Väntar på att få sova

Jag var hos tandläkaren i morse och blev drogad. Fick dock rådet att inte gå och lägga mig när jag kom hem. I informationsbladet om medicinen jag fick stod att bilkörning inte är tillåtet 12 timmar efter att man fått medicinen. Så även om jag känner mig som vanligt så är jag att betrakta som drogpåverkad.

Jag får heller inte äta varm mat på två dagar. Går ju bra när jag har modifast. Blir ju kallt av sig själv när jag blandar med iskallt vatten från kranen. Sen har jag bunkrat lite soppor. Men får äta de kalla. Har i alla fall köp glass och ätit. Man får äta glass när man varit hos tandläkaren och gjort otäcka saker. Det är sedan gammalt.

Tyvärr blev tandläkaren inte klar med de tänder som skulle åtgärdas. En tand längst bak gick inte att fixa som planerat så jag måste tillbaka och få hela skiten utdragen. Det är bland det värsta jag vet. Så i stället för att känna lättnad över att jag klarade dagens besök så våndas jag över nästa besök. Sist jag drog en tand så blödde det efteråt och jag var nära att svimma. Nästan alla "suddar" jag fick för att kunna använda vid blödning, gick åt.

Nu vill jag bara att dagen ska ta slut och att jag får gå och lägga mig. Sitter i köket och eldar i vedspisen under tiden. Är lite sur för att veden jag fick i våras blev för finkluven. Är som om jag fått 13 kubik tändved nästan.
 

Jag var hos tandläkaren i morse och blev drogad. Fick dock rådet att inte gå och lägga mig när jag kom hem. I informationsbladet om medicinen jag fick stod att bilkörning inte är tillåtet 12 timmar efter att man fått medicinen. Så även om jag känner mig som vanligt så är jag att betrakta som drogpåverkad.

Jag får heller inte äta varm mat på två dagar. Går ju bra när jag har modifast. Blir ju kallt av sig själv när jag blandar med iskallt vatten från kranen. Sen har jag bunkrat lite soppor. Men får äta de kalla. Har i alla fall köp glass och ätit. Man får äta glass när man varit hos tandläkaren och gjort otäcka saker. Det är sedan gammalt.

Tyvärr blev tandläkaren inte klar med de tänder som skulle åtgärdas. En tand längst bak gick inte att fixa som planerat så jag måste tillbaka och få hela skiten utdragen. Det är bland det värsta jag vet. Så i stället för att känna lättnad över att jag klarade dagens besök så våndas jag över nästa besök. Sist jag drog en tand så blödde det efteråt och jag var nära att svimma. Nästan alla "suddar" jag fick för att kunna använda vid blödning, gick åt.

Nu vill jag bara att dagen ska ta slut och att jag får gå och lägga mig. Sitter i köket och eldar i vedspisen under tiden. Är lite sur för att veden jag fick i våras blev för finkluven. Är som om jag fått 13 kubik tändved nästan.
Behövde äta modifast inför en operation, och jag kan tipsa om att det blev ganska gott att frysa både jordgubb och vaniljsmaken :)
 
När jag opererade ut tänder blev det ju sytt så borde räknas som sår. De sa inget om att jag inte fick äta varm mat.
Fast kanske kommit nya rön.
Ok. När jag fick en tand utdragen för 3 år sedan så fick jag inte heller äta varm mat. Blev inte sydd men fick något annat i stället.
 
Jag har inte heller fått matrestriktioner efter att jag dragit tänder, men det rörde sig om vanliga gaddar i och för sig. Visdomständerna är kanske större ingrepp.
 
Det kan hända att jag minns fel. Men vet att när jag opererade ut visdomstanden så åt jag varm mat på kvällen. Däremot sa de att jag skulle vänta några timmar med att äta.
Fick inte heller höra något om att inte förtära varm mat när jag opererade bort en visdomstand, men blev rekommenderad att inte äta fast föda (vilket jag nog inte fått för mig ändå, det hade inte fungerat).
 
Jag har nog gjort allt som går att göra med tänder och ingen har någonsin sagt att jag inte får äta varm mat efteråt.
 
Om jag får gissa så har jag fått matrestriktionerna för att minska blödningsrisken. De vet ju mycket väl att jag är skiträdd för sånt. Jag litar på dem och att jag får råd och vård som är bra för mig.
Du har helt rätt, om du tidigare blött mycket och dessutom har din blodfobi så är det klokt att undvika varm mat något dygn eller två. Skönt att du litar på din tandläkare och att de vet hur du funkar :) krya (eller vad man säger :))!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill helst hoppa över de kommande 4-5 dygnen. I morgon ska jag till tandläkaren och få en tand utdragen. Trots att jag kommer bli...
2
Svar
22
· Visningar
2 072
Senast: escodobe
·
  • Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
719
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 332
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ställde mig på vågen häromdagen. ... (Tänk att en sådan liten handling kan få såna följder...) Det visade sig att jag hade gått upp...
2
Svar
29
· Visningar
4 996
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp