Fick just mail från chefen att en frys är laddad med isglass inför arbetsnätter och helg.

Blöt en trasa och lägg den i frysen ett par minuter, lägg den sen över nacken/övre ryggen. Drick vatten, och ta ett salt kex. I morrn eller annan dag, går du till claes olsson och köper en köldfläkt. Bra att ha när man är känslig för värme nu och kommande värmeböljor.
(tanten ignorerar mig så hon kan inte läsa vad jag skriver, nån kanske kan quota?)

Skulle inhandla en fläkt i veckan. Slut överallt! :O Helt galet.. vi har redan fläkt men skulle behöva fler men får klara oss.
 
Idag har värmen påverkat mig brutalt så jag mått dåligt :(
Var och gjorde fransförlägning och skulle upp fem våningar utan hiss med ett dåligt knä, fot och mage. Sen är det ju vansinnigt varmt som bekant att bo högst upp ;) När jag kom hem halv tre efter diverse ärende fick jag lägga mig och bli liggandes flera timmar, drack som en galning men illamåendet ville inte släppa :yuck:
 
Med värmen kommer åska .Har slagit ner på våra marker så var på eftersläckning men det tog sig igen så det var bara att ringa efter helikopter .Drack 5 liter vatten på 8 timmar och det blev nästan för lite
 
Jag gillar INTE värme! Över 23 grader så lider jag:crazy:
Har dock varit i Oslo där det sattes nytt värmerekord och där kändes det mer uthärdligt, antagligen närheten till havet.

Väl hemma håller jag på att smälta bort. Det finns ju ingen svalka någonstans?? (Orkar inte åka ner till sjön...)
Försöker bara överleva tills det blir svalare.....

Tipset om kallt fotbad ska jag dock praktisera:)
 
(Orkar inte åka ner till sjön...)
Nej vem fan orkar åka till nån sjö när det inte ens går att sticka näsan utanför dörren?? Dessutom är det ju lika varmt så fort man klivit upp ur vattnet.
Då är det effektivare att badda sig med kallt här inomhus, i skydd från solen.

Jag har inte varit på en strand på kanske 20 år. Det kommer inte att hända den här sommaren heller. Kanske kan badhuset locka.OM jag orkar åka dit.
 
Nej vem fan orkar åka till nån sjö när det inte ens går att sticka näsan utanför dörren?? Dessutom är det ju lika varmt så fort man klivit upp ur vattnet.
Då är det effektivare att badda sig med kallt här inomhus, i skydd från solen.

Jag har inte varit på en strand på kanske 20 år. Det kommer inte att hända den här sommaren heller. Kanske kan badhuset locka.OM jag orkar åka dit.
Är nog bastu i badhuset nu, tyvärr!
Offentliga stränder är inget för mig, men har en "privat" badvik där jag brukar bada. Tyvärr är grannarna också där ibland:p
 
Är nog bastu i badhuset nu, tyvärr!
Offentliga stränder är inget för mig, men har en "privat" badvik där jag brukar bada. Tyvärr är grannarna också där ibland:p
Badhus har klimatanläggningar så jag tvivlar starkt på att badhuset har annat än de vanliga temperaturerna?

däremot vet jag att jag badade där en sommar och vattentrycket var katastrofalt lågt i duscharna. De vattnade fotbollsplanen på idrottsvallen....
 
Badhus har klimatanläggningar så jag tvivlar starkt på att badhuset har annat än de vanliga temperaturerna?

däremot vet jag att jag badade där en sommar och vattentrycket var katastrofalt lågt i duscharna. De vattnade fotbollsplanen på idrottsvallen....
Aha! Tänkte mest på de enorma fönstren som släpper in sol... Fast de kanske täcker dem?
Vattna planerna borde de väl inte få göra nu?
 
Härligt med sommar och värme!
Jobbar hela sommaren och vi har AC på tågen som funkar för det mesta.

Annars kör jag på som vanligt, promenerar med mina hundar, som är små och trubbnosiga. Pilutta er som tror att alla plattnosar är värmekänsliga stackare som inte klarar något.
Rider och tränar som vanligt oavsett temperatur.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 294
Senast: Calmiche
·
Samhälle Just nu så, med rätta, fokuserar de flesta länder akut på att stänga ner, men jag funderar mycket vad som kommer att hända efter covid...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 397
Senast: Jenka
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 744
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Även om livet är lite brokigt för tillfället så känns det faktiskt på ett sätt som att jag har börjat hamna i en allt större balans...
Svar
0
· Visningar
1 192
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp