Bukefalos 28 år!

Värme filt/madrass

Gammeln

Trådstartare
Har ont i ryggen ibland och tänkte köpa något som värmer ryggen när man ligger o vilar i sängen :). Någon som har provat en värmefilt, värmemadrass eller värmedyna. Eller finns det nått annat som är bättre?

Tex en värmefilt värmer den bara från ett håll eller bägge sidorna?
 
Sv: Värme filt/madrass

Sällskap i sängen funkar bra! ;) Det kan värma från alla sidor!

Jag har en hund och en katt i sängen, de värmer gott ihop med mitt täcke och yllefilten som ligger ovanpå täcket. Värmefilt kanske hade varit något att ha ovanpå allt? :D
 
Sv: Värme filt/madrass

Jag brukar få mensvärk i ryggen, då har jag en sådan där grej man fyller med varmt vatten och lägger emot, funkar asbra. Häller jag i en liter ur vattenkokaren håller den sig varm hela natten. :)
 
Sv: Värme filt/madrass

Jag har en elektrisk värmedyna, stor som ett A4-ark ungefär. Tycker den är guld värd och använder den ofta. Köpt på Elgiganten för några hundralappar.

Har även provat en värmemadrass (elektrisk) men tyckte att den värmen var lite för mesig för värk, det var mer skönt om man kände sig lite frusen och inte ville krypa ner i en iskall säng.
 
Sv: Värme filt/madrass

Jag har haft elektrisk värmedyna (typ 150x80 cm) under lakanet i sängen i flera år. Ställer den på timer så att den har varit igång i va en timme innan jag lägger mig, då har den hunnit värma upp sängen optimalt. Sen får den vara igång en timme efter att jag lagt mig också.

Underbart!
 
Sv: Värme filt/madrass

Om det nu enbart är för värk så kanske det vore idé att prova spikmatta? När jag har ont i musklerna hjälper det sällan med värme men spikmattan lurar kroppen att slappna av.

Annars är BoT ganska välkänt oxå, det finns ju i alla möjliga olika former, det blir ju inte varmt så att det känns, men ska enligt uppgift ändå göra gott.
 
Sv: Värme filt/madrass

Jag har både vetekudde, värmefilt och spikmatta. :) Att ligga på spikmattan sprider värme ute i händer och fötter som annars är jättekalla. Känns jätteskönt i ryggen tack vare den.
Värmefilten är toppen om man har ett eluttag i närheten och är väldigt frusen. Min är från OBH Nordica och tyget är väl sisådär (allt skräp dras till det), dessutom håller det inte ett dugg när katten "tassar" och bäddar. Men jag tror man kan sätta t.ex. ett påslakan runt eller göra eget om man verkligen ogillar det. Den blir dock riktigt varm och gosig. :) Hela filten blir varm.

Vetekudden för lite mer specifika platser som mage, rygg, fötter, knän. Dessvärre försvinner ju värmen rätt snabbt, men behålls längre om den ligger under täcket än helt öppet.
 
Sv: Värme filt/madrass

kl

Har en liten (A4) värmedyna som är jätteskön att ha i ryggslutet vid ömma muskler, på magen när man har magvärk eller bara vill värma upp sängen. Stark rekommendation!
 
Sv: Värme filt/madrass

Jag har en elektrisk värmedyna, stor som ett A4-ark ungefär. Tycker den är guld värd och använder den ofta. Köpt på Elgiganten för några hundralappar.

Har även provat en värmemadrass (elektrisk) men tyckte att den värmen var lite för mesig för värk, det var mer skönt om man kände sig lite frusen och inte ville krypa ner i en iskall säng.
Då verkar det bli en värmedyna då :)
 
Sv: Värme filt/madrass

Jag har haft elektrisk värmedyna (typ 150x80 cm) under lakanet i sängen i flera år. Ställer den på timer så att den har varit igång i va en timme innan jag lägger mig, då har den hunnit värma upp sängen optimalt. Sen får den vara igång en timme efter att jag lagt mig också.

Underbart!
Är det separat timer eller hör den till dynan
 
Sv: Värme filt/madrass

Jag har haft elektrisk värmedyna (typ 150x80 cm) under lakanet i sängen i flera år. Ställer den på timer så att den har varit igång i va en timme innan jag lägger mig, då har den hunnit värma upp sängen optimalt. Sen får den vara igång en timme efter att jag lagt mig också.

Underbart!

Jag har också en sådan, helt fantastiskt :love: Slår igång den en liten stund innan jag ska sova så att jag kan krypa ner i en varm säng, sen stänger den av sig själv efter 75 minuter, perfekt!
 
Sv: Värme filt/madrass

Om det nu enbart är för värk så kanske det vore idé att prova spikmatta? När jag har ont i musklerna hjälper det sällan med värme men spikmattan lurar kroppen att slappna av.

Annars är BoT ganska välkänt oxå, det finns ju i alla möjliga olika former, det blir ju inte varmt så att det känns, men ska enligt uppgift ändå göra gott.
Spikmattan har jag provar (fick låna en) men gillade den inte :(
 
Sv: Värme filt/madrass

Då verkar det bli en värmedyna då :)

Har av komfortskäl använt en värmedyna de senaste åren om vintern.

Vi har inte mer än 13, 14 grader i sovrummet.
Och det blev lite kyligt att krypa ner under täcket.
Nu knäpper vi på var sin värmedyna ngn timme innan bedtime och bingen är lika varm o skön på kvällen som på morgonen.
Naturligtvis stänger vi av dem då vi kryper ner, annars blir det olidligt varmt.;)
 
Sv: Värme filt/madrass

Är det separat timer eller hör den till dynan
jag har använt en separat timer som har satt igång värmaren vid samma tid varje kväll, för att jag inte ska glömma det... Kanske passar en 93-åring också? ;)
 
Sv: Värme filt/madrass

Kan varmt rekommendera att dela säng med några vovvar modell större. Värmer gott, fungerar som väckarklocka om så önskas. Levererar morrontofflor också. Nattpussar och morronpussar ingår. :D

Typ såhär:

l-3464.jpg


:p
 
Sv: Värme filt/madrass

jag har använt en separat timer som har satt igång värmaren vid samma tid varje kväll, för att jag inte ska glömma det... Kanske passar en 93-åring också? ;)
Vet du hur många W den är på. är det fördel med 150X80 eller är en mindre på 32x40 bättre
 
Sv: Värme filt/madrass

Kan varmt rekommendera att dela säng med några vovvar modell större. Värmer gott, fungerar som väckarklocka om så önskas. Levererar morrontofflor också. Nattpussar och morronpussar ingår. :D

Typ såhär:

l-3464.jpg


:p
:D kanske det
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket...
2
Svar
20
· Visningar
1 029
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 039
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 151
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 552
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp