Bukefalos 28 år!

Välkommen till världen 2009!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Välkommen till världen 2009!

*knapplån*

Efter att ha väntat länge på att det var vår tur här hemma i år föddes igår den 5 juni inte mindre än 2 hingstföl..

Först ut kl.05.45 på dygn 338 var Garbo e. Gauguin de Lully-Tolstoy som fick ett brunt hingstföl e. Florencio. Vare sig sto eller föl är vårt men han föddes här på gården..

Kl. 23.40 var det dags igen men då för Gillenia e. Furst Heinrich-Don Gregory-Rubinstein-Inschallah x som fick ett brunt hingstföl e. Channon. Han föddes på dygn 325.

Nu återstår två föl som vi nog får vänta på några veckor till..

Bilder kommer
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

Förra veckan kom årets sista föl. En hingstunge e. Florencio u. Next Edition (e. Michelino) Han ska heta First Class Edition.
bild.php
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

Inatt kom hon! :D

Rubin's Pride Myrra. Ett fantastiskt fint stoföl :love:
Ridponny e. Veronas Bo-gi u. Pride Melissa B ue. Derano B.

Roligt att det blev ett sto då hennes helsyster tragiskt gick bort i juli förra sommaren.

 
Sv: Välkommen till världen 2009!

Här är Bruce f.5/6 e.Brantsviken Our Bellmondo (welsh skt B) u.Munsboro Bergin. Han är så söt att man vill äta upp honom. Jag funderar på att bara ha ponnyföl i fortsättningen...(skojar)
dsc03032_41211913.jpg

dsc03025_41159718.jpg
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

Äntligen har jag fått tillökning i stallet, 01.18 i morse tittade denna lilla parvel ut, 103cm över havet och pigg som en lärka. Stoföl e: Chirlon-Napoleon. Mattes lilla gullegryn :love::love:

bbisen1.jpg


bbisen3.jpg
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

Min kompis häst Kopia fick sitt andra stoföl den sista maj :D Hon kom någon gång runt 1-2 på natten. Det lilla livet är döpt till Briar Rose! e: Briar u: Kopia


Första gången ute i gröngräset ;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Välkommen till världen 2009!

Ikväll vid 19.00 ca fölade Lullly äntligen! Ett hingstföl, fux, bläs och KANSKE fyra vita! Stammen är E: Loredes-Gaugain de Lully-Elizar. Namnet är Limited Edition. SÅÅÅÅÅ skönt att han äntligen kommit. Nu blir det till att resa till Tullgarn nästa helg (eller så fort som möjligt...) för att beskåda underverket!
Återkommer med bilder så fort de har mailats till mig!
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

Ikväll vid 19.00 ca fölade Lullly äntligen! Ett hingstföl, fux, bläs och KANSKE fyra vita! Stammen är E: Loredes-Gaugain de Lully-Elizar. Namnet är Limited Edition. SÅÅÅÅÅ skönt att han äntligen kommit. Nu blir det till att resa till Tullgarn nästa helg (eller så fort som möjligt...) för att beskåda underverket!
Återkommer med bilder så fort de har mailats till mig!

le2.jpg


le.jpg
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

*kl*

Här fick vi nytillskott på självaste nationaldagen med ett litet brunt stoföl, född ca 13.00 på dagen längst bort i hagen (givetvis).
Så hon fick snabbt lära sig vad människor är när hon med lite hjälp från en del av grannskapets ungar säkert vallades till stallet ihop med mamma.
En liten tuff dam som endast tycker tröskeln in till stallet är lite otäck eftersom det är svårt att lyfta de där små påkarna högt, så där kan man få hjälpa till med att placera ena frambenet på stallgolvet.
Annars tar hon det mesta med ro, men så är hon ju en riktig Quarter också.
Stammen på henne är E. Docs Brilliant Son, U. Just Miss Frekles, UE. Frekles Flit Bar.

Bilder kommer så snart jag kommer hem till rätt dator. :D
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

*kl*

Igårnatt föddes denna lilla söta hingst e: Careful-Figaro-Grafitan

27981615.jpg


27981662.jpg
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

Inatt, strax innan tolv kom detta stoföl e. Belamour-Eloge-Flamingo
27986713.jpg
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

28000920.jpg


Stoföl född 14/5 e Clintord (Clinton - Caletto - Lord) u Bazooka (Blue Grenadier xx - Maraton) 3 veckor på bilden.
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

Kl 23.07 igår den 9/6 föddes Kenza e. Croix de Guerre u. Countesse Gardner.
Croix de Guerres första svenskfödda stoföl!

Var ute på 5 minuter, uppe på benen efter 20 min och framme vid mjölken efter 1h10 min. Mitt lilla, underbara, efterlängtade mirakel! :love::love:

682764_etaiwq.jpg


682769_pygkkc.jpg


682773_6xnkag.jpg
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

DSC01670.JPG


Inatt kl 2.00 kom vårat lilla stoföl Guenerina D.E till världen Black Coffee - Master
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

I morse fick jag en överraskning i form av den här krabaten:
bellasfol.jpg


Isabella II RC 809 (Öxenholm Bobby-Värnbergs Orion)fölade under natten på dygn 326.
Fölis är hingst och e. Juno Rory.

fol2.jpg
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

Igår den 10/6 ca 23.30 kom Capacity de la Joy till världen e. Capital Joy F.Damgaard - Come Back II - Carano.

0906111.jpg

0906112.jpg

090611.jpg
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

Kl 23 090611 föddes en vacker fuxhingst E Highcruiser UE Waltzing Mathilda-Wolkentanz-Dakar. 4 strumpor och en stjärn/strimbläs. Löjligt lik sin helsyster:) Han har nu ätit, kissat, bajsat och somnat!
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

Mango
new forest hingst, fux
född 3 juni 08.55 på dygn 348

e Elshofs Otto RNF u Stackarps Majvi RNF -Rodllease Dancing Gold RNF ELIT

Stolt uppfödare: Karin Pettersson, Linköping

bd9d92dc-d662-4ba6-b92f-b9d314a20cd22.jpg
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

*knapplån*

Efter att ha väntat länge på att det var vår tur här hemma i år föddes igår den 5 juni inte mindre än 2 hingstföl..

Först ut kl.05.45 på dygn 338 var Garbo e. Gauguin de Lully-Tolstoy som fick ett brunt hingstföl e. Florencio. Vare sig sto eller föl är vårt men han föddes här på gården..

Kl. 23.40 var det dags igen men då för Gillenia e. Furst Heinrich-Don Gregory-Rubinstein-Inschallah x som fick ett brunt hingstföl e. Channon. Han föddes på dygn 325.

Nu återstår två föl som vi nog får vänta på några veckor till..

Bilder kommer

Här kommer då äntligen bilderna på Nastro Azzurro CML e. Channon-Furst Heinrich-Don Gregory-Rubinstein-Inschallah x;
DSC_0315.JPG

DSC_0204.JPG

DSC_0263.JPG
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

då har de sista 2 fölen kommit, efter 3 sto kom 2 hingstar :laugh:

först ett hingstföl e. Cartani (Carthago - Landgraf) - Quite Easy - Voltaire på nationaldagen

den 12e föddes sen en hingst e. Clinton (Corrado) - Contender - Lacros

bilder kommer...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
6
· Visningar
1 259
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 977
Senast: Barbabelle
·
Avel Här är tråden med födelseannonser för årets föl. Lägg gärna in stam och ras, det är många intresserade av, och någon/några bilder...
Svar
17
· Visningar
4 347
Senast: Mira
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 240
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp