"Värk" höger sida

Sv: "Värk" höger sida

Det är först på slutet man går ofta, varannan vecka. De känner på magen, tar blodtryck och lyssnar på hjärtat.

Jag fick aldrig höra att det ska vara jobbigare att vara gravid för man är smal!
 
Sv: "Värk" höger sida

Inte att det SKA utan att det KAN vara jobbigare, beroende på hur man bär barnet. Det handlar enbart om tryck på organ, det är dock annat som blir jobbigt om man har mer vikt och är gravid.

Jag som bär mitt barn mer mot ryggen har tydligen större tryck på vissa organ än om man bär mer fram på ( rent generellt alltså )
 
Sv: "Värk" höger sida

Fast de borde ju inte spela någon roll om man är stor eller liten för det, bara för man har större midjemått att det inte trycker på organen! Vet att en låååång kollega till mig, lätt över 180 cm, blev super dålig efter sin graviditet (visseligen tvillingar men planerat snitt före BF) och hennes organ hade blivit riktigt tilltryckta och sen när bebisarna plockades ur och hon hamna på uppvaket så blev hon jätte sjuk och bebisarna skrevs faktiskt ut före henne. Just för de blev sån chock för hennes organ när trycker helt plötsligt bara försvann!

Min läkare sa till mig: "Du kan inte ha foglossningar som är så liten och lätt" :mad:


Förresten, det är ju inte lång tid kvar för dig nu :bump:
 
Sv: "Värk" höger sida

Nej det är i samråd med hur man bär barnet inte att det enbart gäller folk som är smalare och bär barnet mer mot ryggen :)
Det beror ju såklart på en rad omständigheter som kan spela in, lång/kort osv...

Stor kunskap din läkare hade om foglossning om h*n uttryckte sig så ;) Shit pommes.

Asch..

Nej det är inte alls lång tid kvar nu, 2½ vecka lite drygt :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 128
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Förra året gick jag till vårdcentralen för att jag tyckte att jag hade lite förstorade lymfkörtlar runt halsen. Men speciellt en...
Svar
3
· Visningar
507
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 762
Senast: Blyger
·
Anläggning Hej! Har under senaste veckan upptäckt stora hål i gödselstacken, som att någon grävt gångar. Har inte brytt mig nämnvärt utan bara...
Svar
12
· Visningar
1 409
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp