Kan man glömma av sin häst?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, uppenbarligen kan man det. Två gånger dessutom på samma vecka! I stallet där jag står ingår inte insläpp vilket gör att de som har varit där tidigare eller kommer senare än intagstid brukar be någon annan sköta det. Brukar funka bra och det är sällan någon häst blir lämnad ensam. Min medryttare har konstiga arbetstider så hon har bett mig att se till att Zam kommer in de dagar hon har honom vilket har funkat bra fram tills nu. För jag kan ärligt säga att jag helt glömde av det två gånger denna veckan! Hur är det ens möjligt? Jag skäms så det skär inne i benmärgen! Fick lite syrliga kommentarer om det idag och det förstår jag fullständigt, taskigt att förvänta sig att någon annan ska ta in Zam bara på god vilja! Usch, jag visste inte ens hur jag skulle svara men försökte förklara att jag är sjukskriven nu och har problem med minnet. För det har jag verkligen märkt av på sistone! Jag glömmer av allt, gör saker på rutin men får dubbelkolla det hundra gånger. Det konstiga är att jag känner mig friskare rent kroppsligt, jag har börjat landa i att jag faktiskt ska vara hemma och ta det lugnt, jag har till och med börjat träffa folk igen och vara social utan att behöva "anstränga mig". Men minnet! Kan det vara så att hjärnan börjar märka av mina minnesluckor och att de förut flöt förbi obemärkt? Eller är det ett steg bakåt för att jul närmar sig med allt vad det innebär?

Annars har jag haft en så underbar helg! På fredagen hade några av mina kollegor efterfest hos en granne till mig så jag passade på att komma dit och hälsa på. Vad skönt det var! Möttes av så mycket kärlek och respekt och ödmjukhet att jag nästan blev rörd! Börjar längta tillbaka att jobba mer med dem igen!
Sen på lördagen hade vi några vänner över som också är så fyllda av kärlek och ömhet! Det är så himla skönt att märka att det finns så mycket förståelse för det jag går igenom! Det av något är en egoboost som jag behöver! Sen är det alltid kul att få prata häst med folk som inte anser att de är dyra havremoppar som bits fram och skiter bak.
På tal om havremoppe så hoppade vi lite idag. Kunde knappt hålla Zam, han ville kasta sig i ren glädje över alla hinder! Hoppade en fyrkombination som va alldeles för liten för våra stora galoppsprång men det brydde sig inte Zam om. Han försökte trixa till det och försökte lösa allt på bästa sätt. Världens bästa häst helt enkelt!
4739
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 724
Senast: Rie
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär är om den andra stora äckel händelsen som har hänt för mig. Och dethär är som jag skulle försöka skriva det jag kan och kommer...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 769
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 379
L
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva lite här för jag har ganska så mycket ensam känslor och då känns det som det iallafall hjälper lite att skriva här...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 694
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vårföräldrar 2024
  • Gråter du?
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp