Välkommen till världen 2009!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Välkommen till världen 2009!

Lilla_1.jpg



lilla4.jpg



Lilla Mys föl föddes 1/7 kl.00.25
SWB
e. Nobel
u. Lilla My
ue.Triumf
Ska heta någonting på Li
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

*KL*


Äntligen har mitt sto fölat, 28/6 fick jag ett jättefint Hingstföl!

e. Cristall 203
u. Gudrun

Ras: Fjording, inget namn ännu, men vill komma på nått på C.

bilder kommer!
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

1/7 23.40 föddes världens (så måste det vara ;)) finaste hingstföl. Friendship - Milan
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

Idhults Fflachiad

Welsh Cob hingst född den 2 juli 2009. Fux med fyra höga vita strumpor och bläs. Knappt ett dygn gammal på bilderna.

e. Brynseion Bleddian
u. Gwennog Dela
ue. Tireinon Step On





 
Sv: Välkommen till världen 2009!

Äntligen!!!
Ikväll kl.21.10 föddes så Boettes tredje hingstföl e.Florencio I.
Han kommer att få namnet Mythos CML.

Det blev en mörkbrun med tre vita strumpor, stjärn och snopp...

Nu kan vi bara drömma om att han kommer att hålla samma klass som sina två helsyskon..:)

Bilder kommer...

Här kommer då en bild...även om den är allt annat än bra..:))
Mythos CML tre dygn gammal.

Bild0054.jpg
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

Lady Brianna
född: 2/7 2009
e: Mogårdens Ramzes ( Welsh av cobtyp )
u: Fhilippa ( Halvblod )

KopiaavIMG_8117.jpg


I2115570WHV20090705T213038Z.jpeg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Välkommen till världen 2009!

Jag har nu lyckats få tag i alla fall en bild på mitt Herzensdiebföl,jag är mycket tacksam mot fotografen som kom till min hjälp. Går man in på min sida här på forumet så finns det en bild på årets Herzensdiebföl som för övrigt skall heta Bellamy. Konstigt nog har han någon sorts zebrastrimmor på benen.Eftersom jag är idiot på datorer så får ni gå in där och titta att trolla fram bilden här på sidan verkar alldeles för avacerat för mig.
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

Grattis, verkar som det bara blir hingstar efter Niveau, fick själv en hingstunge efter Niveau. En långbent rackare. TYvärr vet jag inte hur man lägger upp bilder på buke
Rischeau LJ

Hingst född 3/7 e. Niveau - Ramiro Z

DSC_0029.jpg
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

Så var det då ÄNTLIGEN min tur att skriva i denna tråd :bump:

Igår kväll vid 11 föddes en liten tjej, brun med stjärna e Last Liberty. Mamman är e Master ue Stanford.

Jag som hade pendlat flera gånger och var mer eller mindre säker på en hingst som skulle fått heta At Last...

Men det blev en glad överraskning då jag önskat mig ett sto, nu får hon nog heta Calisse HSS, bilder kommer senare, ska försöka få ett par bra idag :)
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

På min födelsedag den 7/7 föddes min lilla prinsessa. Ett stoföl efter Haydn- Dardel. 12dagar för tidigt kom hon. Vi missade hela fölningen, fanns inga tecken på kvällen när vi gick å la oss så kl 8 på morgonen stod det två hästar i hagen. Stoet hade fixat allt och fölet stod upp. Började strax äta och nu är hon så pigg och busig. Hon är helt fux utan några tecken, är lite ljusare på benen.
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

calisseter2.jpg



calissehuvudbild.jpg



calisse.jpg


Här har vi då min lilla söta prinsessa :)

Calisse HSS e Last Liberty ue Master uue Stanford

Har tyvärr inga fina utebilder än då regnet är rätt rikligt här i de Småländska skogarna för tillfället, så utevistelsen har varit korta stunder då solen tittat fram...
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

Så var det då ÄNTLIGEN min tur att skriva i denna tråd :bump:

Igår kväll vid 11 föddes en liten tjej, brun med stjärna e Last Liberty. Mamman är e Master ue Stanford.

Jag som hade pendlat flera gånger och var mer eller mindre säker på en hingst som skulle fått heta At Last...

Men det blev en glad överraskning då jag önskat mig ett sto, nu får hon nog heta Calisse HSS, bilder kommer senare, ska försöka få ett par bra idag :)


Nu kan jag komplettera med några utebilder på Carisma och Calisse. Fölbilder kan man väl inte få för mycket av ;)


img0953v.jpg


img0919p.jpg


img0888zyd.jpg


img0911l.jpg
 
Sv: Välkommen till världen 2009!

*lånar*

Äntligen kom så årets sista föl här hemma. Även detta ett hingstföl - totalt tre hingstar för oss i år- av tre möjliga..:)

Född ikväll kl.22.05 ,en riktigt stor fux med jättefin jämn bläs och en vit framkota.
Stammen är Florencio I-Master-Napoleon-Kew Gardens xx.
Namn och bilder kommer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
4
· Visningar
796
Senast: jemeni
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 454
Senast: Barbabelle
·
Avel Här är tråden med födelseannonser för årets föl. Lägg gärna in stam och ras, det är många intresserade av, och någon/några bilder...
Svar
17
· Visningar
4 322
Senast: Mira
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 531
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp