Bukefalos 28 år!

Vänjer man sig?

Jag har inte vant mig, snarare tvärtom. Jag blir galen av snarkningar, ja det räcker faktiskt med "hårda" andetag. Konstigt nog så snarkar mannen inte konstant, och inte varje natt. I så fall hade vi haft skilda sovrum eftersom jag är så extremt lättstörd. Nu tassar jag in och lägger mig i gästrummet när det behövs.

Det värsta är på semestern när vi måste dela rum. Öronproppar hjälper inte så värst.
 
Njäe. Min snarkar på rygg. Har jag somnat vaknar jag oftast inte men om jag gör det så knuffar jag på honom och säger att han måste lägga sig på sidan.

Vissa nätter är asjobbiga!

Men är han inte hemma sover jag inte alls, mycket irriterande.
 
Håller med Elisha om öronproppar. När jag sover med det har jag silikonöronproppar som man formar till och lägger som ett "lock" över ingången till örat (som jag för tillfället glömt vad den heter), mycket bekvämare än vanliga öronproppar man pillar in i örat. Hör typ inget med dem heller, enda nackdelen är att jag svettas i öronen så jag är fuktig innanför när jag vaknar. Och att jag tar ur dem i sömnen ibland och vaknar ändå. :p
 
Var får man tag i dessa silikonöronproppar? Själv är jag gift med en snarkare sen snart 30 år tillbaka och nej, man vänjer sig inte!
 
Jag håller helt med! De enda ljud jag inte kan vänja mig vid är andetag och snarkningar. Allt annat går bra, flygplan, festande ungdomar, trafik, allt. Men inte ljudet av en människa. Det är helt rubbat, men så är det.

Jag är likadan! Har jättesvårt att koppla av till ljud som är regelbundna överhuvudtaget. Om min sambo hade snarkat med lite olika andningsintervaller tror jag faktiskt att det hade gått bättre :p Har inga problem med folk som pratar eller trafik, men saker som låter likadant (snarkningar, klocka, hamrande) går inte alls!
 
Jag vänjer mig inte, ska ha knäpptyst helst. Strilande regn eller tråkig monoton TV går bra. Exet snarkade hemskt och nu har sonen också samma hemska snark. Han och barnbarnet var här i helgen och jag undrade vad det var för konstigt som lät i huset. :meh: Jag förstår nu varför han och sambon inte sover jämt i samma rum :crazy:
 
Har han något problem med kroppen som gör att han låter så här? Sömnapné eller dyligt?
Låter det mindre om han ligger på sidan/magen/ryggen?
Har han alltid varit sådan här?
Hur är han på morgonen? Trött? Grinig?

Jag skulle be honom kontrollera sig hos läkaren.

/Squie - som aldrig vänjer sig med ljud och alltid sover med öronproppar.

Det låter lika mycket vilken sida han än ligger på, vad jag har förstått har han alltid varit såhär. Han vaknar glad, pigg och utvilad sålänge han får sova minst 6 h. Han tränar 4-6 dagar i veckan och tar väl hand om sin kropp så jag tror hans kropp mår ganska bra. Dock skulle han nog behöva äta lite mer :P
 
Som några skrev så verkar det vara ganska vanligt att man vänjer sig vid "övriga" ljud men har svårt för snarkningar osv. Inatt fick jag iaf sova för han gick ut och la sig i bäddsoffan så jag skulle få sova lite ;)
 
Som några skrev så verkar det vara ganska vanligt att man vänjer sig vid "övriga" ljud men har svårt för snarkningar osv. Inatt fick jag iaf sova för han gick ut och la sig i bäddsoffan så jag skulle få sova lite ;)
Bra att han gjorde det!

Min sambo har alltid sagt att jag ska väcka honom om han snarkar, så han kan lägga sig någon annanstans :love: Nu gör han aldrig det men det är skönt att veta att han inte förväntar sig att jag ska lida i tysthet/sova på nån soffa om han skulle börja snarka.
 
Efter åtta år med timmerstockssnarkningar och gnisslande tänder på sambon så nej, man vänjer sig inte. Någonsin. Däremot så underlättar det att somna först, för man vänjer sig iallafall såpass att man inte vaknar. Eller, jag iallafall.

Vissa nätter ligger jag vaken i timmar och vrider mig om jag inte har hunnit somna först, och blir totalt vansinnig undertiden. Brukade sparka och slåss av ren frustration tidigare eftersom han verkligen inte går att väcka när han sover heller. Nu har jag gått över på annan krigsföring och kittlar honom i näsan eller petar i öronen. Hähäh. Åh äntligen något som hjälper för stunden.

Men någon här kanske vet, hur normalt är det för en välmusklad trettioåring i normalt mot smalt hull att snarka så hårt att man väcker hela huset? Visserligen rökare men lät likadant på snus. Jag menar verkligen onormalt höga snarkningar, sånt som väcker folk i andra rum genom stängda dörrar?

Sambon hävdar självklart att man inte kan gå till doktorn, för det är inget dom kan göra något åt.

Precis samma för mig just nu, han vaknar ju inte av någonting, hur hårt man än skakar på honom. Peta i öronen eller så är mycket mer effektivt för att väcka honom också :P

Hur är det med din sambos näsa? Det kan ju vara så att han har trånga "näsgångar" eller vad det heter. Verkar vara troligt att det är min sambos problem iaf!
 
Bra att han gjorde det!

Min sambo har alltid sagt att jag ska väcka honom om han snarkar, så han kan lägga sig någon annanstans :love: Nu gör han aldrig det men det är skönt att veta att han inte förväntar sig att jag ska lida i tysthet/sova på nån soffa om han skulle börja snarka.

Jaa det säger min sambo med, väck mig så går jag och sover nån annanstans, du ska ju inte behöva lida för att jag snarkar! Men jag har ju inte hjärta att köra ut honom varje natt när han sover så gott. Sen att han somnar om på 30 sek och sover lika bra i sängen som soffan kanske jag borde tänka på.
Imorse var vi båda glada och utvilade :)
 
Ja men eller hur! Man kan säga "oi, babe, you're snoring" men "babe, för fan, you're breathing" är väl kanske lite märkligare.

Så som ditt ex snarkade snarkade även mitt ex ibland! Otroligt obehagligt, trodde alltid att han var död.

Haha! Men det ÄR mysigt att sova med någon :love: Så länge hen inte hörs!

@niphredil

Alltså, igår sov dejten här hos mig. Och hon varken rörde sig eller hördes att hon andades när hon sov, och det jag direkt kom att tänka på var ditt svar i den här tråden, haha! Är det lite illa att man tänker på sånt när man har dejten bredvid sig i sängen...? :angel:
 
@niphredil

Alltså, igår sov dejten här hos mig. Och hon varken rörde sig eller hördes att hon andades när hon sov, och det jag direkt kom att tänka på var ditt svar i den här tråden, haha! Är det lite illa att man tänker på sånt när man har dejten bredvid sig i sängen...? :angel:
Haha! Underbart att höra! Både att du hittat en dejt som inte hörs eller rör sig när hon sover samt att du tänkte på mig :D

Var det en trevlig dejt? :)
 
Mitt ex snarkade enormt mycket, och nej tyvärr så vande jag mig aldrig utan det slutade med att han fick skaffa bettskena som gjorde att han slutade snarka.

Min nuvarande pojkvän är tyst som en mus, det hörs inte ens att han andas, ibland får jag lov att sätta mig upp och försäkra mig om att han lever :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp