Bukefalos 28 år!

Världens bästa häst!

Status
Stängd för vidare inlägg.
-Hur har det gått idag? -Har jag berättat att jag har världens bästa häst? Så brukar dialogen låta nu när jag kommer hem från hoppträningarna. Jag känner mig så full av energi då och så glad att jag bara vill hoppsa fram istället för gå. Som förstått så gick hoppningen bra igår, vi tränade på att låta hästen sköta sitt och inte krångla till det. Så jäkla lätt egentligen men ärligt talat är det inte riktigt så jag är lärd. Jag har fått lära mig att man måste fånga upp hästen, göra den uppmärksam på hindret och sen gärna "trycka av den" i rätt tid. Det funkar inte alls, inte för oss i alla fall. Ju mindre jag inverkar, desto bättre hoppning blir det. Så himla skön känsla när man bara följer med och känner hur Zam suger tag i hindret och sen skjuter iväg över. Känns så tryggt och stabilt! Världens bästa häst helt enkelt. Sen ska jag jobba mer på min sits, mer tyngd i hälarna och skjuta fram bäckenet lite. Titta på hans kloka fina ögon, de är så fyllda av välvilja! :love::love::love:
4565

Men idag kom bakslaget. Är helt död i kroppen, ont i varenda muskel, känns som någon monterat en tving som trycker från tinning till tinning. Sovit dåligt, illamående och blodsockret sjunker även om jag har ätit korrekt. Men det är ju snart helg så bara att kämpa på, ända in i kaklet :grin:
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ja, uppenbarligen kan man det. Två gånger dessutom på samma vecka! I stallet där jag står ingår inte insläpp vilket gör att de som har...
Svar
0
· Visningar
344
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 332
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det var den första veckan efter ridolyckan i höstas som jag skulle få rida mina två lektioner samma kväll - så som jag brukade göra...
Svar
0
· Visningar
439
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Veckans första hopplektion blev en riktigt rolig timme på Juvelen. Jag uppskattar verkligen att jag har fått koncentrera mig på honom nu...
Svar
0
· Visningar
482
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp