :(
Synd för söt är hon
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

http://lothlorienarabians.zoomin.se/P1864651


Nej, det var en klurig en att få fram bilder på :grin: men man kan göra länkar istället.

Här kommer Lothloriens lilla föl

Tack :)
Får inte till det med bilder på min mac, vet ej vad som är problemet eller var man ska lägga bilderna för att kunna lägga in dem här. Vår lilla prinsessa är svart med stjärn, e vackre CW Rih på Kosmos Arabians o u. Lambura
Vi hoppas mkt på denna illa tjej :):love:
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

Välkommen till världen önskar jag min friska och sunda lilla hingst som föddes den 25/3 kl 21.54. Han ska heta Here I Am "Herman".
Moderns (Indian Pazey) far heter Dream On Nq och är ett halvblod efter Lavirco ue: Robin Z.
Och fölet är efter dressyr hingsten Sandreo!

Och här kommer lite bilder på "Herman"

26790629.jpg
26790625.jpg
26790626.jpg
 
Äntligen äntligen äntligen

Efter 336 dagars väntan och ett fyllt juver sen den fredagen den 13 mars kom nu ikväll äntligen Seven Eleven. Hingst e:Dee Just Van Dyke. Mörkt brun m bläs o vit strumpa vb. Helt fantastiskt vacker:love: Grattis Susan o Sandra:banana:bump:
 
Sv: Äntligen äntligen äntligen

Efter 336 dagars väntan och ett fyllt juver sen den fredagen den 13 mars kom nu ikväll äntligen Seven Eleven. Hingst e:Dee Just Van Dyke. Mörkt brun m bläs o vit strumpa vb. Helt fantastiskt vacker:love: Grattis Susan o Sandra:banana:bump:
Dee JOST van dyke heter pappa så klart..
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

2/4 kl 01.10 föddes detta lilla fuxsto 21 dagar för tidigt. Liten men ändå utseedemässigt färdig. Kunde däremot inte suga så bra så nu är dom på sjukhus och jag hoppas verkligen att allt kommer att ordna sig.





 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
6
· Visningar
1 272
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 013
Senast: Barbabelle
·
Avel Här är tråden med födelseannonser för årets föl. Lägg gärna in stam och ras, det är många intresserade av, och någon/några bilder...
Svar
17
· Visningar
4 349
Senast: Mira
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 308
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Försäkring
  • Bilsätesskydd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp