Vänsterhänt

Min sambo har det bra men beklagade sig i morse över att vår nya kökssax tydligen är ovanligt obekväm att använda när man är vänsterhänt.
 
Tackar som frågar 👍😄 jag är nog mer ambidex egentligen men eftersom man ofta definierar vänsterhäntheten med vilken hand man skriver, så kvalificerar jag 👍 Jag skriver och klipper med vänster, i övrigt använder jag lika gärna höger.
 
Tack bra ☺️ hoppas du också har det bra 🌻hade ingen aning om att denna dag fanns, måste firas med min man när han kommer hem (som också är vänsterhänt) 🥳
 
Jag är högerhänt, även om jag fått frågan om jag är vänsterhänt när jag setts äta med kniven i vänster hand. De vänsterhänta jag känner håller kniven i höger hand.
Det skulle vara intressant att prova på en miljö anpassad till vänsterhänta. Jag har en gång försökt klippa med en sax för vänsterhänta i höger hand, det var svårt.
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Kropp & Själ Tänkte på en sak när jag sminkade mig förut. Jag är vänsterhänt men när jag sminkar mina ögon använder jag vänster hand till mitt...
2
Svar
35
· Visningar
2 266
Senast: Tranan
·
Skola & Jobb Allvetande bukefalos Hur räknas antalet intjänade semesterdagar om man är sjukskriven 25%? har man då bara 75% av antalet dagar? eller...
2
Svar
24
· Visningar
549
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråd. Men den landade här tillslut. Födde barn i oktober -23. Mensen kom tillbaka efter...
Svar
2
· Visningar
182
Skola & Jobb Jag har suttit i princip hela dagen och försökt jobba. Försökte starta på allvar för snart två timmar sedan och jag har knappt fått...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 825
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp